Tema: Re: Plevele
Autorius: KEdas
Data: 2009-12-30 18:04:28
On 2009.12.30 17:53, Linas Petkevičius wrote:
> Nu jolki palki...
>
> http://www.lvat.lt:81/?item=nutartFast&lang=1

Nuinaku lvat puslapis: dažniau nekrauna nei krauna, parsisiunčiau failą 
„nuasmeninta“, kuris, pasirodo, yra m$.doc formato, html teksto nėra.
Lino duotas puslapis veikia 81 portu, todėl google nepasiekiamas, o 
nuorodos į jį iš pagrindinio irgi neradau.

Štai nutartis:
    Administracinė byla Nr. N575-1387/2009
       Procesinio sprendimo kategorija 45.4.7
  (S)


  LIETUVOS VYRIAUSIASIS ADMINISTRACINIS TEISMAS

N U T A R I M A S
LIETUVOS RESPUBLIKOS VARDU

2009 m. gruodžio 28 d.
Vilnius

Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo teisėjų kolegija, 
susidedanti iš teisėjų Antano Ablingio, Ričardo Piličiausko (pranešėjas) 
ir Virgilijaus Valančiaus (kolegijos pirmininkas), teismo posėdyje 
rašytinio proceso tvarka išnagrinėjo E. V. apeliacinį skundą dėl Kauno 
apygardos administracinio teismo 2008 m. birželio 6 d. nutarties E. V. 
administracinio teisės pažeidimo byloje.

Teisėjų kolegija

n u s t a t ė :
I.

	Kauno miesto vyriausiojo policijos komisariato viešosios policijos 
Patrulių rinktinės pareigūnas 2007 m. gegužės 9 d. surašė E. V. 
administracinio teisės pažeidimo protokolą, kuriame nurodė, kad 2007 m. 
gegužės 9 d. apie 21 val. K. Baršausko gatvėje, Kaune, E. V. , 
pažeisdamas Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2003 m. balandžio 
8 d. įsakymu Nr. 3-241 patvirtintus Techninius reikalavimus naudojamoms 
kelių transporto priemonėms bei Kelių eismo taisyklių (toliau – ir KET) 
273 punkto reikalavimus, vairavo automobilį Subaru Impreza, valstybinis 
numeris (duomenys neskelbtini) kurio priekiniai šoniniai langų stiklai 
padengti šviesos laidumą mažinančia plėvele. Padaryta veika protokole 
kvalifikuota pagal Lietuvos Respublikos administracinių teisės pažeidimų 
kodekso (toliau – ir ATPK) 123 straipsnio 1 dalį.
Kauno miesto vyriausiojo policijos komisariato viešosios policijos Eismo 
priežiūros tarnybos Administracinės veiklos skyriaus (toliau – ir Kauno 
miesto VPK VP EPT AVS) viršininkas 2007 m. gegužės 22 d. nutarimu E. V. 
pagal ATPK 123 straipsnio 1 dalį skyrė 125 litų baudą.

II.

