Tema: Re: Vairuotojai is rytu
Autorius: cD-r0m
Data: 2017-05-28 01:05:49
Perskaičiau tą tekstą, galvojau px, bet po trijų dienų atėjo minčių :)

Rašytojas tai toks... bele piktam būt. Bet su tekstu dalinai sutinku.
Mano nuomone vairavimas yra atsakingas dalykas. Jį reikia daryti gerai,
arba visai nedaryti, nemiegoti prie vairo, nerašyti sms kai kiti jau
važiuoja ir nevalgyti kebabų galvojant kaip neapsidrabstyti per galą
bėgančiu padažu. Vairavimas yra įpareigojantis procesas, kurio metu
neatsakingi veiksmai sukelia žalą turtui ir pavojų gyvybei. Tiek iš
bobutės kuri aukščiau 3 bėgio bijo jungti, tiek iš didelio ir juodo
parketniko piloto.

Deja, bet pas mus, mano supratimu, per lengvai duodama vairavimo teisė,
galima sakyti su mintim, kad išmoks pats gatvėj. "Nemokantys važiuoti"
gali mokytis.. deja susidaro įspūdis, kad yra tokių kurie ir neketina
mokytis, jiem gerai važiuot Renault Clio formato tanke.

Kodėl pas mus lakstoma o tuose nuostabiuose vakaruose ne? Gal todėl, kad
ten lakstyk nelakstes, niekur nenulėksi. Vientisas tirštas eismo srautas
nuo A iki B. Pas mus pasidraskius galima nuvažiuot greičiau.. Užšokus
prieš ką nors "neskubantį", galima išvengti sustojimo prie mirksinčios
žalios..

Ar kas nors pypsi dešinėj juostoj ant važiuojančių tiesiai - tikrai
taip.. Bet tik vienas kitas, iš tų didelių ir juodų, ir tai tik ant tam
tikrų, tik pagal "paniatkes" atrinktų sankryžų.

Agresiją irgi mažai kas rodo, jei pasinaudoji gamintojo tam įrengtais
signalais ir palauki kol įleis. Žinoma, jei geltonos lempos nejungi, nes
gi pamatys ir užkiš, ir lįst pradedi, kai toj kitoj juostoj eismas eina
20kmh didesniu greičiu, bus "parodyta agresija"

Jei vairuotojas jau iššoka iš savo juostos prieš nosį, ne man, o visam
srautui, tai tegul teikiasi spausti ne stabdį, o akceleratorių, o jei po
kapotu tik 50kW kompotas, tai gal geriau palaukti kol eismas sumažės, ar
visgi įleis kas nors, ar apskritai, persirikiuoti į tą eilę iš anksto.

Kaip bebūtų, man vairavimas nėra kažkoks įtemptas ir stresuojantis.
Važinėju Vilniuje, nereguliariais maršrutais ir įvairiausiais laikais -
vairuot man pramoga, kuria šiek tiek gadina vairuotojai kurie "iškrenta"
iš natūralios eismo tėkmes. Bet jie man nekelia noro mirksėt, pypsėt,
užlipt ant šiknos, ar apvažiavus stabdyt prieš nosį.. Visgi, dėl veikėjo
kuris be posūkio bando persirikiuoti nes "man gi nesunku pastabdyt"
įleist specialiai nesiruošiu, tegul atitaiko taip, kad man nieko daryt
nereiktu.. Iš kur man žinot ko jis nori jei nerodo posūkio, ar važiuoja
taip, kaip važiuoti nėra galima, pvz. per ištisinę.



On 2017.05.23 20:46, booraz wrote:
> Liudvikas Andriulis FB:
> 
> Man visuomet buvo didziule paslaptis, kodel turtingose salyse zmones
> vairuoja mandagiai ir atsargiai, o biednose salyse zmones vairavima
> labai sureiksmina, vairavimas labai svarbus, labai svarbu vairuoti,
> labai svarbu, kaip vairuoja kiti, ir visi turi nuomone apie vairavima.
> Ypac vairuodami.
