Tema: Re: Teises aktai susije su individualia veikla pagal pazyma
Autorius: Laimis
Data: 2011-05-18 03:29:59
ejs rašė:

> bakstelėti galima?
>
> nu niekur nerandu taip parašyta.

Taigi jau skaitei SDĮ 17.10:
10. Asmenų, išskyrus asmenis, išvardytus šio straipsnio 1 ir 7 dalyse,
šio Įstatymo 6 straipsnio 4 dalyje ir Valstybinio socialinio draudimo
įstatymo 4 straipsnio 2 dalies 1 ir 2 punktuose, metinė privalomojo
sveikatos draudimo įmoka negali būti mažesnė kaip 9 procentai 12
minimaliųjų mėnesinių algų, galiojančių tų metų kiekvieno atitinkamo
mėnesio paskutinę dieną, dydžio.

Ir "sumos teisingumo" logika man susieina. Jei dirbi pagal darbo sutartį
visu etatu -- MMA (800 Lt) ir atitinkmas 9% PSD. IV turbūt ir politiškai
ir "buhalteriškai" projektuota veikiau į visavertę darbo santykių
atsvarą/pakaitalą, nei į papildomą smulkmenišką prisidurinėjimą, tad
gana logiškai išplauktų, kad mokestinis spaudimas šios veiklos
minimalioms pajamoms iš esmės yra panašus, kaip ir minimaliai algai. Tai
ar ne teisinga ir lygu, jei uždirbi, tarkime, 2000 Lt pagal darbo
sutartį ir sumoki atitinkamą metinį PSD (2160 Lt) versus, kai uždirbi
1000 Lt pagal daro sutartį ir dar 1000 Lt versdamasis IV ir sumoje
sumokėdamas tiek pat PSD mokesčių. Įmanomi ir kitokie tarpiniai
variantai; tarkime pagal daro sutartį 1700 Lt, o iš IV tik 300 Lt (t.y.
tik ~šeštadalis pajamų; prisidurimo iš IV scenarijus, kai iv pajamos yra
tikrai nedidelės). Suminis metinis PSD, tokiu atveju, gautųsi (1836 +
864 = 2700 Lt). Jau daugiau, nei tik pagal darbo sutartį, tačiau pats ir
turi nuspręsti kas apsimoka labiau ir koks pajamų balansas yra
dėkingesnis. Kai IV pajamos pasiekia ir viršija MMA -- skirtumo, bent
jau PSD mokesčio prasme, nebelieka; tiesa IV veikloje pajamoms iki MMA
ir _aukščiau_ lieka mokestinės lengvatos gana neprastai amortizuojančios
šį PSD "permokėjimą". Visumoje, juk IV mokestinė našta siekia ~34%
(pasirinkus taikyti leidžiamus 30% atskaitymus, be pagrindimo; tų
leidžiamų atskaitymų gali būti ir gerokai daugiau; sąnaudos važinėti į
darbą piniginę paplonina, bet mokesčių nesumažina, o IV -- galėtų...), o
ne ~40%, kaip yra darbo santykiuose. O kur dar 5% GPM'as ne laisvosios
profesijos veikėjams (kaip tik tiems, kurie turbūt dažniausiai ir
prisiduria -- chaltuščikams :-))...