Tema: Re: Pareina Vokiskas ordnungas
Autorius: Bronco
Data: 2019-03-10 04:11:38
On 2019-03-09 22:06, Invertuota panda wrote:
> Nu. Pvz pas fricus visi taip noriai nuomojasi ne todel kad yra priversti
> (busto pirkimo kainos ten iki neseno buvo palygint nedideles) o todel,
> kad tu kaip nuomininkas turi labai placias teises.

Kad tave, kaip nuomininką, gina sutartis, tai čia faktas, bet nemanau,
jog tame esmė. Pats kai Lietuvoje nuomojau butą su tuo susidūriau.
Faktiškai siūliau belgiškos sutarties pagrindu nuomotis, t.y. su visomis
tomis pačiomis apsaugomis ir norinčių vis tiek neatsirado. Nes jei
lietuviai nuomojasi būstą, tai tik todėl, jog dar kažkas jam trukdo
pirkti "nuosavą", pvz. neturi pradinio įnašo, bankas neduoda pakankamo
dydžio paskolos ir pan.. T.y. į nuomą žiūri tik kaip į trumpalaikį
sprendimą, o ne gyvenimo būdą.

Čia veikiau mentaliteto problema, ką įrodo visų kartojama mantra -
"geriau savas (suprask, mokėsiu bankui paskolą), nei "išmesiu pinigus
nuomai". Ir visi tai nuolat kartoja, lyg būtų "Nuosavo būsto kulto"
nariais :)

Nes jei imi skaičiuoti, įvertindamas ir tikimybes, jog gali tekti keisti
(o gal ir ne kartą) gyvenamąją vietą, taip pat įvertini ne
optimistiškai, o bent normaliai, kaip gali kisti palūkanų normos per
visą laikotarpį, tada galutinis vaizdelis jau nebus toks
vienareikšmiškai aiškus.

Aš gyvenime esu visus variantus išbandęs ir, atvirai pasakius, negaliu
ne vieno iš jų įvertinti kaip pačio "teisingiausio". Visi turi pliusų ir
minusų ir kiekvienam gyvenimo etapui reik pasirinkt tinkamiausią.