Tema: Re: laidu elektrinis laukas
Autorius: ejs
Data: 2011-06-09 12:36:56
2011.06.08 22:15, Laimis rašė:

> Kai kurie geba. Bet tų nestacionarių, spontaniškai kintančių, chaotiškų
> laukų (kaip ir jų šaltinių) gamtoje yra aibės ir visur.

aš apie tą patį. Net jei ir yra atitinkami sensoriai, jų signalai gali
būti ignoruojami tol, kol nepasiekta atitinkama jautrumo riba. Kaip ir
puslaidininkių šiluminis triukšmas: iki tam tikrų sąlygų jis nedaro
jokios įtakos signalui. Arba jūros bangavimas - kiekviena gelda turi
amplitudės / dažnio ribą, iki kurios bangavimas jos neveikia.

> Bet koks mažytis
> ir nemagnetinės medžiagos požeminis kūnas vargu ar sutrikdo, lokaliai
> iškreipia tą lauko struktūrą (Hartmano laukas -- pseudomokslas ir jokia
> geofizika; sutik, toks fizikinis reiškinys/fenomenas būtų įrodomas ir
> tyrinėjamas ne mažiau uoliai ir noriai, nei kvazarai, o jis mokslinės
> bendruomenės yra atmetamas...), kad būtų įmanoma pajausti/užfiksuoti.

Mokslinė bendruomenė daug ką atmeta. Tam ji ir mokslinė.
Ta pati mokslinė bendruomenė nustatė dramblių, laikančių Žemę, vardus ir
suskaičiavo kiek velnių telpa ant adatos smaigalio.

> Antraip jau seniausiai būtų naudojami įvairiausi detektoriai įvairiausių
> požeminių objektų paieškai (kad ir tų pačių sprogmenų, neskaitant metalo
> detektorių). Eilėmis geresnis elektromagnetinis jautrumas, nei žmogaus,
> nėra jokia/tokia techninė problema.

Mes dar tik labai nesenai mėtėm ietis į mamutus. Net pas kaimynus
nesugebam apsilankyt, nors iki jų gal tik 5-6 šviesmečiai.

> Masyvūs *magnetinės* medžiagos klodai, eilėmis didesnio tūrio/masės,
> sutik, yra tikrai iš kitos operos...

inžineriniu požiūriu tai yra tik matavimo jautrumo problema.

> Vargu ar n kilometrų paviršinis sluoksnis (ir apskritai -- sluoksnis
> žemyn iki branduolio) yra tiek homogeniškas, kad paviršiuje nusistovi
> taisyklinga struktūra, kurią sudarko vandenėlio srovelė ar akmenėlis 3
> metrų gylyje. Juk teoriškai ir praktiškai tokiame sluoksnyje tikrai yra
> kur kas daugiau ir masyvesnių magnetinių anomalijų/objektų-artifaktų,
> kurios/kurie turėtų gerokai pakraipyti lauko struktūrą ir nesunkiai
> užgožti visus paviršinius objektėlius...

ok. Imam paprastą pavyzdį: laminarinis srautas.
Kai jo kelyje atsiranda kliūtis, laminarinis srautas aplenkia kliūtį ir
lokaliai keičiasi į turbulentinį. Bet po atitinkamo kelio, kuris
priklauso nuo kliūties matmenų, turbulentiškumas pamažu silpsta ir
srautas vėl tampa laminarinis. Iki sekančios kliūties.

Klausimas būtų toks: ar turbulentinis efektas pasireiškia ir
elektromagnetiniam laukui? Jei pasireiškia, kas yra EML kliūtis ir kokie
yra jo 'turbulencijos' dydžiai.

Primenu, masyvūs kūnai keičia šviesos judėjimą, o šviesa, kad ir kaip
bežiūrėsim, vistik yra elektromagnetinė banga.

> Bent jau iš tiek šaltinių, kurie yra wikipedijoje, tai tų tyrimų buvo
> aibės. Tiems eksperimento tyrimams atlikti visiškai nereikia jokių
> didžiulių ar kiek didesnių lėšų, nes tyrimas yra gana primityvus,
> nereikalaujants jokios aparatūros.

Na jau. Tam kad surasti kelias nežinomas daleles, CERN'as pasidarė
sakyčiau gan nemažą detektorių.

 > Eilinis, paprastas/primityvus
> eksperimentas (žinoma, laikantis visų būtinų, moksliškų objektyvumo ir
> duomenų analizės/statistikos reikalavimų). Galų gale, yra ir Randi
> įsteigtas 1M$ prizas:
> http://www.randi.org/library/dowsing/
>
> Atrodytų atėjai, nušluostei nosį skeptikams ir pasiėmei limoną. Bet ne...

bet tyrimų programą vistiek turi pirma patvirtinti. $$ gausi tik tuomet,
jei rezultatai bus teigiami. O jei bus neigiami? O jei siūloma suma yra
tik maža dalis numatomų išlaidų? Ir praktinis pritaikymas abejotinas -
nei užpatentuosi, nei parduosi: "Hartmano laukas egzistuoja ir bet kas
gali užsiimti biolokacija".

Paraiška iš karto eina tiesiai į /dev/null

> Jei mes negalime aiškiai įrodyti/patvirtinti, kad tai aiškiai veikia
> (nors bandėme), tai...?

Primena tokį anekdotą:
  Akvariume gan intensyviai ginčijasi dvi žuvys. Pagaliau viena
neišlaiko, nuplaukai į tolimiausią kampą ir ten plūduriuoja. Po kiek
laiko grįžta atgal:
  - Gerai, tarkim Dievo nėra. O kas tuomet mums keičia vandenį?

--
ejs