Tema: Vairuotojai is rytu
Autorius: booraz
Data: 2017-05-23 20:48:52
Liudvikas Andriulis FB:

Man visuomet buvo didziule paslaptis, kodel turtingose salyse zmones 
vairuoja mandagiai ir atsargiai, o biednose salyse zmones vairavima 
labai sureiksmina, vairavimas labai svarbus, labai svarbu vairuoti, 
labai svarbu, kaip vairuoja kiti, ir visi turi nuomone apie vairavima. 
Ypac vairuodami.

Statuose didziuli ispudi paliko atsargiai vaziuojantys zmones, dar likus 
50 metru pries pereja pradedantys stabdyti. Niekada nelakstantys, 
nelenkiantys (nors galetu), visada vairuojantys taip, kad butu kuo 
mazesne rizika – ypac gyvenamuosiuose rajonuose, prie mokyklu, darzeliu.

Mandagiai ir neipareigojanciai vairuoja ir belgai – bent jau mano 
Briuselio puseje. Padarei kokia klaida – persirikiavai nepaziurejes, 
uzlindai, reikia pasukt i desine, lendant i ilga eile – niekas nepypina, 
nerekia, nemojuoja rankomis. Ilisti i automobiliu eile – uztenka 
parodyti posuki.

Tau reikia pasukti i desine, o desineje stovi eile bobulyciu su Renault 
Clio, besiruosianciu vaziuoti tiesiai? Niekas nepypses, ramiai palauks, 
niekas del to agresijos nerodys ir nei zmoniu, nei saves nenervuos. 
Vairavimas, vaziavimas automobiliu nera sureiksmintas.

Vakarieciu vairavimas atsargus, gynybinis, vairuotojo siekia kuo 
saugiau, kuo mazesne rizika pasiekti keliones tiksla.

Ko siekia vairuotojai i rytus ir pietus nuo Berlyno, nesuvokiu.

Rytuose vairavimas sureiksmintas. Egzistuoja mistine savoka "vairuoti 
gerai". Savokos apibrezimas isplaukes, bet greiciausiai "gero vairavimo" 
elementai yra gebejimas lenkti, gebejimas vaziuoti greitai, gebejimas 
nardyti tarp automobiliu, gebejimas uzlisti, gebejimas vaziuoti per 
geltona. Rytuose "bobos nemoka vairuoti". Ypac bobos nemoka vairuoti 
Maskvoje, Omane, Tel –Avive, Stambule ir Vilniuje.

"Nemokantiems vairuoti" rytuose gyvenimas sunkus – kaip ir gejai, 
moterys, vyresnio amziaus zmones, "nemokantys vairuoti" bei prastesnius 
automobilius vairuojantys yra diskriminuojama klase. Vairuotojas, vezes 
mus is oro uosto su viesbuciui priklausancia nauja Audi A6, jautesi 
gyvenime pasiekes viska – jis ir vairuoja kietai, ir masina jo kieta, ir 
zmones kietus veza – jam lygiu nera, todel reikia vaziuoti labai 
greitai, lenkti is desines, mirkseti vargsams ilgomis, kad jie trauktu 
savo purvinus automobilius is kelio, kuri zvaigzdemis barsto balto 
pegaso traukiamos, skraidancios aukso vezecios.

Kuo zmogus maziau issilavines, tuo jis "geriau vairuoja". "Gerai 
vairuojantis" visada turi griezta nuomone apie kitu vairavimo 
sugebejimus, ir tik savisaugos instinktas ji sulaiko (o pietuose ir 
nesulaiko) nuo tos nuomones issakymo viesai – islindus per langa ir 
kumsciu grumojant pederastui, kuris driso pries mirksincia zalia 
sustoti, tebunie jis, kausas, prakeiktas iki desimtos kartos.

Visi kiti vairuojantys, o ypac diskriminuojamosios klases (zali lapai, 
bobos, senukai ir aprudije balti kablukai) yra debilai, mausai, kausai, 
daunai ir piderasai. Nes tik jie daro klaidas, nes tik jie pasiklysta, 
nes tik jie uzlenda, nes tik jie yra beprociai, nes tik jie yra 
pavojingi. Herojus niekada nedaro klaidu. Niekada nepasiklysta. Visada 
laikosi taisykliu, o KET zino iki pat lankscios/standzios vilkties 
detaliu bei vaznyciotoju zymejimo tvarkos. Rytu herojus yra geriausias 
vairavimo specialistas, jis geriausiai pazista miesta, jis moka 
pergudrauti policija, ir tyliai i usa sypsodamasis zino, kad sitam 
inkile radaro nera.

