Tema: Re: individuali veikla ir mokesciai
Autorius: Laimis
Data: 2012-10-31 14:43:34
ejs rašė:

> IV pagal patentą? Tuomet mokestis fiksuotas.
> IV su pažyma? Skirtingi tarifai, priklausomai nuo EVRK klasės. Man
> vistiek tenka 15%.

Ten buvo nukrypta į šoną, tačiau esmė ta, kad tavo skirtingų veiklų
pajamos nesumetamos į bendrą katilą ir neišvedamas/neprimetamas bendras
tarifas. Jos apskaitomos/apmokestinamos atskirai, nepriklausomai. PSD ne
išimtis.

> Stop. Niekur neparašyta kad nereikia mokėti PSD mokesčio nuo IV pajamų.
> Mes diskutuojam apie sumą. Mano pozicija ta, kad sumokėtas PSD
> skaičiuojamas asmeniui, o ne kiekvienai jo vykdomai veiklai atskirai.

Taigi. O 17.11 kaip tik tą minimalią sumą ir nustato.
PSD skaičiuojamas ne asmeniui, o _nuo_pajamų_. Ir nuo kokių (KOKIOS
VEIKLOS) pajamų; skirtingos pajamos, skirtingi tarifai/bazės, tad ir
visiškai skirtingas, skirtingai apskaičiuojamas ir neakumuliuojamas PSD
mokestis. Pasižiūrėkim ir dar kitu teoriniu kampu: atsirėmei į IV PSD
lubas, o pagal DS tų lubų nėra. JEi būtų taip, kaip tu teigi, tai tau
atsirėmus pagal IV pajamas į PSD lubas, nebereikėtų mokėti PSD ir nuo DS
pajamų. Taip tiesiog nėra, nes PSD mokesčio lubos yra taikomps tik IV
veiklai. Tai dar vienas aspektas, kuris tik patvirtina, kad PSD
apskaičiuojamas/apskaitomas nepriklausomai, atskirai.

> Tai kad ne. Nuo pelno (pajamos - išlaidos. Dirbant pagal DS šios
> išlaidos =0), susijusio su darbine veikla mokamas 9% PSD mokestis. Jokio
> skirtumo kaip (DS, IV, AS) tą pelną gauni. Papildoma sąlyga - per mėnesį
> sumokėtas PSD mokestis neturi būti mažesnis nei 9% nuo MMA.

Tai dar sykį. Dirbi pagal DS. Alga 4000 Lt. Moki PSD nuo algos. Pagal
tavo interpretavimą ir įsivaizdavimą, skaičiuojant IV mokėtiną PSD
mokestį, jo jau nebereikėtų mokėti, NES: 50% · 2000 Lt · 9%
_yra_mažiau_, nei tu tipo suakumuliavai ir sumokėjai pagal DS (pagal
tavo teigimą, kad PSD mokestis skaičiuojamas asmeniui). Tai, beje,
aiškiai prieštarauja įstatymui, kuriame PSD įmokos apskaičiuojamos nuo
pajamų. Tad tie 9%, pasikartosiu, galioja tik tam tikrai veiklai, jos
pajamoms (nes DS šio reikalavimo nėra, kitose veiklose yra kiti
(minimalūs) tarifai).
Jeigu taip nėra ir IV PSD mokestį tu apskaičiuoji neatsižvelgdamas į DS
sumokėtą PSD mokestį, tai kokio makaro ir iš kur tu trauki, kad
nebegalioja minimalaus metinio PSD reikalavimas IV veiklai (SDĮ 17.11)? :-)

> Kol kas SODRA skaičiuoja taip. Skaičiuos kitaip - žinosiu kam dėkot ;)

Aš nesu tikras, kad skaičiuoja taip, dėl ko mes čia ginčijamės. Taigi,
ar tu tikrai nori pasakyti, kad tais atvejais, kai tavo metinių IV
pajamų mokėtinas PSD yra/buvo mažesnis, nei minimalus metinis, tai Sodra
nereikalavo sumokėti minimalaus metinio PSD už IV veiklą, nes tu tipo
dirbai ir tas PSD įmokas mokėjai kitur? Labai, LABAI tuo abejoju ir tą
ginčiju.

> pats kreiptis popieriumi. Iš kitos pusės, bet koks SODROS atsakymas yra
> tik rekomendacija ir jokios juridinės galios neturi.

Skirtumas tik tas, kad pisulka be parašo apskritai bevertė, kai tuo
tarpu raštiškas atsakymas turi juridinę galią, kol jos teisėtumo
nenuginčiji.