Kauno apygardos administracinis teismas, išnagrinėjęs E. V. skundą, 2007 
m. liepos 23 d. nutarimu panaikino Kauno miesto VPK VP EPT AVS 
viršininko 2007 m. gegužės 22 d. nutarimą ir administracinio teisės 
pažeidimo bylą nutraukė. Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas, 
išnagrinėjęs Kauno miesto VPK VP EPT AVS apeliacinį skundą, 2008 m. 
balandžio 10 d. nutartimi panaikino Kauno apygardos administracinio 
teismo 2007 m. liepos 23 d. nutartį ir grąžino bylą pirmosios 
instancijos teismui nagrinėti iš naujo.
	Kauno apygardos administracinis teismas, išnagrinėjęs bylą iš naujo, 
2008 m. birželio 6 d. nutartimi atmetė E. V. skundą ir paliko Kauno 
miesto VPK VP EPT AVS viršininko 2007 m. gegužės 22 d. nutarimą 
nepakeistą. Teismas nurodė, kad apklausti liudytojai policijos 
pareigūnai L. M. ir P. D. nurodė, jog, apžiūrint automobilį vizualiai, 
buvo nustatyta, kad ant automobilio stiklių yra užklijuota plėvelė, nes 
atidarius stiklą matėsi atplyšęs dešinės pusės viršutinis kampas. 
Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2003 m. balandžio 8 d. įsakymu 
Nr. 3-241 patvirtintuose Techniniuose reikalavimuose naudojamoms kelių 
transporto priemonėms yra nurodyta, kad automobilio stiklų, patenkančių 
į priekinį vairuotojo matomumo lauką 180 laipsnių kampu, šviesos 
laidumas turi būti ne mažesnis nei 75 proc. – priekinio stiklo, 70 proc. 
– priekinių šoninių bei priekinių durų stiklų (616 kodo 2 punktas). Bet 
koks aukščiau nurodytų stiklų papildomas apdorojimas (tamsinimas, 
šviesinimas, apipurškimas, apklijavimas bet kokia plėvele ir t. t.) yra 
draudžiamas, išskyrus automobilio priekinio stiklo viršutinę dalį, kuri 
gali būti papildomai užtamsinta, tačiau ne plačiau kaip 15 cm (616 kodo 
3 punktas). Automobilių stiklus, patenkančius į priekinį vairuotojo 
matomumo lauką 180 laipsnių kampu, papildomai tamsinti leidžiama tik 
Vidaus reikalų ministro nustatyta tvarka. Techninių reikalavimų 616 kode 
taip pat nurodyta, kad šių reikalavimų kontrolė atliekama apžiūrint, 
identifikuojant sertifikavimo ženklus arba matuojant. Pagal techninių 
reikalavimų 9 punktą, apžiūrėjimas apima objekto vizualinę kontrolę, jei 
reikia, panaudojant tam tikrus įrankius arba prietaisus, jo ar jam 
gretimų elementų apčiuopimą arba klausos būdą. Todėl policijos 
pareigūnui vizualinės kontrolės metu nustačius, kad automobilio nurodyti 
stiklai yra papildomai tamsinti plėvele, neturint tam leidimo, šviesos 
laidumo matavimas nėra būtinas. Atsižvelgiant į tai, teismas padarė 
išvadą, kad E. V. argumentas, jog policijos pareigūnai privalėjo naudoti 
atitinkamas matavimo priemones stiklų šviesos laidumui nustatyti, yra 
nepagrįstas. Teismas konstatavo, kad skundžiamas Kauno miesto VPK VP EPT 
AVS viršininko 2007 m. gegužės 22 d. nutarimas yra teisėtas ir pagrįstas.

III.

Apeliaciniu skundu E. V. prašo panaikinti Kauno apygardos 
administracinio teismo 2008 m. birželio 6 d. nutartį ir administracinio 
teisės pažeidimo bylą nutraukti. Nurodo, kad jo vairuoto automobilio 
Subaru Impreza, valstybinis numeris (duomenys neskelbtini) priekiniai 
šoniniai stiklai nebuvo dengti šviesos laidumą mažinančia plėvele, o 
tonuoti gamykloje pagal leistiną normą ir atitinka AS2 standartą (AS2 
pažymėjimas reiškia, kad automobilio gamintojas užtonavo gamykloje 
stiklus nuo 5 iki 29 proc.). Apeliantas pažymi, kad automobilio durys 
yra be stiklų rėmų, todėl esant drėgnam orui stiklų kraštai rasoja. 
Protokole nurodytu metu buvo drėgnas oras, šlapia. Vienas iš policijos 
pareigūnų net nebuvo priėjęs prie automobilio, jis sėdėjo policijos 
pareigūnų automobilyje ir apelianto automobilio neapžiūrėjo. Policijos 
pareigūnas, surašydamas administracinio teisės pažeidimo protokolą, 
jokio šviesos laidumą matuojančio prietaiso nenaudojo, taip pat nelietė 
stiklų, kad galėtų betarpiškai įsitikinti, jog stiklai nepadengti 
plėvele. Apelianto nuomone, vadovaujantis Lietuvos policijos generalinio 
komisaro 2002 m. gruodžio 24 d. įsakymu Nr. 600 patvirtintos Policijos 
patrulių veiklos instrukcijos 7.3 punktu, policijos pareigūnai negali 
vizualiai nustatyti stiklų skaidrumo be specialių priemonių.

