Tema: Re: pensiju fondai SEB-->MP
Autorius: RaR
Data: 2012-05-16 19:32:42
> Jo, jo. Niekas tikrai „nenori“ ir nesiekia, kad atsipirktų labai greitai...
> Analogiškai galiu pasakyti, kad jei žinotum, jog per 40-50 metų tau
> atsipirks investuotos asmeninės santaupos, tai tu neabejotinai
> investuotum, eilė tokių investuotojų po lietum stovėtų...

Tame ir esmė, kad nykštukiniam mūsų valstybės biudžetui šis projektas
labai didelis, todėl ir labai rizikingas. Elektros poreikis tikriausiai
stabiliai didės (nors vėlgi vystosi ne tik ją vartojančios, bet ir
taupančios technologijos), bet yra tikrai nemažai konkuruojančių jos
gamybos būdų. Ir kad per keliasdešimt metų branduolinės jėgainės, bent
jau tokio tipo, kokią ruošiamasi statyti, bus konkurencingiausias jos
gamybos būdas - labai rizikingas teiginys. Mokslo ir technologijų
pažanga nestovi vietoje, gal kai kurie dabartiniai gamybos būdai
smarkiai atpigs, gal net bus įvaldyta termobranduolinė energija, galbūt
bus sukurta visiškai kažkas naujo, galiausiai jau po kelių metų
planuojama statyti daug pigesnes, mažesnes naujos kartos AE jėgaines.

> Pamiršai kainą. Kainą tada, kai gali pats pasigaminti ir patiekti jos į
> rinką.

> Labiausiai apsimoka mokėti pigiau, jei tik gali.

Jeigu kažką gali gaminti ir parduodamas gauti pelną - valio. Bet čia su
viskuo taip.

Gi IAE atveju visų pirma girdžiu politinius ir pseudopatriotinius
motyvus. Kartas nuo karto asmenys, kuriais tikrai aklai nelinkęs tikėti,
pareiškia, kad ji turėtų ir apsimokėti. Šiaip jau man ta šalininkų
retorika, dažniausiai megztųjų berečių stiliaus, verčia rimtai abejoti
ar jie patys tiki, kad projektas bus pelningas. Kai turi konkrečių
argumentų ir duomenų, dažniausiai jais remdamasis ir stengiesi
diskusijose nugalėti oponentus. Dabar gi, kaip jau rašiau, akcentuojami
už energetinius išteklius iškeliaujantys pinigai. Jeigu taip norime, kad
jų kuo mažiau iškeliautų, taigi galime uždrausti pirkti ir kompiuterius,
automobilius, apskritai nustoti prekiauti su užsieniu, užsidaryti
sienas. Ir retorika dėl to referendumo, kai teigiama, kad negalima
pateikti klausimo "už ar prieš IAE statybą", o reikėtų pateikti klausimą
"už ar prieš pigesnę elektros energiją" - juk tai tiesiog
pasityčiojimas. O kur dar balsai, raginantys IAE priešininkus sodinti į
kalėjimus "už kenkimą valstybei ir pan." (neseniai kavinėje rastame
"Atgimime" perskaitytas straipsnis).