Tema: Re: individuali veikla ir mokesciai
Autorius: Laimis
Data: 2012-10-27 15:43:47
ejs rašė:

> Laimi, tu neteisus.
>
> Per mėnesį tu privalai sumokėti 9% PSD mokesčio nuo savo pajamų, kuris
> turi būti ne mažesnis kaip nustatytas minimumas, t.y. šiuo metu 77 Lt.

> Į sumokėtą PSD mokestį skaičiuojasi VISOS tavo ar kitų asmenų
> (darbdaviai ir pan) už tave sumokėtos PSD mokesčio dalys.

ejs, manau, kad tu neteisus.
Visų pirma 9% MMA minimumas galioja tik IV veiklai (tik jos pajamoms),
nes dirbantiesiems šio apribojimo apskritai NĖRA. T.y. IV veiklos pajamų
PSD prievolė yra visiškai atskirta nuo kitų veiklų pajamų prievolių.
Analogiškai, pats pagalvok, kas būtų, jei visas tavo pajamas būtų
ketinama apmokestinti vienu tarifu...?
Pavyzdžiui: dirbi, turi IV, verslo liudijimą, autorines. Susumuojam
viską ir šnai sumai 15%? Tai — nonsensas ir visiškai tas pats galioja ir
PSD (nes jo lengvatos ir prievolės/tarifai skirtingoms veikloms yra
skirtingos). Skaityk sveikatos draudimo įstatymą:
http://www3.lrs.lt/pls/inter2/dokpaieska.showdoc_l?p_id=435684

17.11:
11. Fizinių asmenų, nurodytų šio straipsnio 4 dalyje, metinė privalomojo
sveikatos draudimo įmoka negali būti mažesnė kaip 9 procentai nuo 12
minimaliųjų mėnesinių algų, galiojančių tų metų kiekvieno atitinkamo
mėnesio paskutinę dieną...

Surask įstatyme punktą pagal kurį, kaip pats teigi, (į)skaičiuojamos
visos sumokėtos PSD mokesčio dalys. Tokio nėra (o ir negalėtų būti).

> Jei vykdai IV ir turi galiojančią darbo sutartį, kas mėnesį PSD gali
> nemokėti, bet jį privalai sumokėti iki pajamų deklaracijos pateikimo
> termino.

Tą ir rašiau. Nebelieka prievolės mokėti kas mėnesį. Jei atkreipei
dėmesį į tikslią formuluotę, tai ji skamba taip: „Asmenys, nurodyti šio
Įstatymo 17 straipsnio 4 dalyje, *GALI* įmokų kas mėnesį nemokėti, jeigu...“
Bet tik tiek. Prievolė sumokėti PSD, pagal 17.11 išlieka.

> O mokėti min 2x12xmin PSD tikrai nereikia.

Įstatymas to nenumato. Yra reikalavimas, kad PSD nuo IV pajamų negali
būti mažesnis, nei minimalus ir, kad metų pabaigoje reikia
apsiskaičiuoti ir susimokėti mokėtiną skirtumą (tarp apskaičiuoto ir
sumokėto mokesčio).

 > O mokėti min 2x12xmin PSD tikrai nereikia.
> Taip, apturėjau SODROS patikrinimą.

Sodra galėjo ir nugrybauti. Aš nerašiau, kad reikia mokėti 2x2x12xmin
PSD , o tai, kad ir dirbant ir verčiantis IV, PSD susimoki atskirai,
nepriklausomai nuo to, kad dirbi. Ir vis tiek yra taip (kol
nepabaksnojai į įstatymo punktą, kur teigiama priešingai), kad min PSD
reikalavimas IV galioja:

18:
4. Asmenys, nurodyti šio Įstatymo 17 straipsnio 4 dalyje, kas mėnesį
moka 9 procentų minimaliosios mėnesinės algos, galiojančios mėnesio, už
kurį mokama įmoka, paskutinę dieną, dydžio privalomojo sveikatos
draudimo įmokas. Įmoka už atitinkamą mėnesį sumokama iki to mėnesio
paskutinės dienos. Asmenys, nurodyti šio Įstatymo 17 straipsnio 4
dalyje, gali įmokų kas mėnesį nemokėti, jeigu jie moka ir (arba) už juos
yra mokamos šio Įstatymo 17 straipsnio 1, 2 ir 6 dalyse nurodytos
privalomojo sveikatos draudimo įmokos arba jeigu jie yra asmenys,
išvardyti šio Įstatymo 6 straipsnio 4 dalyje, – tokie asmenys įmokas
sumoka šio straipsnio 5 dalyje nustatyta tvarka.

5. Pasibaigus kalendoriniams metams, asmenys, nurodyti šio Įstatymo 17
straipsnio 3 ir 4 dalyse, turi perskaičiuoti už praėjusius kalendorinius
metus mokėtinas privalomojo sveikatos draudimo įmokas atsižvelgdami į
šio Įstatymo 17 straipsnio 3, 4, 10 ir 11 dalių nuostatas ir ne vėliau
kaip iki gegužės 1 dienos sumokėti per praėjusius kalendorinius metus
sumokėtos privalomojo sveikatos draudimo įmokų sumos ir mokėtinos
privalomojo sveikatos draudimo įmokų sumos skirtumą.
<...>