Tema: Re: Klausimas matematikams :)
Autorius: RaR
Data: 2013-09-27 16:49:00
Jūsų abiejų logika buvo teisinga, tik tavo neišbaigta ir tik skaičių
atsitiktinumo dėka rezultatas tau gavosi panašus, o ne nesąmonė.
"aspats" skaičiuoja tikimybę kad įvyks visi laimingi atvejai kartu, jų
sankirtą, ir ją atėmus iš vieneto gauna nelaimingų įvykių (visų kitų)
tikimybę: 1- (0,97 * 0,92 * 0,9) = 0,19684.
Tavo gi logika akivaizdesnė, bet iš tikrųjų skaičiavimas sudėtingesnis,
nes reikia kai ką atmesti. Pagal tave tikimybė, kad įvyks bet kuri
nelaimė yra 0,03 + 0,08 + 0,1 = 0,21 - rezultatas skiriasi nuo pirmojo.
Nors pati logika ir teisinga, užmiršti atmesti tikimybes kai dvi kurios
nelaimės įvyks kartu (o iš jų savo ruožtu atmesti visų trijų nelaimių
įvykimą kartu, t.y. vėl pridėti prie bendro rezultato).
Taigi: 0,21-0,0024-0,003-0,008+0,00024=09684. Dabar jau rezultatai
sutampa. Kad tas atmetimas ne smulkmena, galima pamatyti imant sąlygą
kad visų nelaimių tikimybė yra po 0,5. Tuomet skaičiuojant tavo būdu
gaunasi nesąmonė: 0,5 + 0,5 + 0,5 = 1,5 tikimybė daugiau už vieną (arba
už 100%). Tuo tarpu atmetus dvigubas ir grąžinus trigubą sankirtą
rezultatas vėl toks pats kaip skaičiuojant pirmuoju būdu:
"aspats"                        1 - 0,5 + 0,5 + 0,5 = 0,875
"statybininks"mod.    1,5 - 0,25 - 0,25 - 0,25 + 0,125 = 0,875

Šaip jau ir šituose skaičiavimuose reikia įvesti korekcijas, kadangi
mirusiems operacijos metu insultas ir paralyžius nebebaisus, taigi
nelaimės nėra visai nepriklausomos, tad antros ir trečios nelaimės
tikimybės sumažėja iki 0,08 * 0,97 = 0,0776 ir 0,1 * 0,97 = 0,097. Be
to, jau iš uždavinio medicininės pusės kyla neaiškumų ar tas paralyžius
yra kažkokia nepriklausoma operacijos, ar dėl jos įvykusio insulto
komplikacija? Jeigu insulto, tai paralyžiaus tikimybę dar reikia
padauginti iš insulto tikimybės. Bet tuomet jau nebeaišku ar patį
insultą vadinti komplikacija ir jo tikimybę sumuoti, jei vertinamas jo
pasekoje išsivystęs paralyžius.