Tema: Re: Nuosprendį vykdymui pagal susitarimą pasisiųsti Izraelio valstybei.
Autorius: Romas Z.
Data: 2009-03-19 10:50:29
Jei yra galimybė apskųsti, nuosprendis neįsiteisėja, kol nesibaigia tam skirtas terminas.
Jei apskundžiamas, tai įsiteisėja po apeliacinės instancijos sprendimo.

Pas mane Oxford Dictionary of Law rašo:

Res judicata - the principle, that when a matter has been finally adjudicated upon by a court of competent jurisdiction
it may not be reopened or challenged by the original parties or their successors in interest.
Its justification is the need for finality in litgation. See also action estoppel.

Įsiteisėjo - has been finally adjudicated ?