Tema: Re: verslo pradzia atidedama
Autorius: Eimis
Data: 2009-10-25 19:38:44
"RaR" <RaR@lt.lt> wrote in message news:hbv1r1$3sa$1@trimpas.omnitel.net...
> Nenoriu veltis į diskusiją visais moraliniais-filosofiniais aspektais, tik
> noriu paaiškinti ką turėjau omenyje, vartodamas žodį "reketas". Pradžioje
> kalba buvo apie tai, kaip valstybė sugebės surinkti mokesčius,
> apmokestinančius pinigų judėjimą ir neduodančius jokios naudos jų
> mokėtojui, jei tą pinigų judėjimą bus vis sunkiau kontroliuoti. Ir
> išreiškiau nuomonę kad tokie mokesčiai, kuriuos prievarta surenka valstybė
> o po to pati nusprendžia kam surinktas lėšas panaudoti, iš esmės yra
> reketas.

Hmz. Kaip čia pasakius. Tu gali gyventi savo žemės lopinyje ir iš ten
augintis daržoves. Be elektros, be ginčų ir teismų, be pajamų, PVM, akcizų
ir kitų mokesčių. Aš matau tik dvi problemas - turto mokestis ir karinė
prievolė. Kitais aspektais esi laisvas. Priedo dar yra variantas gyventi
jachtoje už teritorinių vandenų. Aišku čia visiški kraštutinumai, bet
nesakau, kad reketas egzistuoja absoliučiai.

> šiaip jau sukurta tam, kad teiktų kažkokias paslaugas savo piliečiams ir
> gyventojai galėtų mokėti mokesčius būtent už teikiamas paslaugas.

Čia yra siektina maksima, ir ypač mums, bet ne valstybės, kaipo tokios,
apibrėžimas. Nes, pvz.: pilietis kuris nudaigojo teisėją, nelabai norėtų,
kad jam būtų suteikta inkriminacijos, penitenciarinizacijos ir galiausiai
dekapitacijos paslauga.

> Pilietis ar tiesiog gyventojas, nesusimokėjęs už paslaugas, paprasčiausiai
> jų negautų. Tai liečia ir infrastruktūrą, ir teisėtvarkos paslaugas, kitų
> valdžios institucijų paslaugas ir t.t. Tarifai galėtų būti nustatyti šiek
> tiek didesni, kad valstybė galėtų teikti paslaugas ir tiems piliečiams,
> kurie už jas negali susimokėti.

Tokia, valstybė yra įmanoma tik prie aukšto intelektualinio ir kultūrinio
nacijos išsilavinimo, bei tada, kada natūralūs resursai įgalina kiekvieną
pilietį de-facto nepriklausyti nuo valdžios materialinių paslaugų. Pvz.:
skandinavai, Kanada+Grenlandija, Australija/N. Zelandija, Šveicarija,
Nyderlandai, Airiai, Austrija, na ir pripjauta, bet vis dar Islandija.