Tema: Re: Lietuvos LUGai
Autorius: monaxas
Data: 2014-10-28 19:13:13
Taip, suprantu. Ir noriu paoponuot gerbiamiems prelegentams, kurie galvoja, kad mokant mokykloje atviro kodo visi pereis prie atvirojo kodo PĮ.
Taip nėra, ir aš matau daug spragų, neleidžiančų AK išstumti MS verslo segmente. Tai ir tavo paminėti GPO (nors Kriaučiūnas man teigė, kad AK GPO nachuj nereikalinga, nes ten viską galima užsukti per skriptus. Realiai GP irgi yra skriptų rinkiniai), Exchange+Outlook (šiam tandemui AK nelabai žinau ar yra alternatyvų), DB + Business Inteligence ir dar aibė kitų kompleksinių (!) sprendimų.

Dėl supporto. Taip MS siūlo support`ą, realiai teko naudotis juo. Stambios privataus kapitalo įmonės yra nusipirkusios, valstybinis sektorius irgi prisiperka (kas jiems tas mln per metus iš mokesčių mokėtojų kišenės). Kur dar mokymų programos, pjankės vadovams ir kiti "saldainiai". "Nepanaudotą" supportą pas MS gali "pasiimti" mokymais. Ir tai tikrai patrauklu.

O ypač IT padaliniams yra svarus argumentas, kad visi MS produktai suderinti tarpusavyje ir yra pritaikomi naujoms versijoms kol yra jų palaikymas. O palaikymo trukmė irgi normali. Pvz. SQL2000 palaikymas baigėsi 2013 balandį, taip, kad nuo SQL2005 pasirodymo buvo laiko pasiruošti ir permigruoti.

Be abejo, ne viskas taip balta ir pūkuota kaip aš rašau (pvz iki SP1 Exchange2013 nesiinstaliuodavo naujausioje Server 2012 R2 OS), bet bent jau MS galima laikyti "patikimu partneriu", ko negalima pasakyti apie AK. Nes nėra "ašies" apie kurią suktųsi kuriami produktai, niekas negarantuoja, kad tas ar kitas produktas bus toliau vystomas, suderinamas su kitu vystomu produktu ar su naujai atsiradusia alternatyva.

Trumpai tiek.

Reziumuojant dar sykį pasikartosiu: užkariaukit verslą ir tada mokymo įstaigos pačios pereis prie AK.