Rytu vairavimo herojui vaziavimas is tasko i taska b yra intensyvus, 
ritualinis procesas – net vaziuojant 4 –6 kilometrus nutinka daugybe 
dalyku, sutinkamos ordos debilu ir kitokiu vairuoti nemokanciu, daugybe 
kartu yra keikiamasi, linguojama galva, skesciojama rankomis – nes yra 
labai labai labai svarbu, kaip vairuoja kiti, ir kiti vairuoti tikrai 
nemoka. Bobos turi trauktis, gaidziui ilisti neleisim, o, kurvos mentai 
stovi, och tu blet koks debilas praleke, tu, gaidy, ar ziuri, kur 
vaziuoji, kur cia masina pasistatei, o, blet, boba atbula parkuojasi, 
nemoka, pizdec, kiek galima laukti, nu ne, tiksliai, neimanoma gyventi, 
vieni debilai aplinkui.

Mokantys vairuoti turi griezta nuomone apie taisykles. Herojus nesisega 
dirzu, arba segasi juos tik autostradoje. Jis nekencia automobiliu, 
kurie nenuilsdami pypsi, jei neprisegtas dirzas, ir visokeriopai su tuo 
kovoja – Vasia buvo nusipirkes dirzu sagteles, o Vania, kuriam labai 
norisi kietumo, kurio jis neturi, Maskvoje nusiziurejo fantastiska kovos 
su establishmentu metodika – prisegti dirza ir sestis ant jo. Vania 
dabar kieciausias – visi vazineja prisisege dirzus, o jis nepasiduoda 
vakarietiskam memiskumui ir slykstynems Lexus inzinieriams – vazineja 
atsisedes ant dirzo, neprisiseges. Ir dar vypteli, kai as 
demonstratyviai dirza atsegu, atsisedu ir prisisegu – "ot meme, dirzo 
jam reikia”.

Dirzai galinese sedynes is vis sukelia isteriska juoka – taip atskiriami 
grudai nuo pelu – jei segiesi gale dirzus, esi susimyzes uzsienietis, 
tokius sutinka tik Martono taksistai prie Vilniaus oro uosto. Juk gale 
segtis nereikia – 60kmh greiciu skrendanti apdribusi Seriogos 98kg тушка 
bus minkstai, svelniai sustabdyta nuostabios VW Caddy priekines keleivio 
sedynes. Serioga net prieky dirzu nesisga, o segtis juos gale – lyg 
myzti atsisedus. Hell, gale Serioga net sunaus nesega – vyra gi auginu, 
ne boba.

Rimti rytu vyrai turi nuomone ir apie keliu zenklus – jie visi pastatyti 
nesamoningose vietose, visi skirti tam, kad mentai rinktu kysius, tie, 
kurie stato zenklus – debilai, o tie, kurie laikosi zenklu nurodytu 
taisykliu, turetu is karto padeti vairuotojo pazymejima ir prisiekti 
likusi gyvenima vazineti visuomeniniu transportu. Nes nemoka vairuoti.

Tikram rytu vyrui KET yra nepalyginamai svarbesnis dokumentas uz salies 
konstitucija ar nauja salies biudzeto redakcija. Rimtas vyras turi 
tureti griezta nuomone apie naujausius KET pakeitimus, juos sekti, 
dometis, ir diskutuoti apie juos su draugais. yra tik viena rusis KET 
pakeitimu, kuri palydima pritariamu linktelejimu – greicio apribojimu 
mazinimas.

O jei liepe visus metus vazineti ijungus artimas sviesas. Pyzdec, 
furoras kyla toks, kad galima pagalvoti, jog lenkai Vilniu atsiima. 
Vyrai savaitemis, menesiais lieja disleksinius tekstus forumuose ir 
komentaruose, kviesdami kilti ir nepasiduoti visuotiniam supuvusios 
valdzios samokslui. Tokio pazeminimo pasaulis nemate – SU SVIESOM VASARA 
VAZINET! Vyrai ir formuliu priskaiciavo, rodydami, kiek papildomo kuro 
suvartos vairuotojai по стране (Lukoilo, ne kitaip, samokslas). Artimos 
sviesos vasara kels pavoju – akins priespriesa vaziuojanciuosius. Bet 
svarbiausia – tai dar vienas budas slykstynems mentams nulupti litu is 
vargsu vairuotoju.

