Tema: Re: Pirmi ispudziai apie Linux (Ubuntu 9.10)
Autorius: padugne
Data: 2009-11-27 10:12:03
On Fri, 27 Nov 2009 09:19:52 +0200, Tomas wrote:

> Na windowsai nuo Win2k laikų pasidarė visai naudojama OS, bent jau
> desktope. Pvz. mano darbiniame konpe XP be parkių sukasi jau ketvirtus
> metus, be jokių perinstaliavimų ir pan.

Manajam irgi sukasi. Bet "imontuotu" nesamoniu tai niekaip nesprendzia.

> O linuxas per tą laiką tik taukais apaugo. Kažkada eksperimento tvarką
> įsimečiau debianą. Dieve mano, krovėsi 2k. lėčiau nei windowsai.
> Milijonas visokių bereikalingų servisų ir pan ...

Windowsuose dar daugiau nereikalingu servisu kuriu net neatjunginesi.
Pabandyk pvz atjungt telefonijos servisa. Tu turi telefonija kompe? As
pvz senai nebeturiu. Kam tada tas dalykas?

Arba pvz nuostabioji vistos sizofrenija su failine sistema. Kada niekada
nezinai, ar rodomas failo vardas yra tikrasis failo vardas (nes norint
galima pasakyt, kad "blogasis_virusas.exe" exploderyje turi buti rodomas
kaip "mano_mylimoji.jpg"), ar rodomas kelias yra tikrasis kelias ar
tiesiog jo vertimas (pvz folderis kuris realiai diske vadinasi "Pictures"
vokiskame exploderyje rodomas kaip "Bilder", bet vistiek vadinasi
"Pictures").
Arba pvz tipiskai maikrosoftiskas fintas, kada pirma leidziama (ir
siuloma) pritersti i windows/systemXX, po 20 metu susgriebiama
(teisingai) ir vietoj to, kad issprest kaip priklauso uzkuriamas dar
vienas sizofrenijos lygis, kada failai lyg ir irasomi, bet realybeje
iskraustomi i nuosava konteineri.

Arba pvz nuostabioji "sisteminiu failu apsauga". Bandei kada nors
notepad.exe pakeisti i ka nors normalesnio? Pabandyk, labai juokinga. XP
be problemu leidzia ji pakeist, bet po kokios sekundes tik pokst ir
notepad.exe automagiskai vel atvirsta atgal i pirmine forma. Visokie
protektai atjungi, gi ne vakar gimes.
As zinoma suprantu, tai labai svarbi sistemine utele kuria reikia
saugoti. Normaliose sistemose tu paprasciausiai negaletum tokio failo
pajudint. O windowsuose - prasom. Bet "nematoma ranka" ateis ir pasluos
be jokio ispejimo.

Ir tokiu "pokstu" ten kiekvienam stalciuje, galima valandu valandom
pasakot. Kuo daugiau turi reikalu po windowsu kapotu tuo labiau gerbi
mazaminkscio zoles ir kokso tiekejus.

Bent jau man tokio bardako nekyla ranka pavadinti "sistema parasyta
zmonems". Nebent zmones yra "narkomanai ar sizofrenikai" gerai
besijauciantys tokiame iliuziju pasaulyje kur niekada nezinai ar tai
realybe ar tau vaidenasi.

--
Kittehs u must haz prioriteez!
U no giv cheezburger 2 Ceiling Cat, an what has it earneded U?