Tema: Re: receptai kazanui
Autorius: foxaz
Data: 2010-06-09 10:38:20
Praeita savaitgali dariau chakapuli (labai populiarus troskinys Gruzijoj),
recepta dave gruzinas pas kuri ir valgiau si nepakartojamo skonio patiekala.
Visiskai autentiskai neisejo atkartot skonio, kadangi neradau pirkt jauno
teliuko mesos ir keiciau ja eriena, na gal dar but ir vynas truputi dadejo
savo, nes naudojau ne namini gruziniska, o is parduotuves.

CHAKAPULI (visi kiekiai nurodyti 1kg, jei mesos daugiau tai ri kitu
ingridientu kiekius proporcingai reikia didint)

1kg. - erienos/versienos (su kaulu)
trejeta didesniu svogunu
butelis balto vyno, pusiau sauso arba jei dedama daugiau tkemali tai tinka
ir pusiau saldus  (rekomenduoju gruziniska, nes jis turi kitoki skoni, nei
kitu saliu)
stikline zaliojo tkemali padazo arba pusantros stiklines neprinokusiu
tkemali (kaukazo slyvuciu).
po gera puokste (sisos trys zoles turi detis butinai) :) tarchuno
(lietuviskai man atrodo peletrunas vadinasi), petrazoliu, kalendros. Nors
sake jog galima det dar daugybe zoliu kurios skonio tikrai nepagadins tai ir
svoguno laiskai, ir krapai, ir metos, ir.. t.t., bet as ju nedejau, nes tame
chakapuli kuri valgiau ju nebuvo.
*Astrusis pipiras, bet velgi si kart nedejau del tos pacios priezasties, nes
norejau atkartot kuo autentiskiau tai ka valgiau ten :).
druska ir pipirai pagal skoni.

mesa supjaustom gabaliukais (ne super dideliais, bet su kaulu mazais
supjaustyt irgi nelabai iseina :) ). Kazane jei ruosiame eriena reiketu
istirpint kurdiuko (spirgus po to isimt), deja jo pas mus negausi tai as
naudojau alyvuogiu alieju kuri reiktu naudot jei darytumem patiekala su
versiena. Ledziam mesai truputai apskrust ir troskintis savo sultyse, kai
sultys nugaruoja pilame gera stikline vyno ir verciam pusmenuliais
supjaustytus svogunus, uzdenge troskiname beveik iki tol kol mesa taps
krintanti nuo kaulo. Tada dedame tkemali ir visus supjaustytus zalumynus jei
reikia dapilame dar vyno pasudom, papipirinam ir paliekam troskintis iki
galo (mesa turi krist nuo kaulo ir but minkstut minkstutele).

Sis patiekalas man patinka dar labai ir del to, kad ne vien mesa yra
nuostabaus skonio, bet ir pats padazas kuri galima viena dazyt su sviezia
balta gruziniska duona (tokios duonos neturejom tai suejo ir sviezias
tarybinio stiliaus batonas :) nesugalvoju kaip kitaip pavadint ta tikraji
senybini batona). Na ir zinoma privalomas elementas prie sio patiekalo yra
didele taure vyno :).

Tie kas valge labai gyre jog skanu ir net is kazano isdaze paskutini padaza,
nors ant 6 zmoniu dariau 2,5kg mesos.