Teisėjų kolegija

k o n s t a t u o j a :
IV.

Apeliacinis skundas tenkinamas.
Nagrinėjamo pažeidimo padarymo metu galiojo Lietuvos Respublikos 
susisiekimo ministro 2003 m. balandžio 8 d. įsakymu Nr. 3-241 
patvirtinti Techniniai reikalavimai naudojamoms kelių transporto 
priemonėms (2006 m. rugpjūčio 23 d. įsakymo Nr. 3-332 redakcija). Pagal 
šiuos Techninius reikalavimus naudojamoms transporto priemonėms, 
automobilių stiklų, patenkančių į priekinį vairuotojo matomumo lauką 180 
laipsnių kampu, šviesos laidumas turi būti ne mažesnis nei 75 proc. – 
priekinio stiklo, 70 proc. – priekinių šoninių bei priekinių durų stiklų 
(616 kodo 2 punktas). Bet koks aukščiau nurodytų stiklų papildomas 
apdorojimas (tamsinimas, šviesinimas, apipurškimas, apklijavimas bet 
kokia plėvele ir t. t.) buvo draudžiamas, išskyrus automobilio priekinio 
stiklo viršutinę dalį, kuri gali būti papildomai užtamsinta, tačiau ne 
plačiau kaip 15 cm (616 kodo 3 punktas).
Minėtus automobilio stiklus papildomai tamsinti buvo leidžiama Lietuvos 
Respublikos vidaus reikalų ministro nustatyta tvarka. Pagal Lietuvos 
Respublikos vidaus reikalų ministro 2000 m. sausio 5 d. įsakymu Nr. 5 
„Dėl leidimų išdavimo kelių transporto priemonėms, kurių stiklų šviesos 
laidumas mažesnis negu leistina“ patvirtintos Leidimų išdavimo kelių 
transporto priemonėms, kurių stiklų šviesos laidumas mažesnis negu 
leistina, instrukcijos (toliau – ir Instrukcija) 3 punktą (Lietuvos 
Respublikos vidaus reikalų ministro 2001 m. gegužės 29 d. įsakymo Nr. 
268 redakcija), kelių transporto priemonių, kuriomis naudojasi Lietuvos 
Respublikos Prezidentas, Lietuvos Respublikos Seimo Pirmininkas ir jo 
pavaduotojai, Lietuvos Respublikos Ministras Pirmininkas bei ministrai, 
taip pat priklausančių Vidaus reikalų ministerijai, Generalinei 
prokuratūrai, Valstybės saugumo departamentui ir jų pavaldiems 
padaliniams, Specialiųjų tyrimų tarnybai, Antrajam operatyvinių tarnybų 
departamentui prie Krašto apsaugos ministerijos, karo policijai, 
Muitinės departamento prie Finansų ministerijos ir teritorinių muitinių 
operatyviniams padaliniams, greitajai medicinos pagalbai ir ūkio 
subjektams, turintiems inkasavimo pažymėjimus, stiklų šviesos laidumas 
gali būti ir mažesnis negu leistina. Instrukcijos 5 punkte (Lietuvos 
Respublikos vidaus reikalų ministro 2001 m. gegužės 11 d. įsakymo Nr. 
235 redakcija) buvo nustatyta, kad šios instrukcijos 3 punkte nurodytoms 
institucijoms ir ūkio subjektams leidimus tamsinti kelių transporto 
priemonių stiklus išduoda Vilniaus miesto vyriausiasis policijos 
komisariatas. Taigi ginčui aktualiu laikotarpiu Lietuvos Respublikos 
teisės aktai nustatė absoliutų draudimą apklijuoti automobilių stiklus, 
patenkančius į priekinį vairuotojo matomumo lauką 180 laipsnių kampu 
(priekiniai, priekiniai šoniniai ir priekinių durų stiklai), bet kokia 
plėvele, išskyrus tuos atvejus, kai Lietuvos Respublikos vidaus reikalų 
ministro nustatyta tvarka galėjo būti išduodamas leidimas papildomai 
tamsinti langus. Tačiau šio leidimo išdavimo sritis buvo labai ribota ir 
