Tema: Re: Teises aktai susije su individualia veikla pagal pazyma
Autorius: ejs
Data: 2011-05-18 17:43:45
2011.05.18 03:29, Laimis rašė:

> Taigi jau skaitei SDĮ 17.10:
> 10. Asmenų, išskyrus asmenis, išvardytus šio straipsnio 1 ir 7 dalyse,
> šio Įstatymo 6 straipsnio 4 dalyje ir Valstybinio socialinio draudimo
> įstatymo 4 straipsnio 2 dalies 1 ir 2 punktuose, metinė privalomojo
> sveikatos draudimo įmoka negali būti mažesnė kaip 9 procentai 12
> minimaliųjų mėnesinių algų, galiojančių tų metų kiekvieno atitinkamo
> mėnesio paskutinę dieną, dydžio.

aš ir neksvescionuoju šio dydžio. Aš teigiu, kad turint galiojančią DS,
nėra imperatyvo mokėti papildomai 9% MMA. O metų gale buhalteriškai
pažiūrim ką turim: pagal DS asmuo sumokėjo tarkim 3500 Lt, pagal IV
pajamas - 300 Lt, sumoje 3800 Lt, kas yra gerokai daugiau nei
reikalaujami 8xx Lt.

šaltinis neoficialus, bet man tinkamas :)
http://www.finansai.com/postp916809.html&sid=550e8118d500154592be1132d8f0b938#916809

> [...]
> visu etatu -- MMA (800 Lt) ir atitinkmas 9% PSD. IV turbūt ir politiškai
> ir "buhalteriškai" projektuota veikiau į visavertę darbo santykių
> atsvarą/pakaitalą, nei į papildomą smulkmenišką prisidurinėjimą, tad
> gana logiškai išplauktų, kad mokestinis spaudimas šios veiklos
> minimalioms pajamoms iš esmės yra panašus, kaip ir minimaliai algai. Tai
> ar ne teisinga ir lygu, jei uždirbi, tarkime, 2000 Lt pagal darbo
> sutartį ir sumoki atitinkamą metinį PSD (2160 Lt) versus, kai uždirbi
> 1000 Lt pagal daro sutartį ir dar 1000 Lt versdamasis IV ir sumoje

esmė ta, kad labiau apsimoka gauti visus pinigus kaip DU, nei kad
trupinti. Kodėl? Todėl kad darbdavio sumokėtos mokesčių dalies niekas
"nemato". Jei reiktų visus mokesčius mokėti asmeniškai, gal tokio
bardako šalyje nebūtų.

 > Visumoje, juk IV mokestinė našta siekia ~34%
> (pasirinkus taikyti leidžiamus 30% atskaitymus, be pagrindimo;

yra veiklų kur uždirbi 10-20% nuo pajamų - sumoki už medžiagas,
rangovams, kuras ir pan.

> tų
> leidžiamų atskaitymų gali būti ir gerokai daugiau; sąnaudos važinėti į
> darbą piniginę paplonina, bet mokesčių nesumažina, o IV -- galėtų...), o
> ne ~40%, kaip yra darbo santykiuose.

galėtų, jei TP būtų deklaruota kaip naudojama tik IV. Kadangi tai
dažniausiai yra bendras turtas, ji IV gali būti naudojama tik 50% laiko
su visomis pasekmėmis. Trumpai - neverta.

 > O kur dar 5% GPM'as ne laisvosios
> profesijos veikėjams (kaip tik tiems, kurie turbūt dažniausiai ir
> prisiduria -- chaltuščikams :-))...

ačiū, bet priklausaus ne chaltūrščikams.

ok, kita situacija:

yra darbo sutartis;
yra autorinės sutartys smulkiems darbams, kurių kitaip apiforminti
nesigauna( teisių perdavimo klausimai);
yra IV visoms kitoms reikmėms.

Pagal aukščiau išdėstytą logiką, reikia mokėti 3x 9% MMA?

Autoriau...
;)
--
ejs