Kaip sakoma, stribas stribui akies nekerta :)
"smokas" <no@nop.nop> wrote in message
news:ju6f6f$rjs$1@trimpas.omnitel.net...
> Patinka girto santechniko lygio pezalai? - ai, gi tiesa, tamstos
> milicininko analitiniai sugebejimai ne ka geresni :)
>
> On 2012-07-18 13:12:34 +0000, Zveris said:
>
>> Ačiū Dievui, kad dar yra Lietuvoje tokių žmonių.
>> +
>>
>> "Alvidon" <alvs_nospam_@takas.lt> wrote in message
>> news:ju671f$jrn$1@trimpas.omnitel.net...
>>> Ir visgi ne iki galo supranti.
>>> Nėra dviejų vertinimo sistemų. Yra vertinimas, jis remiasi kažkuo,
>>> kažkokiais argumentais. O vat tie argumentai jau gali būti teisiniai
>>> (taisyklių rinkinys),
>>> ir/arba moraliniai ("sveiko proto" tami tarpi), katrie, savo ruožtu
>>> nevartotini, jei tik įmanoma be jų apseiti, būtent dėl savo slidumo
>>> (nevienareikšmiškumo).
>>> Kitaip sakant vertinant galima remtis taisyklėmis, o galima ir
>>> beprasmėmis savokomis. Beprasmių savokų naudojimas beje atveria pukias
>>> galimybes
>>> visokioms ti korupcijoms bei kitokiems piktnaudžiavimams, ba kriterijai
>>> telieka "o man taip šviečiasi, išgraužkit".
>>> Kitas niuansas: matosi, jog nelabai susigaudai kur baigiasi tasyklės ir
>>> prasideda visokios pievos kaip moralė ir sveikas protas. Su tais tavo
>>> automobiliais
>>> visai nereikia jokios ti moralės, pilnai užtenka KET: A pažeidė tris
>>> straipsnnius (sėdo prie vairo neblaivus, kirto ištisinę, paliko stovėt
>>> auto neleistinoj vietoj
>>> nesiėmęs būtinų veiksmų), B atveju belieka išsiaiškint ar jis galėjo
>>> išvengti susidurimo su A (ar pakankamas matomumas buvo). Taisyklės ir
>>> daugiau nieko.
>>> Jokio slidumo, nebent pareigūnų tingumas/bukumas (bukumas šiuo atveju -
>>> nesugebėjimas suvokti taisyklių). Tik tiek. Jokios moralės. Jokių
>>> prieštaravimų.
>>> Kas link teisėjų IQ bei algų: na tai kaip pats matai net tokiu
>>> primityviu atveju kaip KET ir tie tavo A ir B nesugebėjai įsikirst į
>>> situaciją (t.y. būdamas tikrai
>>> ne menko intelekto visgi nesi pakankamai treniravesis šioj srity (tiek
>>> KET konkrečiai tiek bendrafilosofinėj plotmėj tema "kas yra kas") jog
>>> galėtum dirbti
>>> teisėju ;) O tai jau tu esi žmogus, kuris atėjo šion NG,
>>> prisiregistravo, postina, savaitėmis seka diskusiją, rimtai ir be
>>> kliurkų (milžiniškas kontrastas nuo
>>> Remigijus bei smokas) dalyvauja, nepameta minties ir t.t., t.y. jau
>>> automatu esi tarp labai mažos visuomenės dalies, išskirtinis bei
>>> rinktinis tsakant. O betgi
>>> kaip matom to nepakanka.
>>> Diskusija (masinė ir bendranacionalinio masto) kilo visai ne dėl
>>> abejotinų sprendimų. Kone visi teismų sprendimai yra abejotini (bent jau
>>> nepatenkintųjų tuo
>>> sprendimu požiūriu), kalnai neaiškių ir neišspręstų bylų. Diskusija kilo
>>> kai pasinaudodami šia byla nekurie asmenys ėmė daryti politinę karjerą.
>>> Kitaip sakant
>>> didelė dalis žmonių nutarė "ė, gana, mums visai nereikia visokių
>>> venckienių/kuolių hitlerio/stalino rolėj, grinevičiūtės/krivicko gebelso
>>> rolėj, visokių smokas/
>>> Remigijus SS-komsomolcų rolėj".
>>> O visokių "kodėl" toj byloj kalnai, su tuo niekas nesigynčija. Tik tuos
>>> "kodėl" turi aiškintis teismai, prokurorai, o ne budulių minia. Taškas.
