Tema: Re: LT svetainė, kreditinės informacija ir SSL sertifikatai
Autorius: Eimis
Data: 2009-11-09 22:28:00
"Linas Petkevicius" <linas@NENENEinfonova.lt> wrote in message
news:hd9rcj$svn$1@trimpas.omnitel.net...

> Taigi zmogus parashe:
>
> "Žodžiu, nematau teisinio reguliavimo toje
> sferoje (ar bent jau negirdėjęs apie tokį), tad šie jūsų santykiai -
> laisvas šalių apsisprendimas, sutarties laisvės principas. Civilinė
> (deliktinė) atsakomybė kils e-šopui tik tuo atveju, jei jūsų duomenimis
> kas nors pasinaudos neteisėtai, ir sugebėsite įrodyti, jog e-šopo
> neatsargumas prie to privedė. Kažkaip kitaip nėra kur kabintis."
>
> Ar piktums jam del to, kad musu istatymai nesutampa su noru priverst
> issisluot kiema?

Jokio piktumo nėra. O kad įstatymai nesutampa su noru cituoju: "PARAGINT
išsišluoti kiemą" , tai buvo tik p. Jono Segejenkos nuomonė. Kiti
respondentai davė nuorodas į kitus standartus, kurių turėtų laikytis asmens
duomenis apdorojanti ir kaupianti institucija, dirbanti su mokėjimo kortelių
duomenimis.

p. Jono Sergejenkos ir jūsų Linai, nuomonė tiktų tuo atveju, jei aš
bandyčiau priversti kokią hipotetinę Kalabiškio bibliotekos internetinę
knygų registacijos sistemą pirkti brangų SSL sertifikatą, kad apsaugoti mano
skaitomų knygų istorijos duomenis ir pergyvenčiau, kaip ten viskas kreivai
daroma. Šitas atvejis ne toks.

Apskritai tariant mane stebina nuomonė, kad į tai turėčiau žiūrėti pro
pirštus. Nes de-facto industrijos standartai kažkaip tais yra kitokie ir
klientas kaip ir galėtų tikėtis, kad normalus subjektas jais vadovausis, o
jei nesivadovauja, kad apie tai informuos ir neprašys daryti to, kas
nepriklauso. Kad aš esą tipo galėjau kvalifikuotai nuspręsti,kad paslauga
akivaizdžiai nesaugi - to neįmanoma padaryti iš pirmo karto, nepraėjus
proceso iki galo, nes kaip minėjau, panaudotas netipinis WEB sprendimas toje
vietoje. Būtent dėl to dviprasmiškumo ir norėtųsi, kad arba būtų užtikrintas
sprendimas, arba būtų nuimtas, nes tai kaip ir yra vartotojo klaidinimas,
kad tranzakcijas saugi, nors taip nėra.