Tema: Re: individuali veikla ir mokesciai
Autorius: ejs
Data: 2012-10-27 16:24:57
2012.10.27 14:43, Laimis rašė:

> ejs, manau, kad tu neteisus.
> Visų pirma 9% MMA minimumas galioja tik IV veiklai (tik jos pajamoms),
> nes dirbantiesiems šio apribojimo apskritai NĖRA. T.y. IV veiklos pajamų

dirbantis žmogus per mėnesį neturėtų uždirbti mažiau nei MMA. Tiesa,
neteko susidurti su atveju kai darbo sutartis sudaryta 0.5 ar 0,1 etato
ir tai yra visos žmogaus pajamos.

> PSD prievolė yra visiškai atskirta nuo kitų veiklų pajamų prievolių.
> Analogiškai, pats pagalvok, kas būtų, jei visas tavo pajamas būtų
> ketinama apmokestinti vienu tarifu...?
> Pavyzdžiui: dirbi, turi IV, verslo liudijimą, autorines. Susumuojam
> viską ir šnai sumai 15%?

nemėgstu autorinių. Bet taip, visa mano vykdoma veikla apmokęstinama tuo
pačiu 9% PSD tarifu. Nesvarbu, kad dalį jo sukoma darbdavys.

GPM numato lengvatas mokęstinei bazei. Tai - valstybės pasirinkimas.

> [...]
> skirtingos). Skaityk sveikatos draudimo įstatymą:
> http://www3.lrs.lt/pls/inter2/dokpaieska.showdoc_l?p_id=435684
>
> 17.11:
> 11. Fizinių asmenų, nurodytų šio straipsnio 4 dalyje, metinė privalomojo
> sveikatos draudimo įmoka negali būti mažesnė kaip 9 procentai nuo 12
> minimaliųjų mėnesinių algų, galiojančių tų metų kiekvieno atitinkamo
> mėnesio paskutinę dieną...
>
> Surask įstatyme punktą pagal kurį, kaip pats teigi, (į)skaičiuojamos
> visos sumokėtos PSD mokesčio dalys. Tokio nėra (o ir negalėtų būti).

tokio punkto negali būti todėl, kad apmokęstinamos yra bendros asmens
pajamos, o ne atskiros vykdomos veiklos.

> Įstatymas to nenumato. Yra reikalavimas, kad PSD nuo IV pajamų negali
> būti mažesnis, nei minimalus ir, kad metų pabaigoje reikia
> apsiskaičiuoti ir susimokėti mokėtiną skirtumą (tarp apskaičiuoto ir
> sumokėto mokesčio).

nėra tokio reikalavimo. Yra tarifas. Net ir tavo mėgiamas 7 str. 11
punktas rašo apie _fizinius asmenis_ , o ne apie jų vykdomas veiklos rūšis.

Tavo manymu, jei fizinis asmuo užssima batų taisymu ir programavimu, jam
būtina mokėti 9% ir min 77 Lt nuo pajamų, gautų iš batų taisymo, bei 9%
ir min 77 Lt nuo pajamų, gautų iš programavimo. Nes tai skirtingos
veiklos rūšys, ar ne?

Įstatymus reikia skaityti pažodžiui.
--
ejs