Tema: Re: individuali veikla ir mokesciai
Autorius: ejs
Data: 2012-10-31 18:51:40
2012.10.31 15:03, Laimis rašė:

> Būtent. Ir minimalaus metinio PSD mokesčio reikalavimas iš tos pačios
> prezumpcijos.

> Ir jos būtų buvusios visiškai atskiros nuo IV pajamų mokestinių lubų...

spėk. Mano logika teigia, kad SD ir PSD yra mokamas nuo viso iš darbo
santykių gauto pelno, t.y. DS + IV. Dabar yra nonsensas, nes lubų nėra
pagal DS, bet yra pagal IV. Todėl uždirbant daugiau ir turint tam
galimybę, naudingiau yra rinktis vien IV arba dividendus / tatjemas,
t.y. asmeninius mokesčius paversti firmos išlaidomis.

> Ne, visiškai ne. Jei skirtingų IV veiklos rūšių apmokestinimas
> nesiskiria, tai kodėl reikėtų skaidyti apmokestinimą pagal IV veiklos
> rūšis? Kodėl?

tai tamsta ir atsakyk. Kodėl _būtina_ skaidyti pagal darbinės veiklos
rūšis (DS, IV, AS), bet nebūtina pagal EVRK?
Gal aš pagal DS dirbu portje, o pagal IV - kasu šachtas. Nelaimingo
įvykio tikimybė dirbant pagal IV tokiu atveju gerokai didesnė, todėl ir
SD be PSD įmokos turėtų būti diferencijuotos ;)

> Būtų kažkas panašaus, jei kas skirtingai bandytų
> apskaityti tavo uždirbamą atlyginimą pagal pareigas: (valytojas 0,5,
> sargas 0,4, sekretorė 0,1).

Taip ir yra. NPD taikomas tik vienoms pareigoms. BNPD gali susigražinti
deklaravęs pajamas.

> Žiūrim į įstatymą, kaip tu turėtum skaičiuoti IV PSD mokestį. Jame
> parašyta, kad šis mokestis negali būti mažesnis, nei 12 MMA *9% per
> metus, o PSD įmokos skaičiuojamaos nuo_IV_pajamų_.

Pelno. Pajamos - sąnaudos.
TIK: deklaravus 30% sąnaudas, į jas automagiškai patenka SD ir PSD įmokos.

> [...]
> 17 straipsnio 3 ir 4 dalyse, turi perskaičiuoti už praėjusius
> kalendorinius metus mokėtinas privalomojo sveikatos draudimo įmokas
> atsižvelgdami į šio Įstatymo 17 straipsnio 3, 4, 10 ir 11 dalių
> nuostatas ir ne vėliau kaip iki gegužės 1 dienos sumokėti per praėjusius
> kalendorinius metus _sumokėtos_privalomojo_sveikatos_
> _draudimo_įmokų_sumos_ir_mokėtinos_privalomojo_sveikatos_draudimo_įmokų_
> _sumos_skirtumą_.
>
> Kaip skaičiuotum skirtumą? : Jei teigi, kad PSD mokestis įskaičiuojamas,
> akumuliuojamas, tai pagal DS (4000 Lt ant popieriaus) per metus tu jau

Pagal DS dalį PSD, tau to nerodant, sumoka darbdavys.
Todėl teisinga būtų imti darbo vietos kainą, o ne atlyginimą "ant
popieriaus". Skaičiavimai - žemiau.

> [...]
>
> Nonsensas, ar ne?
> Jei vis dėl to šioje vietoje tu pripažinsi (ir perskaitysi, kaip
> parašyta įstatyme), kad apskaičiuojant IV PSD įmokas, reikia skaičiuoti
> jaus sumokėtas PSD įmokas nuo IV pajamų, tai gauname:
> 0 - 1080 Lt = - 1080 Lt iš tavo kišenės ir dar pasitikrinant, kad 1080
> Lt yra daugiau 12*MMA*0,09, tad minimalaus metinio PSD reikalavimas yra
> tenkinamas. Šiek tike pamažiname apmokestinamąsias IV pajamas (800 Lt)
> ir gauname:
> 0 - 864 = -864 Lt ir tai yra mažiau, nei metinis minimalus PSD (918Lt),

aš skaičiuoju kad sumokėtas PSD yra
(5347,2*12*0,09)+2000\2*12*0,09=5774,98+1080 Lt.
5774,98 lt jau sumokėti darbdavio, todėl 1080 Lt iki kitų metų 05-01
turi gauti SODRA.

Pamažinus IV pelną iki 1600 Lt/mėn, PSD skaičioju kaip
(5347,2*12*0,09)+1600\2*12*0,09=5774,98+864 Lt, SODRA iš IV gauna 864
Lt, net jei tai ir mažiau nei 9% nuo 12 MMA.

Kadangi nėra imperatyvo nemokėti PSD, jei dirbi pagal DS, PSD _galima_
mokėti dalimis, bet nebūtinai kas mėnesį. Todėl įstatymo formuluotėje
įrašytas "sumokėtos draudimo įmokų sumos" ir "mokėtinos draudimo įmokų
sumos" skirtumas.

> Nesvarbu už kiek asmenų ir kačiukų tu moki, nes tai ne bilietas į kiną.
> Moki ne už asmenis, o nuo pajamų. Todėl tavo skirtingos veiklos, kurios
> skirtingai apmokestinamos PSD, nėra skirtingi asmenys, už kuriuos iš
> tavęs tipo pasiima mokestį. Iš tavęs pasiima PSD nuo tavo pajamų (pagal
> skirtingų pajamų rūšių skirtingą apmokestinimą)

kodėl tuomet iš antros (trečios, penktos) veiklos aš _privalau_ _vėl_
mokėti nustatytą PSD įmokų minimumą?
Kaip ir minėjau, taip perteklinis reikalavimas.

> Tai, jei netingi pasižiūrėti, kur man prieštaravai, tai gal suformuluok
> prieštaravimą mano teiginiams (ir skaičiavimams) iš naujo, nes ir aš
> dabar jau pasimečiau, kur ir kam tu prieštarauji... :-)

PRIEŠTARAUJU:
  nebūtina mokėti 9% nuo 12 MMA, jei turi galiojančią darbo sutartį ir
uždirbi MMA ir daugiau.
  Fin.

> Jei tame rašte bus parašyta, kad remiantis įstatymais ir t.t. jums
> apskaičiuota tokia ir tokia mokesčio suma, tai kaip tokio rašto
> nepavadinsi turinčiu juridinę galią? Jis tau privalomas, nes pagal jį
> (visų pirma remiantis įstatymais, jų interpretavimu rašte išdėstytais
> teiginiais) tave ir apmokestin-s(-a). Gali ginčyti tik šios šio rašto ir
> jo turinio teisėtumą, kas apskritai beviltiška gavus nepasirašytą pisulką.

tokį raštą ginčysi teisme, jei turėsi argmentus. Tačiau nėra prasmės
ginčyti rašto, kuriame parašyta "dabar mes manome kad mokesčius
skaičiuosim taip".

--
ejs