Mentas. Tikras vyras is rytu neturi didesnio prieso. Keliu policija yra 
evil spawn, organizacija, sukurta 9 pragaro rate, juodieji raiteliai, 
nesantys ligas ir nelaimes, neduodantys gyventi, lekti, dziaugtis 
gyvenimu. Mentai visada neteisus. Visada. Su mentais visada reikia 25 
minutes gincytis – o kaip nesigincysi, juk herojus, pamenat, niekada 
nedaro klaidu, ir visada laikosi KET. Sustabde piderasai – tikrai ne as, 
tikrai buvo zalia, cia ne mano greitis, tas zenklas ne ta sako, tikrai 
negeriau, radaras nesertifikuotas, alkotesteris pareguliuotas, och jus 
kurvos, slykstynes. Jei nesiginciji su policija – esi durnas, pasiduodi 
sistemai, leidiesi apgaudinejamas, nes policininkai visada stengiasi 
apgauti heroju ir ismonyti is jo pinigu.

Paklausius tikru vyru, visi policininkai yra xamai, agresyvus, sukti, o 
svarbiausia – nemoka KET, neprisistato pagal taisykles, ir yra 
nemandagus. As, pvz, per desimt metu, kuriuos vairavau Lietuvoje, 
nemaciau ne vieno policininko, kuris elgtusi nemandagiai, tujintu mane, 
nepasisveikintu, nepaaiskintu, del ko sustabde. NE VIENO. Visi buvo 
mandagus, profesionalus, efficient – padarei pazeidima, susimokejai, 
uzgaisai 5 minutes.
Tikras vyras, net jei ir teko pripazinti (tik niekam nesakykit), kad 
pasuko po zenklu ("tu kurvu mentu visur pilna"), turi bent jau 
pasitycioti is mentu. Papizdavoti, paerzinti, pazeminti. Nu o kaip 
kitaip? JIE DRISO MANE SUSTABYTI! MANE!

Rytu vairuotojas, tas isidus arabisku zirgu stepemis lekiancio Tamerlano 
palikuonis, kaip ir priklauso tikram, tradiciniu, tvirtu vertybiu 
besilaikanciam vyrui, yra sukaupes milziniska folkloro archyva. O, jei 
tik boba nebutu vaiku pripratinus prie durnu pasaku apie Jonuka ir 
Gretute, tikras vyras –vairuotojas galetu valandu valandomis, menesiu 
menesiais vaikams pasakoti nesibaigiancias istorijas apie tai, kaip Jis 
buvo sustabytas Bloguju Policininku, kaip narsiai su jais kovesi iki 
paskutinio kraujo laiso, kaip jie bande is jo ismonyti litu uz dirzus, 
ir kaip jis nugalejo, isvadindamas juos pederastais, gaidziais ir 
debilais. O jei herojus ir suklupo, jei ji ir nugalejo Blogieji 
Policininkai, ir teko sumoketi bauda – Jis taip paprastai nepasiduoda, 
ir islipdamas is mentu masinos pasake jiems TOKI dalyka, kad jie 
issizioje dar 10 minuciu sedejo.

Tikras vyras turi moketi daug istoriju apie tai, kaip jis kovesi su 
mentais, laimejo, pralaimejo, kaip izvelge ju klasta, isvenge ju 
pinkliu, nesumokejo, ar sumokejo maziau, ar issisuko.

Tad nenuostabu, kad tokioje rugstineje aplinkoje, kurioje ant kiekvieno 
kampo tyko mentas riestais is save nagais, kur gatvese knibdza teises 
nusipirkusiu debilu, beprociu, ar, dar blogiau, bobu, mandagumui vietos 
nelieka. Nes ant galvos gi uzlips, nesupranti? Jei cia kiekviena 
praleidinesi, tai kur nuvaziuosi? O svarbiausia – budamas mandagus, 
debilams ir gaidziams leisi daryti klaidas, ir jie juk nieko neismoks. 
Nes...
....vairavimo herojus is rytu turi aukstesniu idealu, nei saugus 
nuvykimas is tasko a i taska b.