>>> Už šio punkto
>>> prasisdeda valstybės griovimas. Aš ir tikrai ne tik aš prieš. Mūsų
>>> valstybė be abejo nėra tobula, bet griauti mes jos neleisime.
>>>
>>> "cinic" <a@b.c> wrote in message
>>> news:ju5v4e$bv0$1@trimpas.omnitel.net...
>>> Aš suprantu apie ką tu kalbi, kad yra sunku taikyti 2 vertinimo sistemas
>>> vienu metu (kai kalbėjom apie teisę ir moralę), nes tokiu būdu kai
>>> kuriais atvejais tu negali priimti vienareikšmiško sprendimo.
>>> Aš pats asmeniškai vengiu naudoti tokias sąvokas kaip “moralė” dėl jų
>>> slidumo. Tiesiog maniau, kad jei kalbam apie Jovaišo straipsnį tai
>>> reikia diskutuoti jo naudojamomis sąvokomis.
>>> Matai, kaip čia viskas gavosi – tu duodi skaityti straipsnį, kur yra
>>> kalbama apie teisės pirmenybę prieš moralę, o po to įrodinėji, kad
>>> moralė apskirtai yra tuščias žodis. Tai gaunam, kad straipsnyje keliama
>>> teisės pirmenybė prieš beprasmę sąvoką.
>>>
>>> Tavo išsakytus argumentus apie moralę reikėtų pritaikyti ir tokioms
>>> “teisinėms” sąvokoms kaip “moralinė žala”, “garbė”, “orumas”, “pagarba”.
>>>
>>> Nepaisant pirminės diskusijos priežasties (palikim straipsnį su savo
>>> teisėmis ir moralėmis ramybėje), diskusijoje išsirutuliojo gan įdomių
>>> minčių.
>>> Daugiau nebeliesiu moralės, bet pasistengsiu nenutrūkti nuo pagrindinės
>>> mūsų diskusijos krypties:
>>> Ar gali vienu metu būti naudojamos 2 vertinimo skalės?
>>>
>>> Antrąja vertinimo skale paimkim sveiką protą (nors ir žadėjau
>>> nebegrįžti, bet išmetus moralę užpildom vakuumą). Dabar galėčiau
>>> pasakyti visus savo teiginius kuriuos sakiau apie moralę patį žodį
>>> “moralė” pakeisdamas jį į “sveikas protas”.
>>>
>>> Taigi, pakartoju klausimą, lygtyje pakeisdamas X: ar gali vienu metu
>>> būti naudojama teisė ir sveikas protas? Kokia kiekvieno jų vieta?
>>>
>>> Mano nuomone – ne. Darant sprendimus pirmiausiai turėtų būti
>>> vadovaujamasi sveiku protu.
>>> Kodėl būtent taip? Jau rašiau viename iš postų, kad koks bebūtų
>>> taisyklių rinkinys jis visada bus nepilnas. Taisyklės yra daugelio
>>> atvejų generalizacija. Turim labai kuriozišką atvejį:
>>> Iš daugelio pavienių atvejų žmogus padaro taisyklę, bet jei kyla
>>> klausimų apie taisyklės teisingumą tuomet vėl naudoja pavienius atvejus
>>> kaip argumentus (kaip ir mes čia diskusijoje kaip argumentus naudojome
>>> nacių bajeriukus, stalino beprotybę ir kiekvienas tuos pačius pavyzdžius
>>> įvertinome skirtingai).
>>> Taisyklės privalo eiti paskui sveiką protą, bet ne prieš.
>>>
>>> Eidamas kurioziškų precedentų keliu pateiksiu pavyzdį apie tavo minimą
>>> KET:
>>> Vairuotojas A girtas važiuoja konstitucijos pr. 3 juosta, sugalvoja
>>> apsisukti, per ištisinę liniją suka į kairę, nebaigia manevro, sustoja
>>> ir užmiega, auto stovi skersai važiuojamos dalies. Iš priekio atvažiuoja
>>> B ir atsitrenkia į A.
>>> Atvykusiam policininkui natūraliai kils pagunda eiti paprasčiausiu keliu
>>> ir avarijos kaltininku pripažinti A. Labai didelis klausimas ar jis
>>> paklausys liudininkų, kad avarijos metu A stovėjo, o B judėjo, nes yra
>>> nepakantus idiotams stovintiems skersai kelio ir kadangi yra
>>> principingas žmogus, juos baudžia. O jei paklausys liudininkų,
>>> nenustebčiau, jei surašys abipusę kaltę.
