Tema: Re: Alio, alio, kur Arj dinges?
Autorius: Trolis
Data: 2015-11-18 02:58:46
2015-11-18 01:24, Gintas rašė:
> a) Lietuva, okupantams atejus, gavo Vilniaus krasta. Ar galime manyt, kad lietuviams tai patiko?

Lietuva nepretendavo į Vilniaus kraštą. Kai įvyko konfliktas ir Rusija
bei vokietija užpuolė Lenkija, lietuviai svarstė jėga atsikovoti
Vilniaus kraštą. Visgi buvo nuspręsta, kad tarptautinė bendruomenė
palaikys tai agresoriaus bruožu, todėl lietuviai nutarė palaukti ir
padaryti tai diplomatinėmis priemonėmis. Be to lietuviai bijojo prarasti
galimą prancuzijos ir anglijos paramą, vykstant tokiems nenuspėjamams
dalykams.

Stalinas labai konkrečiai pasakė, kad į lietuvą bus įvesta 50 tūkstančių
SSRS karių tam, kad vokiečiams nekiltų noras pulti. Lietuvių delegacija
tikėjosi, kad pavyks susiderėti palankesnes sąlygas- karius lietuva
pasiūlys savus, o SSRS juos apginkluos, bet susitikime buvo paskelbtas
ultimatumas, lietuvai buvo pasakyta, kad sprendimas jau padarytas,
lietuva vienokiu ar kitokiu būdu taps placdarmu. be to ir žemiau alytaus
žemės bus atiduotos vokiečiams. Mūsų pasirinkimas yra tai daryti sava
valia arba ne sava. Be to netgi bėgant deryboms tos sąlygos buvo vis
prastinamos ir prastinamos, žemės rėžiai keičiami.

Taip kad mano visiškai neprofesionalia nuomone, tuometiniai politikai
sugebėjo išsisukti gana neblogai iš tos ypač blogos ir nepatogios
situacijos. Vilniaus gavimas nebuvo dovana. tai buvo tam tikras triukas,
parodant "gerumą". bet to sovietams neapsimokėjo kurti dvi skirtingas
lietuvas (t.y. lietuvą atskirai vilniaus regione), tad vilniaus krašto
jiems tiesiog ir nereikėjo.

Bet iš pincipo tuometinė valdžia geriau būtų neėmusi vilniaus, bet kartu
ir neįsileidusi ir SSRS pajėgų.

> [...]
>
> Manau, kad mazai kas is cia esanciu suvokia, kad stai rusams Kryme auksciausia valdzia yra rusas Putinas, o stai lietuviams, anot KT isaiskinimo, auksciausioji valdzia toli grazu nebera lietuve Prezidente. Gal todel pykstame ant krymieciu, kad jiems auksciausioji valdzia yra VEL ju tautietis, o mes, atgave nepriklausomybe, atvirksciai-dabar ziurim kokius nurodymus gausime is kitataucio esancio Briuselyje. Nei tautiniu pinigu, nei tautines uzsienio politikos, nei galimybes neklausyt nuleisto isakymo is Briuselio. Nepriklausomai Lietuvai isakyta primti pabegelius is kito zemyno, uztikrinant ju integracija.  Nu, kagi-ko norejom, ta ir turim

Visų pirma reiktų paminėti, kad SSRS ir Rusija bei rusijos imperija nėra
tos pačios valstybės. tai tiesiog valstybės daugiau ar mažiau
funkcionuojančios toje pačioje terirtorijoje. Todėl rusija niekad ir
neturėjo krymo savo sudėty, nes atsirado panašiai kaip ir lietuva. Tiesą
sakant dar blogaiu- lietuva atsirado po pirmo pasaulinio, o po SSRS buvo
tik atkurta, tuo tarpu rusija gimė.

Tuo pačiu ilgesnio buvimo X sudėty klausimu, tai kam turėtų priklaysyti
kaliningradas? O jeigu dar rimčiau, tai kaliningrado teritorija buvo
perimta laikinam, ar tik ne 50m laikotarpiui, kuris seniai baigėsi ir
turėtų būt grąžintas vokietijai. Tik jai jo nereikia. Ką pasakytum apie
kaliningrado grąžinimą vokietijai?