Tema: Re: Meanwhile in UK
Autorius: padugne
Data: 2010-06-07 01:15:42
On Sat, 05 Jun 2010 10:03:18 +0300, RaR wrote:

> Ir vokiečių ir prancūzų bankai spaudė, nes turi daug graikų obligacijų
> prisipirkę. Bet faktas tas, kad Vokietijos rinkėjų nuomonė buvo
> nepalanki beatodairiškam Graikijos gelbėjimo planui ir Merkel buvo labai
> atsargi tuo klausimu. O yra liudininkų pasakojimų apie tą susitikimą,
> kuriame buvo priimtas nutarimas, ir kaip Sarkozy spaudė Merkel.

Prancuzu rinkejams tas gelbejimas irgi nepatiko. Niekam negali patikt remt
kazka kita kai patys nesuduria galo su galu.

Seip nemanau kad Merkel labai rupejo Sarkozio pareiskimai. Bet va taip nei
is sio nei is to paremt graikus irgi negali, suvalgys nuosavi rinkejai.
Reiskia galima leist kokiam Sarkoziui save priversti.

> Tai ir skolina jau. Ir nebe rinkos, o ES valstybės ir ECB. ES mastu gal
> sumos ir nelabai didelės, bet Graikijos mastu - labai didelės. Kodėl
> kažkas turi išlaikyti graikus? Tuo labiau kad eilėje visa krūva
> išlaikytinių su daug didesnėmis ekonomikomis. Čia labai svarbu

Todel, kad graikam pastipus tas pats nutiks ir kitiems islaikytiniams. O
tai reiks tos pacios vokietijos, prancuzijos ir t.t. ekonomiku griuvima. O
sito niekas nenori.

> precedentas - jei vieną išgelbės, tai visi tikėsis kad ir kitus gelbės,
> todėl patys rimtai nesitvarkys su savo skolomis, o rinkos joms galės
> beatodairiškai skolinti nepaisydamos jų mokumo situacijos.

Tai ne tik skolina, bet ruosiasi ir priziuret.

> [...]
> griežtas biudžeto subalansavimo priemones. Graikijai, esančiai
> eurozonoje, visi noriai skolino ir dėl to kad eurais (nors kai ne
> eurozonos valstybės skolinasi eurais šitas skirtumas atkrenta), bet ir
> dėl to, kad tikėjosi kad eurozonos valstybės neleis Graikijai
> bankrutuoti ir gelbės ją. Todėl Graikija galėjo per daug prisiskolinti.
> Ir tie skolintojai buvo teisūs dėl gelbėjimo.
>
> Taigi, šiuo atveju svarbiau ne devalvacijos baimės nebuvimas (turėdama
> drachmą Graikija vis tiek būtų priversta skolintis tvirta valiuta), bet
> tikėjimas kad eurozonos šalys gelbės savo narę.

As tai "eurozonos nares" pakeisciau "ekonominemis partneremis". Ir
nesvarbu ar tai eurozona ar ne.

> Tai aš jau ir samprotavau apie gelbėjimus, ir kad jie užkonservuoja bei
> didina problemas. Rinkos ekonomika neveikia kaip turi veikti, jei
> nesėkmingas verslas nebankrutuoja. O dėl savų bankų gelbėjimo ir kitos
> šalies gelbėjimo, tai yra šiek tiek skirtingi dalykai. Valstybės dažnai
> gelbėja savo bankus (kartais ir kitas įmones), bet dažniausiai ir perima
> jų akcijas. Kai viena valstybė finansiškai gelbėja kitą, jokios jos
> akcijos šiai neatitenka, todėl tai paprastai nevyksta.

Kas is to banko akciju jei ju verte zemiau nulio? Abiem atvejais rizika
panasiai didele.

> Taip, problemos su finansų sistema yra, bet kol kas niekas nežino kaip
> jas teisingai išspręsti. Viena vertus stambios struktūros dažnai
> susidaro natūralios konkurencijos išdavoje, nes dėl masto ekonomikos jos
> dažnai veikia efektyviau. Kita vertus gigantui žlugus atsiranda dideli
> disbalansai ne tik šalies, bet ir pasaulio ekonomikoje.

Ne "daznai" o "neisvengiamai". Nes monopolija yra logiskas konkurencijos
laisvoje rinkoje rezultatas.

Seip tai krizensim ir toliau kol daugiau ar maziau neisspresim finansines
industrijos problemos. Realiai tai irgi nepades, nes pasaulio ekonomikos
problemos slypi joje pacioje, o finansine industrija yra viso labo pasekme.
Vienas megaciklas galima sakyt jau pasibaige, o naujo vis dar neisrandam.
Ir nera garantijos kad israsim.

--
kthxbai.