beveik visų privačių asmenų valdomų bei naudojamų transporto priemonių, 
t. y. didžiosios dalies transporto priemonių, priekinių, priekinių 
šoninių ir priekinių durų langų stiklų apklijavimas bet kokia plėvele 
buvo draudžiamas.
Iš esmės tapatus teisinis reguliavimas nustatytas ir šiuo metu 
galiojančiuose Techniniuose motorinių transporto priemonių ir jų 
priekabų reikalavimuose, kurie patvirtinti Valstybinės kelių transporto 
inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2008 m. liepos 29 
d. įsakymu Nr. 2B-290 (2008 m. gruodžio 19 d. įsakymo Nr. 2B-509 
redakcija). Techninių motorinių transporto priemonių ir jų priekabų 
reikalavimų 616 kodo 2 punkte (Valstybinės kelių transporto inspekcijos 
prie Susisiekimo ministerijos viršininko 2008 m. gruodžio 19 d. įsakymo 
Nr. 2B-509 redakcija) nustatyta, kad draudžiamas bet koks stiklų, 
patenkančių į priekinį vairuotojo matymo lauką 180 laipsnių kampu, 
papildomas apdorojimas (tamsinimas, šviesinimas, apipurškimas, 
apklijavimas bet kokia plėvele ir t. t.), išskyrus, kad transporto 
priemonės priekinio stiklo viršutinė dalis gali būti papildomai 
užtamsinta (ne plačiau kaip 15 cm nuo iš transporto priemonės salono 
matomo stiklo viršutinio krašto). Dėl šios priežasties nėra pagrindo 
šioje byloje vadovautis Administracinių teisės pažeidimų kodekso 8 
straipsnio 2 dalimi ir pasisakyti dėl šiuo metu galiojančių teisės aktų 
taikymo.
Lietuvos Respublikos Konstitucinio akto „Dėl Lietuvos Respublikos 
narystės Europos Sąjungoje“ (kuris yra Konstitucijos sudedamoji dalis) 2 
dalyje nustatyta, kad Europos Sąjungos teisės normos yra sudedamoji 
Lietuvos Respublikos teisinės sistemos dalis ir kad jeigu tai kyla iš 
sutarčių, kuriomis grindžiama Europos Sąjunga, Europos Sąjungos teisės 
normos taikomos tiesiogiai, o teisės normų kolizijos atveju, jos turi 
viršenybę prieš Lietuvos Respublikos įstatymus ir kitus teisės aktus. 
Konstitucinis Teismas yra išaiškinęs, kad šiose nuostatose yra expressis 
verbis nustatyta kolizijos taisyklė, įtvirtinanti Europos Sąjungos 
teisės aktų taikymo pirmenybę tais atvejais, kai Europos Sąjungos teisės 
nuostatos, kylančios iš sutarčių, kuriomis grindžiama Europos Sąjunga, 
konkuruoja su teisiniu reguliavimu, nustatytu Lietuvos nacionaliniuose 
teisės aktuose (nesvarbu, kokia jų teisinė galia), išskyrus pačią 
Konstituciją (Konstitucinio Teismo 2006 m. kovo 14 d., 2006 m. gruodžio 
21 d. nutarimai). Todėl Techniniai reikalavimai naudojamoms kelių 
transporto priemonėms negalėtų būti taikomi, jei būtų nustatomas jų 
prieštaravimas atitinkamoms Europos Sąjungos teisės normoms, tarp jų ir 
toms, kurios yra tiesiogiai įtvirtintos pačioje Sutartyje dėl Europos 
Sąjungos veikimo (toliau – ir ES veikimo sutartis; iki 2009 m. gruodžio 
1 d., t. y. Lisabonos sutarties įsigaliojimo, ši sutartis vadinosi 
Europos Bendrijos steigimo sutartimi (toliau – ir EB sutartis).
ES veikimo sutarties suvestinės redakcijos 34 straipsnis (EB sutarties 
ex 28 straipsnis) nustato, kad „valstybių narių tarpusavio prekyboje 
uždraudžiami kiekybiniai importo apribojimai ir visos lygiaverčio 
