Tema: Re: Vejo jegaines: uz ir pries
Autorius: Nemo
Data: 2009-06-08 10:05:58
na, tu čia bandai šnekėti emocijomis. tikrai nenoriu veltis į gilias
diskusijas, bet pabandysiu pristatyti savo požiūrį.
realiai visų tipų elektrinių 1 MW įrengimo kaina yra aiški ir visiems
žinoma. vėjo malūnų investicijos esant konkurencingai elektros generavimo
kainai  - neatsiperka, todėl jiems taikomas didesnis supirkimo tarifas,
pagrindžiamas, kaip viešuosius interesus atitinkančios paslaugos pirkimas.
atominės ir vėjo energetikos investicijos yra iš esmės panašios, bet paskui
prasideda ekonominio - techninio, socialinio, aplinkosauginio ir galų gale
net gyvenimo ciklo skaičiavimų palyginimas, kuriuose vienų investicijų
parametrai turi daugiau pranašumų, kitų - mažiau. vienos tiesos nėra ir
niekada nebus. faktas tas, kad nereikia priešpastatyti atomo energetikos
prieš vėjo ar dujų. visos generavimo rūšys reikalingos, turi privalumų ir
trūkumų  ir atlieka savo misiją ir duoda atitinkamą naudą. apskritai
priklausymas nuo vieno šaltinio yra negeras dalykas.
perskaičiau visas diskusijas - dauguma pasisakymų emocijomis - patinka -
nepatinka pagrįstas pezalas. jei manęs asmeniškai paklaustų, ar aš norėčiau
šalia namų vėjo elektrinės, galiu pasakyti tvirtai - ne, nes yra tekę
praleisti daugiau nei 5 minutes skirtas nusifotografavimui prie jų. vėjo
jėgainių parkai turi būti statomi kruopščiai atrinktose vietose, kuriose jos
neturėtų neigiamo poveikio aplinkai ir žmonėms, taip atnešdamos maksimalią
savo teikiamą naudą, kuri iš tiesų yra nekvestionuojama.