Tema: Re: Teises aktai susije su individualia veikla pagal pazyma
Autorius: Laimis
Data: 2011-05-18 19:07:17
ejs rašė:

> aš ir neksvescionuoju šio dydžio. Aš teigiu, kad turint galiojančią DS,
> nėra imperatyvo mokėti papildomai 9% MMA. O metų gale buhalteriškai

Yra. 17.10 ir apibrėžia šį imperatyvą, nustatydamas, kad 17.10 nurodytų
kategorijų asmenys (t.y. skirtingų/atskirų veiklų kategorijų),
*atskirai* ir atsietai, nepriklausomai nuo nieko kito, nesumuojant ir
nevertinant visų asmens, kaip vieneto pajamų (iš kur tas noras
įskaityti, ko įstatyme tiesiog nėra? :-)), reikia sumokėti minimalų PSD.
Kai dirbi pagal DS ir IV, juk neprisitaikai sau tik tų įstatymo punktų,
kurie "liečia" tik DS arba tik IV? Jei tas pats įstatymo punktas
"liečia" ir DS ir IV, tai man niekaip nesigauna logiškai padaryti
išvados, kad pakanka/galima pasirinkti ką jis "liečia" ir kam jis būtų
pritaikomas (kad liečia ir būtų taikomas tik vienai veiklai
pasirinktinai)...

> pažiūrim ką turim: pagal DS asmuo sumokėjo tarkim 3500 Lt, pagal IV
> pajamas - 300 Lt, sumoje 3800 Lt, kas yra gerokai daugiau nei
> reikalaujami 8xx Lt.

Bet kokiu atveju PSD yra mokestis nuo pajamų, todėl reikalaujama ne
šiaip kažkokio minimumo 8xx, o 9% nuo pajamų, tik šiam reikalui galioja
minimalus mokesčio tarifas (t.y. 9% nuo MMA).

> esmė ta, kad labiau apsimoka gauti visus pinigus kaip DU, nei kad
> trupinti. Kodėl? Todėl kad darbdavio sumokėtos mokesčių dalies niekas
> "nemato". Jei reiktų visus mokesčius mokėti asmeniškai, gal tokio
> bardako šalyje nebūtų.

Aš pažiūrėčiau plačiau. Vertinant konkurencingumą ir sąnaudas, kaštus,
reikėtų vertinti/lyginti bendrą mokestinę naštą. Nors taip, net ir
virtualiai pajusti (tarkime perskirsčius "darbdavio" mokesčių dalį
asmens mokesčiams, kai gaunami pinigai nepasikeičia, tik skaičiai) kiek
sumokama mokesčių yra tikrai SVEIKA.

>  > Visumoje, juk IV mokestinė našta siekia ~34%
>
> yra veiklų kur uždirbi 10-20% nuo pajamų - sumoki už medžiagas,
> rangovams, kuras ir pan.

Tai kokios problemos susimokėti ~30% nuo to ką uždirbi, _atmetus_ šias
sąnaudas? Tai tikrai yra leistina, nes leistinais IV atskaitymais yra:
"...leidžiamais atskaitymais laikomos su per mokestinį laikotarpį
faktiškai gautomis arba uždirbtomis individualios veiklos pajamomis
susijusios patirtos įprastinės šiai veiklai išlaidos. T.y. perparduodamų
prekių, medžiagų, žaliavų, detalių ir kt. įsigijimo išlaidos, veikloje
naudojamo turto nuomos, reklamos, palūkanų, įrankių įsigijimo, samdomų
darbuotojų darbo užmokesčio išlaidos, socialinio draudimo įmokos,
sveikatos draudimo įmokos, privalomos rinkliavos, mokesčiai ir kitos
išlaidos, susijusios su individualios veiklos pajamomis."

> yra darbo sutartis;
> yra autorinės sutartys smulkiems darbams, kurių kitaip apiforminti
> nesigauna( teisių perdavimo klausimai);
> yra IV visoms kitoms reikmėms.
>
> Pagal aukščiau išdėstytą logiką, reikia mokėti 3x 9% MMA?

Kiek skaitau šį įstatymą ir VMI/Sodros komentarus, tai TAIP. Minimum
tiek, o realiai, sumuojant, pagal skirtingus skirtingų veiklų tarifus,
_nuo_ tų veiklų neapmokestinamųjų _pajamų_, taikant skirtingas bazes,
lengvatas, išimtis. Logika irgi paprasta, nes iš tikrųjų tai yra
mokestis nuo pajamų, tik jam taikomas minimalaus mokesčio dydis. Tad
gavęs iš visų skirtingų veiklų po tūkstantėlį sumokėtum netgi mažiau PSD
mokesčio, nei 3000 Lt uždirbdamas tik pagal DS.
Galima ginčytis ar tai yra teisinga ir koks tas minimalus mokestis
turėtų būti (kaip skaičiuojamas; galbūt vertinant visas pajamas), bet
kol kas galiojantis įstatymas, IMHO, yra būtent toks.