Tema: Re: Keli patarimai apie audio is patirties
Autorius: eMJei
Data: 2014-01-29 22:18:21
2014-01-29 15:29, spak rašė:

> 1. Svarbiausia garso atkurimui yra kambario akustika. Pigiausia
> aparatura akustiskai teisingam kambary skambes geriau nei brangiausia.
> Prastos akustikos nekompensuos jokios koloneles. Papildomas simtas,
> investuotas i pvz. kilima, duos daugiau naudos, nei papildomas
> tukstantis, investuotas i koloneles.

kas geriau vaziuos , ferrari su vw varikliu ar vw su ferrari varikliu?
teisingas atsakymas būtų - viskas svarbu. nereikai pirkti 300 kg
kolonėlių į 6 m2 kambarį, o 3 L lentyninių į 100 m2 saloną. Atmetus
kraštutinumus, nėra jau tie mūsų tipiniai kambariai tokie akustiškai
trągiški kad situacijos nesuvaldytų pažaidimas su kolonėlių pastatytu ar
kilimo patiesimų, paveikslo pakabinimu.

neužskaitau.

> 2. Tokio dalyko kaip teisingas skambesys nera. Yra tam tikri zmoniu
> poreikiai. Garsas visada yra kompromisas - jei patinka riebesni zemi,
> jie atitinkamai uzgos kitus daznius, ir atvirksciai.

teisingas skambesys bent jau man kai galiu pasakyti "o, groja!"
(grojančių sistemų išties nėra daug, tokią gali rasti tik pas
audiofilus, kartais geresniuose salonuose). Taigi "groti" gali ir su
riebiais ir su liesais žemais dažniais. jeigu bus neriebūs - bus guvūs
ir greiti. Svarbu kad visko būtų. Taip sutinku paklausius keletą
gerų-skirtingų sistemų, keletas žmonių pasirinks jas skirtingas, pagal
savo ausį. Bet , pasikartoju , sistemos ir garsas turi bųti geri.

> 3. Pernelyg didele komponentu kaina dazniausiai reiskia, kad busi
> apgautas marketingo ir daug permokesi uz blizgucius, psichologini penio
> prailginima ar teise vadintis 'audiofilu', galedamas gauti tuos pacius
> ar net geresnius rezultatus uz zymiai mazesne kaina.

renkantis iš rimtų gamintojų nieko nepermokėsi. kaip žinoti kurie geri?
domėtis reikia. 1993 m pirktą CARY AUDIO 300SEI stiprintuvą (3500 USD),
ATKLAUSĘS 21 metus, gali parduoti lengvai už 3500 USD.

"apgautas marketingo ir daug permokesi uz blizgucius, psichologini penio
prailginima ar teise vadintis 'audiofilu'" - visiškas briedas, nepažįstu
audiofilo taip perkančio daiktus, VISI DAIKTAI PERKAMI nes PERKLAUSOSE
IR PALYGINIMUOSE apdeda konkuruojančius gaminius, IR TIK TODĖL PASILIEKA
SISTEMOJE.

"galedamas gauti tuos pacius ar net geresnius rezultatus uz zymiai
mazesne kaina." - briedas, nes NĖRA TOKIO DALYKO TAS PATS UŽ MAŽESNĘ
kainą - JEIGU aš testuoju 5 komponentus (tarkim CD grotuvus), finale man
patinak 2, bet vienas 5000 Lt kitas 10000 Lt. Sistemoje greičiausiai
atsidurs tas už 5000 Lt, TAIGI PIGESNIS. Paskymas kad atseit kažkur
egzistuoja grotuvas už 2000 Lt kuris gros taip kaip tas už 5000 lt nieko
vertas KOL JEIDU NEPALYGINAMI VIENAME TESTE.

> 4. Kabeliai, nei digital, nei analog, nei power, neturi reiksmes, jei
> storis ar ekranavimas pakankami (t.y. jei nejungi kolonkiu per siulo
> plonumo telefoninius laidus). Pakabos dratas skamba taip pat, kaip
> $100000000 kabelis, skirtas mulkint apsiseilejusiems debilams.

Bet ANALOG ir POWER laidai turi milžinišką įtaką (grojančiai sistemai).
DIGITAL OPTICAL taip pat turi (savo sistemoje naudoju iš stiklo (glass)
ir JIS GEROKAI GERESNIS už PLASTIC FIBRE tipo), su DIGITAL COAX rimtų
palyginmų nedariau komentuoti negaliu.

Nereiktų prisirišti prie kainos. geri kabeliai kainuoja daug nes
brangiausia savikainos dalis yra ne 2m sidabro ar sidabruoto vario
gijos, o 100tai IŠMESTŲ LAUK PROTOTIPŲ, ir TŪKSTANČIŲ VALANDŲ LAIKO
išleisto jiems sukurti.

> 5. Absoliuti dauguma audio review saitu ir forumu gyvena is reklamu ir
> ten stumia savo produktus. Revieweriais pasivadine zmones ar paprasti
> diskutuojai forumuose gauna alga uz reklama. 99% is tu likusiu, kurie
> isties yra 'scyri' vartotojai, pasakoja visiskai subjektyvius ispudzius,
> pagristus tik savo psichoakustika ir patiklumu. Isvada: reviewsai yra
> absoliuciai beverciai renkantis aparatura, ir gali tik suklaidinti.

Reikia mokėti atsirinkti spaudą. Geri žurnalai (toks buvo pvz
Gramofonas) tiesiog negaišo ir nerašė apie šūdo vertą techniką, todėl
kas jau patekdavo į žurnalą , buvo vienaip ar kitaip verta dėmesio:)

> 6. Pinigu leidimas DAC neturi prasmes, visi modernus DAC skamba
> identiskai. $1000000000 DAC neskambes geriau, nei RME garso plokste,
> nebent tas DAC bus prifarsiruotas lempu ar kitaip specialiai iskraipines
> daznius. Tiek teorija, tiek objektyvus testai (tiek instrumentiniai,
> tiek klausymo) tai irodo.

Pasiiėmi keletą DAC, ir lygini svo sistemoje, nugalėtojai lieka,
luzeriai grįžta į salonus. TAI VIENINTELIS ARGUMENTAS ŠIAME HOBYJE, nes
draugo DACAS visai gali netikti tavo sistemai ir atvirkščiai.

> 7. Naujesnis modelis ne visada yra geresnis uz senesni. Kolonkes geriau
> pirkt naudotas ir aukstesnes klases, nes jos praktiskai nesidevi.
> Technologija nuo garsiakalbio isradimo is esmes nepakito.

Naujesnis modelis skambėti blogiau už seną, gali skambėti geriau. Visaip
gali būti. Kartais modelis praktiškai nekinta 21 metus (CARY SEI300).

> 8. Reiktu vengt aparatu su switching mode saltiniu, audio pasauly
> didelis paprastas transformatorius visada bus geriau. Akustiskai tai yra
> reiksminga.

impulsinį maitinimo šaltinį GALIMA PADARYTI gerai , tą įrodė LINN. Bet
dažniau galima susimauti, todėl pasirenkamas trafas. Kas yra kas vėlgi,
parodo , testas, namuose, tylią ramią audiofilinė naktį.....:)