Tema: Re: Kodel mes turetumeme grazinti skolas?
Autorius: abc
Data: 2009-09-25 03:19:33
Tiesa sakant, man keista, kai ekonomistas klausia tokiu dalyku.

Pilietis atnesa i banka savo sutaupytus 10000 litu. Bankas 4 procentus
atideda i rezerva ( toks dabar centrinio Lietuvos banko reikalavimas ), o
likusius 9600 litu isduoda paskola ponui Islaidziajam. Ponas Islaidusis su
pinigais bega pas pas pardaveja ir isigyja sakykim televizoriu... Pardavejas
tuos 9600 litu vel nesa i banka. Bankas 4 proc. nuo 9600 litu atideda i
rezervu fonda, o likusius 9216 litu vel kazkam paskolina... Ir ratas vel
sukasi toliau... Taip tie patys 10000 litu daug kartu prasukti sukuria visai
padoria paskolu suma. Ir viskas legalu... Jokiu istatymu pazeidimu... Tai
zinoma gruboka schema, bet ji leidzia suprasti visa bankini mechanizma. Ir
si schema puikiai veikia, kai viskas ekonomikoje gerai. Taciau kai prasideda
siandienines problemos....

http://en.wikipedia.org/wiki/Fractional-reserve_banking

eh.....Lietuvos bankas ir jo turtas - cia velgi reikia pasitikslinti,
lyginant su kuria emisija? M1 M2 ar M3?

beje, Sarkinui reikejo garbingai atsistatydinti po euro neivedimo. Dabar
visi matome, kokia tai buvo ziauri klaida. O reikejo tik atidejimu procenta
per buma padidinti, ir butu tie nuosimciai susidare (eurui isivesti). Deja,
musu LT vyrai klaidu nepripazista, ir eina toliau kaktomusa.