Tema: Re: koki namo sildyma rinktis???
Autorius: Vidas Makauskas
Data: 2012-06-01 09:56:38
> SS statyti visada verta, tik - neracionalu su rekupu saldyti namu ora, o
> paskui su SS pasisildyti pritekama ora, kad namai visai neatsaltu iki lauko
> temperaturos. Ekonomiskiau isjungti nafik ta rekuperatoriu- tada nereikes
> visai jokios energijos, kad padengti rekupo sukeltus siluminius nuostolius.
> Silumos reikia visa para, o sviezio oro uztenka valandos , ar maziau, kad
> namas pasikeistu visa ora. O nama gali sildyti reikiamos galios SS- oriniu,
> gruntiniu, ar vandeniniu.

Va del to ir bijau. Zmogui, teigiama, reikia bent 30m3/val sviezio oro.
Taigi visa nakti reikia 120m3/val. Ar sutinkate? Reikia ir po darbo ir
per iseigines. Ir reikia ne visam namui, o tik tose patalpose, kuriose
yra zmones. Vadinasi reikia oro padavima reguliuoti taip, kad oras butu
paduodamas i ten kur reikia. Pas mane oro padavimas yra isvedzitas
grindu polistirole "zvaigzde" ir galiu bet kada bet kuriam kambariui oro
padavima uzdaryti. Apsunkinimas? Taip, bet ne didesnis, negu atidaryti
langa penkioms minutems, kad pries miega isvedinti kambari. O kaip
vedinate visa nama? Pries pora metu pas mus bute pradejo lysti pelesis.
Kai pradejome ryte ir vakare vedinti jo plitimas sustojo. Bet
pastebejau, kad bet kada atidarius balkona stiklai is karto pasidengia
serksnu. Todel padariau "zvaigzde", kad uzejus i katiline ryte
sureguliuociau visa vedinima:
1. 7 valanda isjungiu rekuperatoriu ir uzdarau padavima i miegamaji
2. Grize vaikai is mokyklos ijungia rekuperatoriu ir i kiekviena ju
kambari pakliuna po 30 m3
3 Griztu is darbo - atidarau padavima i svetaine
4 einu miegoti - padavima i svetaine nutraukiu ir paduodu i miegamaji
-
Darbo dienomis rekuperatorius prastovi 30% laiko. Tuo metu minimalia
siluma palaiko grindinis. Pradejus veikti rekuperatoriui patalpos
temperatura kelia ne grindinis, o rekuperatorius.

Ka galima butu sugalvoti, kad turimo rekuperatoriaus kompresorius dirbtu
nesustodamas? Kodel tuo metu negalima imti oro is patalpu ir jo sildyti
iki 35 laipsniu naudojant paimama is lauko ora ir sita lauko ora,
panaudojus, vel ismesti. Patalpu oras ne tik nebutu ismetamas, bet butu
pasildomas. Sitas reguliavimas butu atliekamas viename is 4 isvardintu
zingsniu.

Bet gal ne Lietuvoje yra prietaisu, kurie sildo, vedina ir gamina karsta
vandeni automatizuotai, imant ora is patalpu/lauko
Pvyzdiui cia:
http://www.nilan.cz/index.php?view=article&type=raw&catid=1%3Aheadmenu&id=15%3Acenik&tmpl=component&print=1&layout=default&page=&option=com_content&Itemid=14

arba
http://www.drexel-weiss.at/?p=f4is77j-f2is75l142j-f0is1l133j-f1is56l120j-f3is78j-f5is3j-lng1-l142

arba http://www.genvex.co.uk/genvexmp1.asp?pid=3436&cid=GENVEXmp1

http://www.genvex.co.uk/genvexmp1.asp?pid=3432&cid=GENVEXmp1
Zinome, kad sunaudojame 500w elektros.
Zinome, kad 150m3 oro susildome nuo 21 iki 34 laipsniu
Paskaiciuojame kiek pagaminame silumos ir nusprendziame ar apsimoka
moketi uz vedinima ir siluma su SS, kuris kainuoja 500w elektros per
valanda. Dar galima is kainos minusuoti, kad vedinant savo nama 2 kartus
per para ismetame 1,000 m3 oro, kuri reikia susildyti nuo 10 laipsniu
salcio iki 20 laipsniu silumos.