poveikio priemonės“. Ši nuostata galiojo ir inkriminuojamo pažeidimo 
padarymo dieną (EB sutarties 28 straipsnis).
Teisingumo Teismas laisvą prekių judėjimą yra apibūdinęs kaip vieną 
pagrindinių Europos Bendrijos teisės principų (Teisingumo Teismo 2003 m. 
birželio 12 d. sprendimas Eugen Schmidberger ir kt. byloje, Nr. 
C-112/00, 51 par.), o pats EB sutarties 28 straipsnis yra taikomas 
tiesiogiai (Teisingumo Teismo 1977 m. kovo 22 d. sprendimas Ianelli 
byloje, Nr. C–74/76). Teisingumo Teismo praktikoje kiekybiniais 
apribojimais laikomos bet kokios priemonės, kuriomis visiškai ar iš 
dalies ribojamas importas ar eksportas, o bet kokia valstybių narių 
prekybos taisyklė, galinti tiesiogiai ar netiesiogiai, faktiškai ar 
potencialiai riboti prekybą Bendrijos viduje, turi būti vertinama kaip 
priemonė, turinti lygiavertį poveikį kaip ir kiekybiniai apribojimai 
(Teisingumo Teismo 1974 m. liepos 11 d. sprendimas Dassonlille byloje, 
Nr. C‑8/74).
Taikydamas Europos Sąjungos teisės normas, teismas privalo vadovautis 
Europos Sąjungos teisminių institucijų sprendimais ir preliminariais 
nutarimais (Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo 
(toliau – ir ABTĮ) 4 straipsnio 3 dalis). Todėl nagrinėjamoje byloje 
pažymėtinas Teisingumo Teismo 2008 m. balandžio 10 d. sprendimas byloje 
Europos Bendrijų Komisija prieš Portugalijos Respubliką Nr. C-265/06. 
Šioje byloje Teisingumo Teismas nagrinėjo, ar teisės aktais įtvirtintas 
absoliutus draudimas ant visų variklinių transporto priemonių priekinių 
stiklų ir šoninių stiklų prie keleivių sėdynių klijuoti bet kokios 
rūšies šviesos pralaidumą mažinančias spalvotas plėveles trukdo 
prekiauti kitoje valstybėje narėje arba valstybėje, kuri yra Europos 
ekonominės erdvės susitarimo (toliau – ir EEE susitarimas) šalis, 
teisėtai pagaminta ir (arba) parduodama spalvota plėvele, taip galimai 
pažeidžiant EB sutarties 28 ir 30 straipsnius bei EEE susitarimo 11 ir 
13 straipsnius. Kaip nustatė Teisingumo Teismas, minėtas draudimas 
taikytas net ir tuo atveju, kai spalvotų plėvelių įprasto šviesos 
pralaidumo rodiklis atitinka Jungtinių Tautų Europos ekonominės 
komisijos taisyklėje Nr. 43 „Suvienodinti reikalavimai dėl apsauginių 
stiklų patvirtinimo ir jų montavimo transporto priemonėse“ (nuoroda į 
minėtą taisyklę pateikiama 1992 m. kovo 31 d. Tarybos direktyvos 
92/22/EEB dėl variklinių transporto priemonių ir jų priekabų apsauginių 
stiklų bei stiklinimo medžiagų trečioje konstatuojamojoje dalyje ir II B 
priede) nustatytas mažiausias leistinas vertes. Pagal nusistovėjusią ETT 
praktiką, bet kokie valstybių narių komercinės teisės aktai, galintys 
tiesiogiai ar netiesiogiai, iš tikrųjų ar potencialiai varžyti Bendrijos 
vidaus prekybą, laikytini priemone, savo poveikiu lygiaverte 
kiekybiniams apribojimams, kurie draudžiami pagal EB sutarties 28 
straipsnį. Teismas pažymėjo, jog suinteresuotosios šalys, prekybininkai 
ir privatūs asmenys, žinodami, kad plėveles draudžiama klijuoti ant 
priekinių ir šoninių stiklų prie variklinių transporto priemonių 