> 
> Statuose didziuli ispudi paliko atsargiai vaziuojantys zmones, dar likus
> 50 metru pries pereja pradedantys stabdyti. Niekada nelakstantys,
> nelenkiantys (nors galetu), visada vairuojantys taip, kad butu kuo
> mazesne rizika – ypac gyvenamuosiuose rajonuose, prie mokyklu, darzeliu.
> 
> Mandagiai ir neipareigojanciai vairuoja ir belgai – bent jau mano
> Briuselio puseje. Padarei kokia klaida – persirikiavai nepaziurejes,
> uzlindai, reikia pasukt i desine, lendant i ilga eile – niekas nepypina,
> nerekia, nemojuoja rankomis. Ilisti i automobiliu eile – uztenka
> parodyti posuki.
> 
> Tau reikia pasukti i desine, o desineje stovi eile bobulyciu su Renault
> Clio, besiruosianciu vaziuoti tiesiai? Niekas nepypses, ramiai palauks,
> niekas del to agresijos nerodys ir nei zmoniu, nei saves nenervuos.
> Vairavimas, vaziavimas automobiliu nera sureiksmintas.
> 
> Vakarieciu vairavimas atsargus, gynybinis, vairuotojo siekia kuo
> saugiau, kuo mazesne rizika pasiekti keliones tiksla.
> 
> Ko siekia vairuotojai i rytus ir pietus nuo Berlyno, nesuvokiu.
> 
> Rytuose vairavimas sureiksmintas. Egzistuoja mistine savoka "vairuoti
> gerai". Savokos apibrezimas isplaukes, bet greiciausiai "gero vairavimo"
> elementai yra gebejimas lenkti, gebejimas vaziuoti greitai, gebejimas
> nardyti tarp automobiliu, gebejimas uzlisti, gebejimas vaziuoti per
> geltona. Rytuose "bobos nemoka vairuoti". Ypac bobos nemoka vairuoti
> Maskvoje, Omane, Tel –Avive, Stambule ir Vilniuje.
> 
> "Nemokantiems vairuoti" rytuose gyvenimas sunkus – kaip ir gejai,
> moterys, vyresnio amziaus zmones, "nemokantys vairuoti" bei prastesnius
> automobilius vairuojantys yra diskriminuojama klase. Vairuotojas, vezes
> mus is oro uosto su viesbuciui priklausancia nauja Audi A6, jautesi
> gyvenime pasiekes viska – jis ir vairuoja kietai, ir masina jo kieta, ir
> zmones kietus veza – jam lygiu nera, todel reikia vaziuoti labai
> greitai, lenkti is desines, mirkseti vargsams ilgomis, kad jie trauktu
> savo purvinus automobilius is kelio, kuri zvaigzdemis barsto balto
> pegaso traukiamos, skraidancios aukso vezecios.
> 
> Kuo zmogus maziau issilavines, tuo jis "geriau vairuoja". "Gerai
> vairuojantis" visada turi griezta nuomone apie kitu vairavimo
> sugebejimus, ir tik savisaugos instinktas ji sulaiko (o pietuose ir
> nesulaiko) nuo tos nuomones issakymo viesai – islindus per langa ir
> kumsciu grumojant pederastui, kuris driso pries mirksincia zalia
> sustoti, tebunie jis, kausas, prakeiktas iki desimtos kartos.
> 
> Visi kiti vairuojantys, o ypac diskriminuojamosios klases (zali lapai,
> bobos, senukai ir aprudije balti kablukai) yra debilai, mausai, kausai,
> daunai ir piderasai. Nes tik jie daro klaidas, nes tik jie pasiklysta,
> nes tik jie uzlenda, nes tik jie yra beprociai, nes tik jie yra
> pavojingi. Herojus niekada nedaro klaidu. Niekada nepasiklysta. Visada
> laikosi taisykliu, o KET zino iki pat lankscios/standzios vilkties
> detaliu bei vaznyciotoju zymejimo tvarkos. Rytu herojus yra geriausias
> vairavimo specialistas, jis geriausiai pazista miesta, jis moka
> pergudrauti policija, ir tyliai i usa sypsodamasis zino, kad sitam
> inkile radaro nera.
