Tema: Re: Veidrodiniai - kodėl brangesni?
Autorius: Mazgiukas
Data: 2009-01-20 21:34:51
Quicker rašė:
> Nejuokink :) Kas ten brangiau didenej matricoj logiskai pagalvok...

Mažesnė išeiga ir eksponentiškai didėjanti broko tikimybė didėjant
matricos plotui. Kažkada buvau radęs kiek kokio didumo matricų telpa
viename silicio vaferyje – tai jau vien čia susidaro skaičiaus
skirtumas, o plius atitinkamai jei broko taškų skaičius fullframinių
matricų vaferyje ir muilinyčių vaferyje yra vienodas (tarkime ir vienoms
ir kitoms matricoms gaminti naudojami tokie patys vaferiai), tai vienas
toks broko taškas sugadins vieną matricą, tik vienu atveju tokia matrica
bus viena iš pvz. 30-ies, kitu atveju – viena iš kokio 150. Čia ir
atsiliepia broko kaina, galutinės produkcijos kainai.

> Matricos savikaina gal koks 15 lietuvisku centu (kaip ir viso kito
> atitinkamai).

Pagrįsk. Paprasti silicio vaferiai (apie 6 colių skersmens) kainuoja
apie 200$. Nežinau ar tokie naudojami matricų gamybai, bet jei gerai
pamenu, tai jie lyg ir būna didesni, o tai reiškia kad ir brangesni. bet
ir tokią kainą dalinant (apie 30 FF matricų) gauname, kad viena FF
matrica vaferyje verta 6-7$. Net jei ir surastume pigiausius 4 colių
vaferius po 30$ tai galėtume kalbėti apie 1$, bet ar ten tiek FF matricų
tilps? Ir tai jokiu būdu ne 15 lietuviškų centų.
O dabar analogiškai pridėkime, kad keli procesoriai, kontroleriai, ir
dar šiek tiek detalių yra fotoaparate gamintų iš panašių vaferių. Beje,
šios detalės yra ganėtinai brangiai kainuojančios inžinerinėje
stadijoje, kai dar tik projektuojamos (matricos inžinerinės stadijos
kaina nėra didelė).
O dar kai kurie metalai naudojami kompnentų gamyboje yra ne iš pigiųjų.

 Viso vidutinio DSLR'o kaina turbut nevirsija kokiu
> 20-50Lt.

Detalių „sintezės“ ir automatizuoto sulipdymo į plokštę savikaina gal ir
tokia.

 Visa kita tai pridetine marketingo ir logistikos verte.

Pridėtinė inžinierių (projektavusių elektroniką ir mechaniką),
dizainerių (projektavusių ergonomiką ir išvaizdą), programuotojų
(padariusių firmwarą ir pridedamą programinę įrangą) vertė. Na bet
žinoma nenuneigiama rinkodara ir logistika yra turbūt riebiausi
sluoksneliai.

> O fotiku atzvilgiu - kokia konkurencija? Nikon, Canon, Pentax ir dar
> keletas tokiu antraeiliu, daugiau nieko nera, o gyvent paminetieji juk
> nori ;)

Dar įdomiau – pasidomėkim kas tiems fotikų gamintojams gamina matricas. :)

Kaip pavyzdys - juostini fotika juk brangiau pagamint, daugiau
> detaliu, mechanikos ir t.t. Tai kodel jie dabar tokie pigus?

Nepasakyčiau kad labai jau pigūs. Tie kur buvo ties Pro klase, taip ir
liko ne tokie jau ir pigūs. Aišku ir nekainuoja n-iolika kLt.

> Elektronines dalys juk nieko nekainuoja beveik.

Už tai ir santykinai elektroninė technika iš tiesų yra pigesnė. Ji ir
štampuojama masiškiau ir greičiau.