keleivių sėdynių, galbūt praktiškai visiškai nesuinteresuoti jų pirkti. 
Ginčytina nuostata daro įtaką beveik visų kitose valstybėse narėse ar 
EEE susitarimo šalimis esančiose valstybėse teisėtai gaminamų ir 
parduodamų spalvotų plėvelių, skirtų klijuoti ant variklinių transporto 
priemonių stiklų, pardavimui valstybėje. Minėtą draudimą teismas 
pripažino pertekliniu ir dėl to neproporcingu siekiamiems tikslams, 
todėl konstatuota, kad valstybė, uždraudusi klijuoti bet kokias 
spalvotas plėveles ant variklinių transporto priemonių stiklų, neįvykdė 
įsipareigojimų pagal EB sutarties 28 ir 30 straipsnius bei EEE 
susitarimo 11 ir 13 straipsnius.
Kaip minėta, ginčo metu galioję Techniniai reikalavimai naudojamoms 
kelių transporto priemonėms, taikant juos kartu su tuo metu galiojusia 
Leidimų išdavimo kelių transporto priemonėms, kurių stiklų šviesos 
laidumas mažesnis negu leistina, instrukcija, nustatė absoliutų draudimą 
apklijuoti automobilių stiklus, patenkančius į priekinį vairuotojo 
matomumo lauką 180 laipsnių kampu (priekiniai, priekiniai šoniniai ir 
priekinių durų stiklai), bet kokia plėvele, išskyrus tuos atvejus, kai 
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro nustatyta tvarka galėjo 
būti išduodamas leidimas papildomai tamsinti langus. Tačiau šio leidimo 
išdavimo sritis buvo labai ribota ir beveik visų privačių asmenų valdomų 
bei naudojamų transportų priemonių, t. y. didžiosios dalies transporto 
priemonių, priekinių, priekinių šoninių ir priekinių durų langų stiklų 
apklijavimas bet kokia plėvele buvo draudžiamas. Šis draudimas buvo 
taikomas neatsižvelgiant į plėvelės šviesos pralaidumą. Todėl toks 
draudimas, teisėjų kolegijos vertinimu, pakankamai reikšmingai ribojo 
kitose valstybėse teisėtai gaminamų ir parduodamų spalvotų plėvelių 
prekybą Lietuvos Respublikoje – dėl nustatyto plataus masto draudimo 
klijuoti bet kokias plėveles ant motorinių transporto priemonių langų 
stiklų, patenkančių į priekinį vairuotojo matymo lauką 180 laipsnių 
kampu, dalis potencialių pirkėjų nebuvo suinteresuoti naudoti ir pirkti 
tokias plėveles bei jų nepirko. Tai akivaizdžiai neigiamai veikė šių 
prekių įvežimą į Lietuvos Respubliką. Todėl, teisėjų kolegijos 
vertinimu, paremtu minėta Teisingumo Teismo praktika, šis draudimas yra 
vertintinas kaip ribojantis laisvą prekių, šiuo atveju tokių plėvelių, 
judėjimą Bendrijoje ir EB sutarties 28 straipsnio (ES veikimo sutarties 
suvestinės redakcijos 34 str.) prasme priskirtinas kiekybiniams 
apribojimams lygiaverčio poveikio priemonėms.
Remiantis nusistovėjusia Europos Bendrijų Teisingumo Teismo praktika, 
kiekybiniam importo ribojimui lygiavertė priemonė gali būti pateisinama 
tik vienu iš EB sutarties 30 straipsnyje išvardytų bendrojo intereso 
pagrindų arba vienu iš Teisingumo Teismo praktikoje nustatytų 
imperatyviųjų reikalavimų (žr. 1979 m. vasario 20 d. sprendimo 
Rewe‑Zentral, vadinamojo Cassis de Dijon, Nr. 120/78, 8 p.) su sąlyga, 
kad ir vienu, ir kitu atveju ši priemonė būtų tinkama siekiamo tikslo 
įgyvendinimui užtikrinti ir neviršytų to, kas būtina tam tikslui 
