Tema: Re: Teises aktai susije su individualia veikla pagal pazyma
Autorius: Laimis
Data: 2011-05-19 10:51:44
ejs rašė:

> Laimi,
> dalinamės sutaupytą sumą fity-fity?
> http://www.vmi.lt/lt/?itemId=1084936

Ironiška tai, kad šis internetinis paaiškinimas (net ne komentaras, ne
VMI dokumentas, nepasirašytas, be reg. nr.) kaip tik ir neturi
pagrindimo anuomet galiojusiame SDĮ (dabar jau aš galiu paprašyti
bakstelti) ir atrodo kiek keistokai...
Kaip tik buvo įvykusi "Kubiliaus naktinė mokesčių reforma", tai gal buvo
pulta gaisrų gesinti...
Nežinau ir nesu tikras, galbūt mokesčių administratorius (šiuo atveju
VMI) turi teisę (nors IMHO -- NETURI) nu(si)statyti kažkokias taisykles,
kurios prieštarauja įstatymui (ir kurių aš neskaičiau), tačiau
anuometiniame SDĮ (pakeitimai įsigliojo 2009-01-01) aš skaitau:

17.5 Fiziniai asmenys, kurie, vykdydami individualią veiklą, gyventojų
pajamų mokestį nuo individualios veiklos pajamų sumoka įsigydami verslo
liudijimus, _moka_ _9_ _procentų_ _dydžio_ _privalomojo_ _sveikatos_
_draudimo_ _įmokas_ _nuo_ _per_ _kalendorinius_ _metus_ _gautų_
gyventojų pajamų mokesčio deklaracijoje _deklaruotų_ _individualios
_veiklos_ _pajamų_.

17.9 Asmenų, išvardytų šio straipsnio 3, 4, 5, 6 ir 8 dalyse, _metinė_
_privalomojo_ _sveikatos_ _draudimo_ _įmoka_ _negali_ _būti_ _mažesnė_
_kaip_ _9_ _procentai_ _dvylikos_ _minimaliųjų_ _mėnesinių_ _algų_
_dydžio_, išskyrus asmenis, išvardytus šio Įstatymo 6 straipsnio 4
dalyje ir šio straipsnio 1 ir 2 dalyse.“

18.4 Asmenys, nurodyti šio Įstatymo 17 straipsnio 4–7 dalyse, _kas_
_mėnesį_ _moka_ _9_ _procentų_ _minimaliosios_ _mėnesinės_ _algos_,
galiojančios mokėjimo dieną, dydžio privalomojo sveikatos draudimo
įmokas. Įmoka už atitinkamą mėnesį sumokama iki to mėnesio paskutinės
dienos.

Jokios išlygos (kad jiems nepriklausytų sumokėti min. metinio PSD, pagal
17.9) 17.5 asmenų grupei anuometiniame SDĮ aš nematau.
_Nebūtinumą_ _mokėti_ _kas_ _mėnesį_ galima netiesiogiai įžvelgti 8
straipsnyje, kuris nurodo kada įsigalioja draudimas; jei esi pagal DS
dirbantysis asmuo ir draudimas tau (kaip asmeniui; nes draudžiamas
vienas asmuo, o ne paskira jo veikla, tačiau PSD mokestis mokamas _nuo_
_pajamų_, todėl net ir apsidraudus tebegalioja sąlyga sumokėti PSD
mokestį nuo pajamų) jau įsigaliojo, tai logiškai nebūtina mokėti
mėnesinių PSD įmokų kaip "patentininkui" siekiant apsidrausti antrą
kartą (kad draudimas įsigaliotų, kaip patentininkui). Tačiau tai niekaip
nepanaikina reikalavimo sumokėti PSD mokestį nuo IV veiklos pajamų pagal
17.5 ir kad šis mokestis negali būti mažesnis, nei min. PSD, pagal 17.9.