> 
> Rytu vairavimo herojui vaziavimas is tasko i taska b yra intensyvus,
> ritualinis procesas – net vaziuojant 4 –6 kilometrus nutinka daugybe
> dalyku, sutinkamos ordos debilu ir kitokiu vairuoti nemokanciu, daugybe
> kartu yra keikiamasi, linguojama galva, skesciojama rankomis – nes yra
> labai labai labai svarbu, kaip vairuoja kiti, ir kiti vairuoti tikrai
> nemoka. Bobos turi trauktis, gaidziui ilisti neleisim, o, kurvos mentai
> stovi, och tu blet koks debilas praleke, tu, gaidy, ar ziuri, kur
> vaziuoji, kur cia masina pasistatei, o, blet, boba atbula parkuojasi,
> nemoka, pizdec, kiek galima laukti, nu ne, tiksliai, neimanoma gyventi,
> vieni debilai aplinkui.
> 
> Mokantys vairuoti turi griezta nuomone apie taisykles. Herojus nesisega
> dirzu, arba segasi juos tik autostradoje. Jis nekencia automobiliu,
> kurie nenuilsdami pypsi, jei neprisegtas dirzas, ir visokeriopai su tuo
> kovoja – Vasia buvo nusipirkes dirzu sagteles, o Vania, kuriam labai
> norisi kietumo, kurio jis neturi, Maskvoje nusiziurejo fantastiska kovos
> su establishmentu metodika – prisegti dirza ir sestis ant jo. Vania
> dabar kieciausias – visi vazineja prisisege dirzus, o jis nepasiduoda
> vakarietiskam memiskumui ir slykstynems Lexus inzinieriams – vazineja
> atsisedes ant dirzo, neprisiseges. Ir dar vypteli, kai as
> demonstratyviai dirza atsegu, atsisedu ir prisisegu – "ot meme, dirzo
> jam reikia”.
> 
> Dirzai galinese sedynes is vis sukelia isteriska juoka – taip atskiriami
> grudai nuo pelu – jei segiesi gale dirzus, esi susimyzes uzsienietis,
> tokius sutinka tik Martono taksistai prie Vilniaus oro uosto. Juk gale
> segtis nereikia – 60kmh greiciu skrendanti apdribusi Seriogos 98kg тушка
> bus minkstai, svelniai sustabdyta nuostabios VW Caddy priekines keleivio
> sedynes. Serioga net prieky dirzu nesisga, o segtis juos gale – lyg
> myzti atsisedus. Hell, gale Serioga net sunaus nesega – vyra gi auginu,
> ne boba.
> 
> Rimti rytu vyrai turi nuomone ir apie keliu zenklus – jie visi pastatyti
> nesamoningose vietose, visi skirti tam, kad mentai rinktu kysius, tie,
> kurie stato zenklus – debilai, o tie, kurie laikosi zenklu nurodytu
> taisykliu, turetu is karto padeti vairuotojo pazymejima ir prisiekti
> likusi gyvenima vazineti visuomeniniu transportu. Nes nemoka vairuoti.
> 
> Tikram rytu vyrui KET yra nepalyginamai svarbesnis dokumentas uz salies
> konstitucija ar nauja salies biudzeto redakcija. Rimtas vyras turi
> tureti griezta nuomone apie naujausius KET pakeitimus, juos sekti,
> dometis, ir diskutuoti apie juos su draugais. yra tik viena rusis KET
> pakeitimu, kuri palydima pritariamu linktelejimu – greicio apribojimu
> mazinimas.
> 
> O jei liepe visus metus vazineti ijungus artimas sviesas. Pyzdec,
> furoras kyla toks, kad galima pagalvoti, jog lenkai Vilniu atsiima.
> Vyrai savaitemis, menesiais lieja disleksinius tekstus forumuose ir
> komentaruose, kviesdami kilti ir nepasiduoti visuotiniam supuvusios
> valdzios samokslui. Tokio pazeminimo pasaulis nemate – SU SVIESOM VASARA
> VAZINET! Vyrai ir formuliu priskaiciavo, rodydami, kiek papildomo kuro
> suvartos vairuotojai по стране (Lukoilo, ne kitaip, samokslas). Artimos
> sviesos vasara kels pavoju – akins priespriesa vaziuojanciuosius. Bet
> svarbiausia – tai dar vienas budas slykstynems mentams nulupti litu is
> vargsu vairuotoju.
