Tema: Re: Desru rukinimas
Autorius: Arj
Data: 2009-11-24 16:59:04
Galiu papasakoti kaip pas mane kaime rukydavo.
Ukinem pastate kazkada bususi pirtele buvo paversta rukykla (suodziu sluoksnis
visoj patalpoj affigienas, baisu prie ko ir prisiliesti :). Pati rukykla - mazas kambariukas gal taip 2.5x3metru zemom
lubom (~1.8-1.9m), is plytu, be lango be kamino, tik su durim. vienam kambe - kazkas panasasu i seno peciukai/jo
likucius, palei lubas prikabinta karciu ant kuriu buvao ziema/vasara saugomi rukyti kumpai/lasiniai.

rukymo tehcnologija paprasta - papjovus kaule, cielius kumpius ir lasinius dedavo i druska kazkuriam laikui (gal porai
savaiciu). Druskos kiekis - "kad garantuotai permazai nebutu".
Desras pradedavo pirmiau rukyti, jos saip ir greicau baigdavosi, nes isiveziodavo kas sau :)
Kumpus ir lasinius kai isisiuredavo, isukdavo i marliu (nuo musiu), nunesdavo i rukykla, sukabindavo.

rukymo procesas be galo paprastas - apeina apie sodyba, is visu pasaliu surankioja apipuviusas malkas/sakas (didelis
sodas buvo su senom obelim, tai saku netrukdavo), dar saip kokia papuviusiu malku - zodziu visa "nekondicine"/padrekusia
mediena kuri tik voliojasi sodyboj siusdavo butent i rukykla. Pora trejeta sykiu
i diena pakuria ir gerai (kamino ten nebuvo, oras ieina/dumai iseina tik pro uzdarytas duris kurios ir taip pakankamai
sandarios - tai ugnis neisidegdavo labai, bet uztas dumu budavo daug ir priziureti beveik nereikedavo.

esminis minusas - rukydavo tikrai ilgai, lasinius - 2 savaites, kumpius min menesi. Bet uztat dumo kvapas laikydavo
tikrai labai ilgai. Po metu laikymo ir tai labai gerai jausdavosi. Esminis skirtumas su dabartiniais "rukytais
gaminiais" - kad ilgiau laikant kavapas ir skonis praktiskai nesikeisdavo, o "dabartiniu optimizuotu" - kvapas po
isrukymo buna labai geras, bet  tik kuri laika, paskui dingsta visiskai