Juk kiekvienas tikrai mokantis vairuoti sirdyje yra PEDAGOGAS. Ir ne 
siaip pedagogas – PEDAGOGAS is pasaukimo, is didziosios P, all caps 
pedagogas. Jis pamokys boba rodyti posuki – neleis jei persirikiuoti. 
Jis pamokys gaidi KET – neleis ilisti pries save. Jis pamokys keliu 
ereli – aplenks per dviguba istisine, ir kirs per stabdzius. O KAIP 
KITAIP? KAIP KITAIP? juk visi debilai, jei ju nemokysi, KAS CIA DARYSIS? A?

Kad ir kokie stirpus tikrieji rytu vairuotojai bebutu, net ir jie turi 
autoriteta. Daznai klaidingai manoma, kad rytu vairuotojai gerbia 
DIDELIUS AUTOMOBILIUS. Tai netiesa – troleibusas gerokai didesnis uz 
Cayenne, bet tikras vairuotojas niekada nepraleis Marjos Pavlovnos, jau 
45 metus bandancios is stoteles trulika kairen issukti. Rytuose 
vairuotojai gerbia tik viena keliu fenomena – BRANGU AUTOMOBILI 
TAMSINTAIS STIKLAIS. Rytu vairuotojo jausmai BRANGIAM AUTOMOBILIUI 
TAMSINTAIS STIKLAIS yra sumišę – sodietis gerbia cara, kartu jo 
prisibijo, kartu ir kiek jam pavydi, siek tiek slapcia ir nekencia. bet 
svarbiausia – doesn’t want to fuck with him.

Nes mongolu, totoriu ir kitokiu karaimu plesimai tryliktame amziuje 
tikrai nepamirsti. Nieko gero negali tiketis is niuraus veido raitelio, 
jojancio link taves ant juodo, graziai papuosto grakstaus zirgo. Ar 
bizunu perlies, ar stoga uzdegs, ar dukra pagrobs – valstietis turi buti 
atsargus. Tad ir iki siol valstieciai atsargiai elgiasi su juodais, 
graksciais, daug galios turinciais Miuncheno ar Stutgarto veisles 
ristunais. Nes pasamoneje vis dar gyvos 1992 –1994 metu istorijos apie 
tai, kaip is tokio juodo automobilio islipa rimtas bachuras odine 
striuke ir beisbolo lazda isdauzo sestuko langus. Gal ir senokai kas 
begirdejo apie toki ivyki, bet valstietis turi buti atsargus. Nes ateis 
buta apziuret – ir su tais masinu draudimais vistiek niekas neaisku, 
neveikia turbut tie draudimai, niekas ten jokiu pinigu neduos, ir 
valstieti vistiek apgaus. Todel rytuose X5, ML, Cayenne, Kruzakai 
statistiskai dazniau praleidziami, ileidziami, ju nepakirtineja ir jiems 
nepypsi. Atsargus valstietis – gyvas valstietis, butu kvaila pries 
bajora sokineti.

Kodel rytu herojai –vairuotojai tokie? Akis man atvere vienas itin 
issilavines biciulis, kuris, vieno pokalbio panasiomis kulturinemis 
temomis metu, atkreipe mano demesi i fakta, kad rytu salyse miestu 
gyventojai yra is esmes valstieciai, tik pries viena, dvi ar tris kartas 
israuti is sau iprastos sodziaus aplinkos, ir ikisti i keista, neiprasta 
miesto aplinka.

Sodziaus simboliai rytuose gyvi – arklys, vezecios – svarbiausi 
valstiecio statusui. Kaimietis didziuojasi mokas joti ant darbinio 
arklio be balno (dirzai). Valstietis su meile sekmadieniais isbrinko 
ratus, paseria is issukuoja arkli. Jis nekencia dvaro privaizdo, o 
dvarininka gerbia. Sodietis neiprates prie grusties, daugybes zmoniu – 
jis nejaukiai jauciasi mieste, yra isitempes, del to frustruojasi, 
frustracija islieja ant kitu – pro automobilio langa.