Tema: Re: pensiju fondai SEB-->MP
Autorius: Laimis
Data: 2012-05-15 22:28:27
Soros rašė:
> [...]
> obligacijas.
> Esme, kad nereiketu pereiti is vienos firmos i kita o viskas butu vienoje
> svetaineje labai panasiai i akciju birza, kai fondai siulosi ir dar
> indeliai ne/terminuoti/kaupiamieji visu LT banku bei LT vyriausybes
> obligacijos.
> Taip galetum dali laikyti vienam fonde dali kitam, gal dar indeli galetum
> tureti, nesvarbu kad suma nedidele, bet butu diversifikuota.
> Siuo metu as mielai padeciau indeli o ne laikyciau kokiam fonde, o gal net
> ir tiesiog laikyciau saskaitoje niekur nededamas. Butu zmogus laisvas

Jei būtum tiek laisvas pasirinkti (ir siektum tokios sistemos, kurią
aprašei), tai kažkodėl nepagalvojai, kad žymiai paprasčiau yra apskritai
neturėti ir nekurti jokių tokių sistemų. T.y. neturėti pensijų sistemos
ir Sodros. Tada galėtum sau asmeniškai kaupti pinigėlius. Kur tik nori:
kojinėse, fonduose, indėliuose...
Antraip negali būti jokios kalbos apie tavo laisvą disponavimą tomis
kaupiamomis lėšomis. Nes tai iš esmės reikštų ta dalimi sumažėjusius
Sodros mokesčius. O jų mažinti tiesiog nėra galimybių.
Investicinė kaupiamoji dalis irgi tokia — pasmerkta nebūti visiškai
laisvoje tavo dispozicijoje, nes Sodros interesas bent jau tas, kad ne
dauguma norėtų į tuos fondus subėgti (efektyviai išsinešdami tą dalį iš
ir taip skylėtos Sodros).