>>> O kaltas šiuo atveju vienareikšmiškai turėtų būti B. Čia apie tai, kad
>>> teisė gali būti ne ką mažiau slidi nei moralė. O kad nebūtų slidi reikia
>>> naudoti sveiką protą.
>>>
>>> Kad tai ką tu vadini teise būtų naudojama prieš sveiką protą, teisėjas
>>> turėtų ne interpretuoti įstatymus, o turėti 1000 lapų
>>> instrukciją-algoritmą kaip naudotis įstatymais (ir jo vietoje tada
>>> reikėtų ne žmogaus su iq 130, 10 metų išsilavinimo ir 10k atlyginimo, o
>>> galėtų būti marozas su iq 90, mokantis skaityti ir galintis dirbti už
>>> 2000). Tada galėtume prieiti prie to ką kitame poste įvardijau kaip
>>> teisėją – juodą dėžę.
>>> Kol teisė yra tiesiog taisyklių rinkinys o ne algoritmas tol konfliktams
>>> spręsti turi būti (1) samdomi išskirtinai aukšto intelekto žmonės tam,
>>> kad galėtų prieš teisę pritaikyti sveiką protą. (2) Jiems turi būti
>>> mokami išskirtinai dideli atlyginimai, bet (3) jiems turi būti taikomi
>>> išskirtinai aukšti reikalavimai. Dabartinėje Lietuvos situacijoje
>>> panašu, kad einama teisinga kryptimi – 2 jau kaip ir veikia, 3 – dalinai
>>> (taikomi aukšti reputacijos reikalavimai), bet va 1 – abejotina. Dėl 1
>>> abejonės sumažės kai į atrankoje į teisėjus kaip vienas pagrindinių
>>> kriterijų bus IQ testų rezultatai.
>>>
>>> Visa diskusija apie Garliavą kyla dėl ko? Dėl abejotinų teismų
>>> sprendimų. Pakapstęs procesą iš tos perspektyvos kaip parašiau rastum
>>> krūvas vietų kur teisėtvarka nesivadovavo sveiku protu.
>>> Vienas pavydžių – mano klausimas kitame poste (į kurį, beje, išsisukai
>>> neatsakęs) kodėl byla dėl gyvenimo vietos buvo nagrinėjama prieš
>>> pedofilijos bylą...
>>>
>>>
>>> "Alvidon" <alvs_nospam_@takas.lt> wrote in message
>>> news:jtrmj0$ave$1@trimpas.omnitel.net...
>>> Na gal tokią analogiją pabandom: Keliu eismas.
>>> Teisė duotu atveju būtų KET. Formalus, pakankamai gerai jau suderintas
>>> ir labai mažai nevienareikšmiškų situacijų paliekantis taisyklių
>>> rinkinys.
>>> Moralė tokiu atveju būtų "bet juk man labai reikia". Tai vat ar norėtum
>>> važiuot Vilniuj piko metu jei "teisė eitų kartu su morale", t.y.
>>> argumentacija
>>> vairuojančių būtų per pusę iš KET ir "man labai reikia". Tobiš pusė
>>> vairuotojų
>>> sustotų ant raudonos, pusė - nea. Faina, a ne ?
>>>
>>> Moralė yra labai subjektyvu ir laikina, priklauso nuo milijono faktorių
>>> iki
>>> mėnulio fazės imtinai. Naciai bei neonaciai laiko labai moraliu dalyku
>>> išžudyti milijonus žydų, bolševikai bei kitokie paleckiukai laiko labai
>>> moraliu dalyku išžudyti milijonus netinginių ir protingesnių. Islamistai
>>> laiko
>>> labai moraliu dalyku žudyti žmones kurie kažką ne taip nupaišė ar
>>> parašė.
>>> Ultrakatalikai laiko labai moraliu dalyku žudyti gydytojus bei
>>> medseseris
>>> atliekančias abortus. Ir taip toliau ir panašiai.
>>>
>>> "cinic" <a@b.c> wrote in message
>>> news:jtq626$esj$1@trimpas.omnitel.net...
>>>> Pabandom iš naujo, tik iš kito galo.
>>>> Pasakyk kodėl teisė turi būti pagrindinis įrankis priimant sprendimus,
>>>> o
>>>> moralė - tik jei neužtenka teisės.
>>>> Kad neužsimirštų pakartosiu savo poziciją - teisė turi eiti kartu su
>>>> morale.
>>>> Panašu, kad dėl sveiko proto mąstom vienodai, tai daugiau į temą
>>>> nebetraukiam.
>
>