Tema: Re: individuali veikla ir mokesciai
Autorius: Laimis
Data: 2012-11-01 11:06:03
On 2012.10.31 17:51, ejs rašė:

> spėk. Mano logika teigia, kad SD ir PSD yra mokamas nuo viso iš darbo
> santykių gauto pelno, t.y. DS + IV. Dabar yra nonsensas, nes lubų nėra
> pagal DS, bet yra pagal IV. Todėl uždirbant daugiau ir turint tam
> galimybę, naudingiau yra rinktis vien IV arba dividendus / tatjemas,
> t.y. asmeninius mokesčius paversti firmos išlaidomis.

IV tai yra lengvata, skatinanti šią (savarankiškos) veiklos formą. Taip
paprastai DS į IV nekonvertuosi, nes išlieka santykių turinys, pagal
kurį ir apmokestinimas taikomas kaip DS, o ne IV.

> tai tamsta ir atsakyk. Kodėl _būtina_ skaidyti pagal darbinės veiklos
> rūšis (DS, IV, AS), bet nebūtina pagal EVRK?

Todėl, kad apmokestinimas skirtingas. Mokesčiai (jų bazės) skirtingos.
Todėl, kad tai labai skirtingos veiklos. Ir todėl, kad jos įmanomos
kiekviena atskirai ir visos kartu, todėl apskaitomos turi būti atskirai,
nepriklausomai.

> Taip ir yra. NPD taikomas tik vienoms pareigoms. BNPD gali susigražinti
> deklaravęs pajamas.

NPD, ejs, taikomas tik vienam DS pajamų šaltiniui, o ne pareigoms.
Nes tai yra absoliutus dydis taikomas DS pajamoms.

> Pelno. Pajamos - sąnaudos.
> TIK: deklaravus 30% sąnaudas, į jas automagiškai patenka SD ir PSD įmokos.

Na, gerai. Jei jau nori tikslumo, tai _apmokestinamosios_pajamoms_. Nes
tiesioginės pelno sąvokos IV nėra.

> Pagal DS dalį PSD, tau to nerodant, sumoka darbdavys.
> Todėl teisinga būtų imti darbo vietos kainą, o ne atlyginimą "ant
> popieriaus". Skaičiavimai - žemiau.

ejs, tu šioje vietoje klysti. Nes atlyginimas ne taip skaičiuojamas.
Reikia imti atlyginimą ant popieriaus ir nuo jo skaičiuoti mokesčius į
abi puses. Tik taip skaičiuojami mokesčiai, o tai kas gaunasi sumoje -
taip LLRI pamėgtas ir visur kompostiruojamas konceptas, kurio nėra
įstatymuose "visa darbo vietos kaina".
Jei atlyginimas ant popieriaus 4000 Lt, tai PSD sumokama:
dirbančiojo: 6% nuo atlyginimo - 4000 * 6% = 240 Lt
darbdavio:   3% nuo atlyginimo - 4000 * 3% = 120 Lt

Arba tiesiog 9% nuo 4000 Lt. Neteisinga skaičiuoti visos darbo vietos
kainą ir nuo jos mokesčius. Tavo skaičiai - neteisingi:
(5247,2*12*0,09) = ~472 Lt versus tikrieji 360 Lt. Pasiimk bet kokią
mokesčių skaičiuoklę, jei nori su manimi šioje vietoje ginčytis :-)

> Pamažinus IV pelną iki 1600 Lt/mėn, PSD skaičioju kaip
> (5347,2*12*0,09)+1600\2*12*0,09=5774,98+864 Lt, SODRA iš IV gauna 864
> Lt, net jei tai ir mažiau nei 9% nuo 12 MMA.

Va čia ir yra esmė. Kur pradanginai 17.11 reikalavimą? Kur tu įstatyme
perskaitai, kad galima įskaityti PSD jau sumokėtą kitose veiklose? IV
įmokų pajamų suma negali būti mažesnė už minimalų metinį PSD. Beje, jei
dar atkreiptum dėmesį, kad kalbama apie _įmokas_, kurios
apskaičiuojamos, kaip mokesčiai nuo tam tikrų, konkrečių (šiuo atveju
IV) pajamų, tai tau jau niekaip nebesinorėtų ir nebesigautų įskaityti
PSD sumokėto nuo kitų pajamų. Nes būtent IV įmokų suma negali būti
mažesnė, kaip...
Taigi, kaip, kokiu įstatymo punktu tu paneigi 17.11 imperatyvą?

> kodėl tuomet iš antros (trečios, penktos) veiklos aš _privalau_ _vėl_
> mokėti nustatytą PSD įmokų minimumą?
> Kaip ir minėjau, taip perteklinis reikalavimas.

Todėl, kad tai minimumas, pagal minimalių pajamų prezumpciją. Kaip ir DS
atveju alga negali būti mažesnė, už 850. Kodėl tuomet turint IV,
autorines, individualią įmonę ir dar dirbant pagal DS, DS alga (ir
atitinkamai mokesčiai nuo; tas pats PSD) negali būti mažesnė, nei 850?
Bet kokiu atveju, toks (perteklinis ar ne) reikalavimas - įstatyme.

> PRIEŠTARAUJU:
> nebūtina mokėti 9% nuo 12 MMA, jei turi galiojančią darbo sutartį ir
> uždirbi MMA ir daugiau.
> Fin.

17.11

> tokį raštą ginčysi teisme, jei turėsi argmentus. Tačiau nėra prasmės
> ginčyti rašto, kuriame parašyta "dabar mes manome kad mokesčius
> skaičiuosim taip".

Tai rašto ir reikia, kai nori gauti oficialius motyvus, kuriais gali
remtis (išaiškinimas, kaip ir kokius reikia mokėti mokesčius) arba ginčyti.