Tema: Re: Mesos rukykla-kaip?
Autorius: ND
Data: 2009-01-28 15:14:29
Reikia suprasti viena esmini dalyka: mesos rukymas kamine neprilygsta saltam
rukymui rukykloje, tai tarpinis variantas tarp vytinimo ir salto rukymo,
mesa kamine rukoma gana ilgai (gali kaboti ir kelias savaites) ir gerokai
saltesniais dumais nei rukykloje, kitaip sakant pakabinama ir paliekama
perdaug nesirupinant per kaitria ugnimi ar per slapia malka. Tuo tarpu
saltas rukymas pastoviai kurenant trunka dvi, tris dienas na priklauso nuo
to ka ir kaip rukini.
Kamine rukykla galima ir tai negincityna, ji irengiama palepeje,
negyvenamoje zonoje isplatinus kamino anga, irengus dureles, veliau link
kraigo kamino anga siaurinant iki pradines. Principas toks: kureni pirmam
aukste peciu, dumas iki antro auksto kyla, siek tiek atvesta, pereina per
mesa ir nueina tolyn per kamina, esant reikiamo aukscio kaminui (gerai
traukai), jokiu dumu palepeje nebuna.
Mociute Klaipedos kraste savu laiku buvo paklausi seimininke, vestuvems
maistus ruosdavo, konservuodavo, mesas rukydavo, zodziu teko ir man
dalyvauti tuose procesuose. Rukykla buvo tiek kamine, tiek atskira kieme,
beveik visais atvejais naudodavom pastaraja.
Dabar kamine rukykla isirengineciau vieninteliu atveju, jei name stovetu
"seno tipo" krosnis ir jei nebutu vietos kieme lauko rukyklai, visi kiti
atvejai atmestini.