Tema: Re: straipsnis kodel Kubilius imasi contractionary policy
Autorius: Raulis
Data: 2009-01-27 14:12:19
Aš tai galvoju, kad niekaip kitaip iš šitos krizės neišeisi, kaip tik ją
pralaukiant. Krizė visur aplinkui, tad kad ir ką Lietuvoje bedarytum, viskas
ištirps globalioje ekonomikoje. Tad protingas kelias būtų nusiteikti, kad po
žiemos ateina pavasaris, tik reikia protingai viską planuojant ir
skaičiuojant žiemą pergyventi. Valdžia jau skaičiuoja ir planuoja, tačiau
žiūri tik savo interesų, kad biudžetininkų armijai būtų už ką sumokėti
algas, kad kaip nors su pensininkais atsiskaityti, kad įvykdyti
tarptautinius įsipareigojimus. Žinoma, tai nėra blogai, nes bent jau
Vyriausybė nebankrutuos, tačiau tai bus padaryta verslininkų, darbuotojų,
net tų pačių biudžetininkų sąskaita. Kubilius ir Co padarė labai gudriai.
Staigiai padidinęs mokesčius užsitikrino pajamas ir ateitį Vyriausybei, o
dabar galės "taisyti klaidas", t.y. jeigu pajamų pakanka, galima kai kur
atleisti varžtus ir prisiimti nuopelnus dėl "verslo skatinimo sunkmečio
laikotarpiu". Bet tai kas gudru ne visuomet protinga. Niekas nesako, kad
prsidėjus krizei reikia vilkinti nepopuliarius sprendimus. Tačiau
nepopuliarūs sprendimai turi būti priimami labai apgalvotai ir prieš tai
paaiškinat žmonėms visas pasekmes ir grėsmes. Iš esmės pritariu Tamstai, kad
turi būti palikta viltis. Jeigu matysime šviesą tunelio gale, tikrai galime
susiveržti diržus ir pakentėti.