Tema: Re: individuali veikla ir mokesciai
Autorius: Laimis
Data: 2012-10-27 17:11:36
ejs rašė:

> tokio punkto negali būti todėl, kad apmokęstinamos yra bendros asmens
> pajamos, o ne atskiros vykdomos veiklos.

NE. Ana analogija norėjau sukonfūzyti, bet, matau, nepavyko. :-)
Tavo bendros pajamos iš darbo ir IV yra po 10 kLt ir pridėkim dar tiek
pat dividentų ir tantjemų. Apmokestink, prašau, bendras asmens pajamas...
Jos, t.y. skirtingų veiklų, visiškai skirtingai apmokestinamos, todėl
NE, apmokestinamos ne bendros asmens pajamos, o kiekvienos veiklos
pajamos atskirai, nes jos apmokestinamos nevienodai: skiriasi mokesčiai,
mokesčio bazės, tarifai, lengvatos, išskaidymas, kas ką (draudėjas,
draudžiamasis) sumoka ir kt..

> nėra tokio reikalavimo. Yra tarifas. Net ir tavo mėgiamas 7 str. 11
> punktas rašo apie _fizinius asmenis_ , o ne apie jų vykdomas veiklos rūšis.

Ejs, skaityk atidžiau. Formuluote nurodyti/apibrėžti *kokie* tai
fiziniai asmenys — „nurodyti šio straipsnio 4 dalyje“. Tai kaip tik ir
yra formuluotė galiojanti ir taikoma konkrečioms IV, o ne fiziniam
asmeniui apskritai.

> Tavo manymu, jei fizinis asmuo užssima batų taisymu ir programavimu, jam
> būtina mokėti 9% ir min 77 Lt nuo pajamų, gautų iš batų taisymo, bei 9%
> ir min 77 Lt nuo pajamų, gautų iš programavimo. Nes tai skirtingos
> veiklos rūšys, ar ne?

Ne, nieko panašaus. Turėtum vieną IV pažymą, tik skirtingas IV veiklos
rūšis. Mokesčius mokėtum, pagal IV apmokestinimą (todėl batai ir
programavimas sumuojasi).
Kalbėdamas apie veiklas aš neturiu omenyje IV veiklos rūšių, o kalbu
apie DS, IV, verslo liudijimą, autorines, individualias įmones ir kt.
veiklos formas, kurioms taikomi skirtingi reikalavimai ir tarifai.

Todėl TAIP, jei fizinis asmuo dirba pagal DS ir kartu verčiasi IV, jis
PSD apmokestinamas atskirai kiekvienai veiklai; IV mokėtinas PSD
nepriklauso nuo DS sumokėto ir mokėtino PSD. Ir atvirkščiai.

> Įstatymus reikia skaityti pažodžiui.

Tą ir darau. O kur pažodžiui parašyta, kad skirtingose veiklose
sumokėtas PSD akumuliuojamas ir pagal tai apskaičiuojamas kitų veiklų
mokėtinas PSD?