> 
> Mentas. Tikras vyras is rytu neturi didesnio prieso. Keliu policija yra
> evil spawn, organizacija, sukurta 9 pragaro rate, juodieji raiteliai,
> nesantys ligas ir nelaimes, neduodantys gyventi, lekti, dziaugtis
> gyvenimu. Mentai visada neteisus. Visada. Su mentais visada reikia 25
> minutes gincytis – o kaip nesigincysi, juk herojus, pamenat, niekada
> nedaro klaidu, ir visada laikosi KET. Sustabde piderasai – tikrai ne as,
> tikrai buvo zalia, cia ne mano greitis, tas zenklas ne ta sako, tikrai
> negeriau, radaras nesertifikuotas, alkotesteris pareguliuotas, och jus
> kurvos, slykstynes. Jei nesiginciji su policija – esi durnas, pasiduodi
> sistemai, leidiesi apgaudinejamas, nes policininkai visada stengiasi
> apgauti heroju ir ismonyti is jo pinigu.
> 
> Paklausius tikru vyru, visi policininkai yra xamai, agresyvus, sukti, o
> svarbiausia – nemoka KET, neprisistato pagal taisykles, ir yra
> nemandagus. As, pvz, per desimt metu, kuriuos vairavau Lietuvoje,
> nemaciau ne vieno policininko, kuris elgtusi nemandagiai, tujintu mane,
> nepasisveikintu, nepaaiskintu, del ko sustabde. NE VIENO. Visi buvo
> mandagus, profesionalus, efficient – padarei pazeidima, susimokejai,
> uzgaisai 5 minutes.
> Tikras vyras, net jei ir teko pripazinti (tik niekam nesakykit), kad
> pasuko po zenklu ("tu kurvu mentu visur pilna"), turi bent jau
> pasitycioti is mentu. Papizdavoti, paerzinti, pazeminti. Nu o kaip
> kitaip? JIE DRISO MANE SUSTABYTI! MANE!
> 
> Rytu vairuotojas, tas isidus arabisku zirgu stepemis lekiancio Tamerlano
> palikuonis, kaip ir priklauso tikram, tradiciniu, tvirtu vertybiu
> besilaikanciam vyrui, yra sukaupes milziniska folkloro archyva. O, jei
> tik boba nebutu vaiku pripratinus prie durnu pasaku apie Jonuka ir
> Gretute, tikras vyras –vairuotojas galetu valandu valandomis, menesiu
> menesiais vaikams pasakoti nesibaigiancias istorijas apie tai, kaip Jis
> buvo sustabytas Bloguju Policininku, kaip narsiai su jais kovesi iki
> paskutinio kraujo laiso, kaip jie bande is jo ismonyti litu uz dirzus,
> ir kaip jis nugalejo, isvadindamas juos pederastais, gaidziais ir
> debilais. O jei herojus ir suklupo, jei ji ir nugalejo Blogieji
> Policininkai, ir teko sumoketi bauda – Jis taip paprastai nepasiduoda,
> ir islipdamas is mentu masinos pasake jiems TOKI dalyka, kad jie
> issizioje dar 10 minuciu sedejo.
> 
> Tikras vyras turi moketi daug istoriju apie tai, kaip jis kovesi su
> mentais, laimejo, pralaimejo, kaip izvelge ju klasta, isvenge ju
> pinkliu, nesumokejo, ar sumokejo maziau, ar issisuko.
> 
> Tad nenuostabu, kad tokioje rugstineje aplinkoje, kurioje ant kiekvieno
> kampo tyko mentas riestais is save nagais, kur gatvese knibdza teises
> nusipirkusiu debilu, beprociu, ar, dar blogiau, bobu, mandagumui vietos
> nelieka. Nes ant galvos gi uzlips, nesupranti? Jei cia kiekviena
> praleidinesi, tai kur nuvaziuosi? O svarbiausia – budamas mandagus,
> debilams ir gaidziams leisi daryti klaidas, ir jie juk nieko neismoks.
> Nes...
