Tema: Re: individuali veikla ir mokesciai
Autorius: Laimis
Data: 2012-10-31 16:03:41
ejs rašė:

> ..., preziumujant kad asmuo, vykdantis tik IV, per mėnesį uždirba bent
> sumą, lygią MMA.

Būtent. Ir minimalaus metinio PSD mokesčio reikalavimas iš tos pačios
prezumpcijos.

> Tiesa, būta noro įvesti SD ir PSD įmokų lubas, dirbantiems pagal DS?

Ir jos būtų buvusios visiškai atskiros nuo IV pajamų mokestinių lubų...

> Tuomet PSD turėtų būti apskaitomas ir mokamas pagal EVRK veiklos rūšis,
> bet to irgi nėra.

Ne, visiškai ne. Jei skirtingų IV veiklos rūšių apmokestinimas
nesiskiria, tai kodėl reikėtų skaidyti apmokestinimą pagal IV veiklos
rūšis? Kodėl? Būtų kažkas panašaus, jei kas skirtingai bandytų
apskaityti tavo uždirbamą atlyginimą pagal pareigas: (valytojas 0,5,
sargas 0,4, sekretorė 0,1).
Kita vertus, turbūt statistikai ir dar kažkam kitam, vis tiek yra
imperatyvas vykdyti apskaitą atskirai kiekvienai veiklos rūšiai...
Ir ten, kur skiriasi GPM tarifai (5/15) IV pajamos
apskaitomos/deklaruojamos atskirai.

> kur taip rašiau?
> PSD mokamas nuo 5247.2+2000/2 (4000 "ant popieriaus" yra  5247.2 prieš
> mokesčius).

Žiūrim į įstatymą, kaip tu turėtum skaičiuoti IV PSD mokestį. Jame
parašyta, kad šis mokestis negali būti mažesnis, nei 12 MMA *9% per
metus, o PSD įmokos skaičiuojamaos nuo_IV_pajamų_.
Jei tu teigi, kad tas 12 MMA *9% (ir apskritai PSD) yra įskaitomas iš
DS, tai kaip apskaičiuotum mokėtiną IV mokestį?
Bandau skaičiuoti: (2000/2)·0,09 = 90 Lt. Arba 1080 Lt metinis.
Reikia apskaičiuoti skirtumą, tarp jau sumokėto PSD mokesčio ir šios
sumos ir skirtumą sumokėti. Įstatymo formuluotė:

18.5. Pasibaigus kalendoriniams metams, asmenys, nurodyti šio Įstatymo
17 straipsnio 3 ir 4 dalyse, turi perskaičiuoti už praėjusius
kalendorinius metus mokėtinas privalomojo sveikatos draudimo įmokas
atsižvelgdami į šio Įstatymo 17 straipsnio 3, 4, 10 ir 11 dalių
nuostatas ir ne vėliau kaip iki gegužės 1 dienos sumokėti per praėjusius
kalendorinius metus _sumokėtos_privalomojo_sveikatos_
_draudimo_įmokų_sumos_ir_mokėtinos_privalomojo_sveikatos_draudimo_įmokų_
_sumos_skirtumą_.

Kaip skaičiuotum skirtumą? : Jei teigi, kad PSD mokestis įskaičiuojamas,
akumuliuojamas, tai pagal DS (4000 Lt ant popieriaus) per metus tu jau
sumokėjai: 4000 * 0,09 * 12 = 4320 Lt

Vadinasi tas skirtumas (jau sumokėto ir mokėtino PSD) yra:
4320 - 1080 Lt = 3240 Lt į tavo kišenę... (tu permokėjai).

Nonsensas, ar ne?
Jei vis dėl to šioje vietoje tu pripažinsi (ir perskaitysi, kaip
parašyta įstatyme), kad apskaičiuojant IV PSD įmokas, reikia skaičiuoti
jaus sumokėtas PSD įmokas nuo IV pajamų, tai gauname:
0 - 1080 Lt = - 1080 Lt iš tavo kišenės ir dar pasitikrinant, kad 1080
Lt yra daugiau 12*MMA*0,09, tad minimalaus metinio PSD reikalavimas yra
tenkinamas. Šiek tike pamažiname apmokestinamąsias IV pajamas (800 Lt)
ir gauname:
0 - 864 = -864 Lt ir tai yra mažiau, nei metinis minimalus PSD (918Lt),
todėl iš tavo kišenės 918 Lt.

> Todėl, kad šis reikalavimas būtų perteklinis. Ar mokėdamas už 2 asmenis
> (tavo teigimu) aš turėčiau teisę būti gydomas 2x geriau?

Nesvarbu už kiek asmenų ir kačiukų tu moki, nes tai ne bilietas į kiną.
Moki ne už asmenis, o nuo pajamų. Todėl tavo skirtingos veiklos, kurios
skirtingai apmokestinamos PSD, nėra skirtingi asmenys, už kuriuos iš
tavęs tipo pasiima mokestį. Iš tavęs pasiima PSD nuo tavo pajamų (pagal
skirtingų pajamų rūšių skirtingą apmokestinimą)

> Mano pagal DS Sumokamas PDS yra gerokai didesnis nei reikalaujamas
> minimumas. Ar tas pats būtų dirbant 0,1 etato už 85 Lt / mėn ir vykdant
> IV, negaliu žinoti.

Tai, jei netingi pasižiūrėti, kur man prieštaravai, tai gal suformuluok
prieštaravimą mano teiginiams (ir skaičiavimams) iš naujo, nes ir aš
dabar jau pasimečiau, kur ir kam tu prieštarauji... :-)

> Neturi. Kas durniausia, kad bet koks raštas iš SODROS, VMI, TSPI ir
> panašių institucijų, liečiantis įstatymus, o ne šių institucijų vidinius
> teisės aktus, yra tik rekomendacija.

Jei tame rašte bus parašyta, kad remiantis įstatymais ir t.t. jums
apskaičiuota tokia ir tokia mokesčio suma, tai kaip tokio rašto
nepavadinsi turinčiu juridinę galią? Jis tau privalomas, nes pagal jį
(visų pirma remiantis įstatymais, jų interpretavimu rašte išdėstytais
teiginiais) tave ir apmokestin-s(-a). Gali ginčyti tik šios šio rašto ir
jo turinio teisėtumą, kas apskritai beviltiška gavus nepasirašytą pisulką.