Tema: Skaitytojų paraštės. Devyniasdešimt ketvirtoji savaitė
Autorius: Noė
Data: 2012-02-13 09:18:15

Dabar tau atsakysiu, cc. Kodėl apeigos primena teatrą? Ne tik tau taip
atrodo. Šiaip Mišios, kiekviena jų dalis, kiekviena detalė, reikmenys,
liturginiai rūbai, judesiai turi savo reikšmę, paskirtį ir yra
istoriškai susiformavę. Tarkime, mane labai stipriai veikia vadinamosios
laiptų maldos Mišių pradžioje, kai kunigas nusižeminęs kopia prie
altoriaus kalbėdamas psalmę: Et introbo ad altare Dei, ad Deum, qui
laetificat juventutem meam... aš prisiartinsiu prie Dievo altoriaus, prie
Dievo, kuris linksmina mano jaunystę... Bet dabar verčiama - "tada
žengsiu prie Dievo aukuro" - fui, kaip supagoninta. Na, nesvarbu.
Pamąstyk pats, išplėsk tą situaciją, įkeldink ją į savo širdį -
tu tarsi kunigas aukoji Dievui savo gyvenimą, savo mylimus žmones, savo
mintis ir darbus, kad jie būtų pakylėti į aukštybes, perkeisti,
įprasminti ir nuaidėtų per visą amžinybę. Na, gal tau atrodys, kad
aš čia kiek į poeziją nukrypau. Bet ryšys su Dievu ir poezija eina
lygia greta. Aš dar galutinai neišsprendžiau to klausimo - kiek paskiro
žmogaus, paprasto, gyvenimas gali virsti auka Dievui (turiu galvoj
vienybėj su Kristumi), ta pačia Auka, kurią jis atliko Golgotoje. Taigi
kai pradedi kontempliuoti, teatras išnyksta ir iškyla gyva tikrovė.
Medžiaga - auksas, brangakmeniai, rūbai, siūdinti iš šilko ir brokato
- visa tai, sakyčiau, sąlygiška. Bet žmonės teisingai laikosi
nuostatos, kad Dievui reikia duoti visa, ką jie turi geriausia. Tarkim,
jeigu jie gali ką padaryti iš aukso, neturėtų daryti iš pigaus
medžio. Vargšams atiduoti? Kartą Kristus pasakė: "Vargšų jūs visada
turite savo tarpe, o mane ne visada turėsite". 

-- 
Komentuoju straipsnį http://www.culture.lt/lmenas/?st_id=19236