> ...vairavimo herojus is rytu turi aukstesniu idealu, nei saugus
> nuvykimas is tasko a i taska b.
> 
> Juk kiekvienas tikrai mokantis vairuoti sirdyje yra PEDAGOGAS. Ir ne
> siaip pedagogas – PEDAGOGAS is pasaukimo, is didziosios P, all caps
> pedagogas. Jis pamokys boba rodyti posuki – neleis jei persirikiuoti.
> Jis pamokys gaidi KET – neleis ilisti pries save. Jis pamokys keliu
> ereli – aplenks per dviguba istisine, ir kirs per stabdzius. O KAIP
> KITAIP? KAIP KITAIP? juk visi debilai, jei ju nemokysi, KAS CIA DARYSIS? A?
> 
> Kad ir kokie stirpus tikrieji rytu vairuotojai bebutu, net ir jie turi
> autoriteta. Daznai klaidingai manoma, kad rytu vairuotojai gerbia
> DIDELIUS AUTOMOBILIUS. Tai netiesa – troleibusas gerokai didesnis uz
> Cayenne, bet tikras vairuotojas niekada nepraleis Marjos Pavlovnos, jau
> 45 metus bandancios is stoteles trulika kairen issukti. Rytuose
> vairuotojai gerbia tik viena keliu fenomena – BRANGU AUTOMOBILI
> TAMSINTAIS STIKLAIS. Rytu vairuotojo jausmai BRANGIAM AUTOMOBILIUI
> TAMSINTAIS STIKLAIS yra sumišę – sodietis gerbia cara, kartu jo
> prisibijo, kartu ir kiek jam pavydi, siek tiek slapcia ir nekencia. bet
> svarbiausia – doesn’t want to fuck with him.
> 
> Nes mongolu, totoriu ir kitokiu karaimu plesimai tryliktame amziuje
> tikrai nepamirsti. Nieko gero negali tiketis is niuraus veido raitelio,
> jojancio link taves ant juodo, graziai papuosto grakstaus zirgo. Ar
> bizunu perlies, ar stoga uzdegs, ar dukra pagrobs – valstietis turi buti
> atsargus. Tad ir iki siol valstieciai atsargiai elgiasi su juodais,
> graksciais, daug galios turinciais Miuncheno ar Stutgarto veisles
> ristunais. Nes pasamoneje vis dar gyvos 1992 –1994 metu istorijos apie
> tai, kaip is tokio juodo automobilio islipa rimtas bachuras odine
> striuke ir beisbolo lazda isdauzo sestuko langus. Gal ir senokai kas
> begirdejo apie toki ivyki, bet valstietis turi buti atsargus. Nes ateis
> buta apziuret – ir su tais masinu draudimais vistiek niekas neaisku,
> neveikia turbut tie draudimai, niekas ten jokiu pinigu neduos, ir
> valstieti vistiek apgaus. Todel rytuose X5, ML, Cayenne, Kruzakai
> statistiskai dazniau praleidziami, ileidziami, ju nepakirtineja ir jiems
> nepypsi. Atsargus valstietis – gyvas valstietis, butu kvaila pries
> bajora sokineti.
> 
> Kodel rytu herojai –vairuotojai tokie? Akis man atvere vienas itin
> issilavines biciulis, kuris, vieno pokalbio panasiomis kulturinemis
> temomis metu, atkreipe mano demesi i fakta, kad rytu salyse miestu
> gyventojai yra is esmes valstieciai, tik pries viena, dvi ar tris kartas
> israuti is sau iprastos sodziaus aplinkos, ir ikisti i keista, neiprasta
> miesto aplinka.
> 
> Sodziaus simboliai rytuose gyvi – arklys, vezecios – svarbiausi
> valstiecio statusui. Kaimietis didziuojasi mokas joti ant darbinio
> arklio be balno (dirzai). Valstietis su meile sekmadieniais isbrinko
> ratus, paseria is issukuoja arkli. Jis nekencia dvaro privaizdo, o
> dvarininka gerbia. Sodietis neiprates prie grusties, daugybes zmoniu –
> jis nejaukiai jauciasi mieste, yra isitempes, del to frustruojasi,
> frustracija islieja ant kitu – pro automobilio langa.