Tema: Re: HDD ERR UNC
Autorius: Vasaris
Data: 2010-11-26 11:16:53
"Laimis" <wiela@centras.lt> wrote in message news:icmkvb$k7q$1@trimpas.omnitel.net...

> Aš labiau ABLomo pusėje (nors vertinti kiek dar liko to rezervo tikrai
> reikėtų pagal santykinę reikšmę).

Laimi, bet juk tai priklauso nuo taikymo srities!

Galiausiai, jeigu pas jus viskas labai pažengę, tai pas jus turi būti RAID10/6/50E ir dar po dedikuotą VDISK'ui hotspare'ą, priedo galbūt dar ir globalų hotspare'ą, kaip paskutinę ginybos liniją. Ar esant tokiam dubliavimui, vis dar aktualu, kas vyksta KONKREČIAME HDD? MKN, visiškai nebeaktualu. Jei pradeda gausiai palaipsniui blogėti arba failina - keiti. Jei tik šiaip pasirinko kelis bad'us - ketimas, MKN, resursų švaistymas. Nebent jūs dirbant banke/LR vyriausybėje/kariuomenėje ir atsakot savo postu už sistemų patikimumą.

> Konkrečiu, subjektyviu pavyzdžiu: senas laptop'o hdd; remap'ų jau cieli
> 24 (santykiniai counter'iai tvarkoje -- 100/100; čia kas? SMART'ą
> nuskaitantis soft'as grybauja ar vis dar nesigauna suapvalinus vienetuko
> nuo counter'io nuimti...?)

Nesiimu spręsti. Pasižiūrėk su smartmontools Lin/Win versija.
bet mano požiūriu laptope - norma.

> Ir jie pradėjo dygti palyginus staiga (na, per mėnesį, kelis). Reziumė?

Laptopo atveju reziumė vienintelė, jei tai pagrindinis diskas ir laptopo uptaimas svarbus.

> Iš santykinių counter'ių man (na, nekukliai -- pažengusiam naudotojui ,
> kaip ir paprastam user'iui) jokios naudos, nes absoliuti reikšmė (faktas
> ir aplinkybės, kad jų atsirado ir kaip jų pradėjo gausėti) rodo, kad
> diskas greitai užsilenks. Daug greičiau ar tikėtiniau, nei
> rezervo counter'iai pajudės link dugno.

Bet ar supranti, kad pasiekti rezervo dugną nėra tikslas? Ir kiekvienas renkasi pagal savo taikymo sritį (patikimumo poreikį), kas jam yra priimtina. Bet aš tikrai nepradėčiau keisti HDD, kol išnaudota tik 15-20% remap rezervo, priklausomai nuo dinamikos, kaip tai vyksta. O dinamiką pasako normalus SMART softas, kuris skaičiuoja ir pas pasako "Estimated failure date", priklausomai nuo skaitiklių kitimo dinamikos.

> Ir tai paprastu, naminio
> naudojimo atveju; bent kiek svarbesniam naudojimui -- diską jau seniai
> reikėjo keisti, vos tik pasirodė pirmosios kregždutės...

Naminio naudojimo atveju nekeisčiau, nes pas mane RAID1 namuose + rezervinės kopijos.

> Taip, su tokiu disku gal dar pavyks paranojiškai pragyventi kokį pusmetį
> o gal ir metus, galima jį išėmus panaudoti kokioms momentinėms kopijoms,
> tačiau jis jau mirštantis ir nuo likusio rezervo jo likimas
> nebepriklauso, tik agonija.

Bet tai pusmetį nepirkti naujo HDD, MKN, yra geriau, nei pirkti naują. Dar kartą - aš nešneku, kai HDD tėra vienas, be jokio dubliavimo/atsarginių kopijų.