pasiekti (2003 m. gegužės 8 d. sprendimo ATRAL, Nr. C‑14/02, 64 p.; 2005 
m. lapkričio 10 d. sprendimo Komisija prieš Portugaliją, Nr. C‑432/03, 
42 p.).
Nagrinėjamu atveju nėra nustatyta jokių priežasčių, kurios leistų 
pateisinti Techninių reikalavimų naudojamoms kelių transporto priemonėms 
616 kodo 3 punkte įtvirtintą draudimą apklijuoti bet kokia plėvele 
stiklus, patenkančius į priekinį vairuotojo matymo lauką 180 laipsnių 
kampu, kuris, kaip minėta, laikytinas ribojančiu laisvą prekių judėjimą 
tarp Bendrijos valstybių. Šiuo aspektu pastebėtina, kad šioje byloje 
teismas kreipėsi į Lietuvos Respublikos susisiekimo ministeriją, 
Valstybinę kelių transporto inspekciją prie Susisiekimo ministerijos, 
Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministeriją, Policijos departamentą 
prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos ir sudarė 
galimybes pareikšti savo nuomonę (taip pat ir dėl apribojimo 
pateisinamumo), tačiau šios institucijos iš esmės nenurodė jokių 
konkrečių argumentų ir įrodymų, kurie galėtų visiškai pateisinti 
nustatytą prekių laisvo judėjimo apribojimą, ir apsiribojo labiau bendro 
pobūdžio teiginiais.
Teisėjų kolegija pastebi, kad įtvirtinant draudimą apklijuoti plėvele 
motorinių transporto priemonių langų stiklus, matyt, buvo siekiama 
užtikrinti kelių eismo saugumą, kas, pagal Teisingumo Teismo praktiką, 
esant tam tikroms sąlygoms galėtų sudaryti pateisinamas kliūtis laisvam 
prekių judėjimui (Teisingumo Teismo 1994 m. spalio 5 d. sprendimas Van 
Schaik byloje Nr. C-55/93, 19 p.; 2002 m. kovo 21 d. sprendimas Cura 
Anlagen byloje Nr. C-451/99, 59 p.). Tačiau nagrinėjamu atveju tai nėra 
pakankama priežastis visiškai pateisinti nagrinėjamą apribojimą.
Motorinių transporto priemonių techninių normų derinimu Bendrijos 
lygmeniu iš esmės yra siekiama trijų tikslų: kelių eismo saugumo, 
aplinkosaugos ir užtikrinti rinką prekybai variklinėmis transporto 
priemonėmis pašalinant techninius prekybos apribojimus. Vadovaujantis 
2001 m. spalio 30 d. Komisijos direktyva 2001/92/EB, kurią priimant buvo 
atsižvelgta ir į kelių eismo saugumo reikalavimus, priekinių ir 
priekinių šoninių transporto priemonės stiklų šviesos laidumas 
atitinkamai gali būti 75 ir 70 procentų. Tai leidžia daryti išvadą, kad 
net ir siekiant užtikrinti kelių eismo saugumą, galbūt visiškai pakaktų 
numatyti reikalavimą, jog ant priekinių, priekinių šoninių ir priekinių 
durų stiklų užklijavus atitinkamas (galbūt tam tikrus standartus 
atitinkančias) tamsinimo plėveles nebūtų viršytos stiklų pralaidumo 
ribinės vertės. Juolab kad pagal Techninius reikalavimus naudojamoms 
kelių transporto priemonėms ir Techninių motorinių transporto priemonių 
ir jų priekabų reikalavimus, Lietuvoje iš esmės buvo ir yra galima 
naudoti transporto priemonę su gamykliniu būdu tamsintais stiklais, jei 
jų pralaidumas nėra mažesnis už nustatytąjį. Todėl plataus masto 
absoliutus draudimas klijuoti bet kokias tamsinimo plėveles ant 
atitinkamų langų stiklų negali būti pateisinamas dėl jo neproporcingumo 
siekiamiems tikslams. Šiuo aspektu dar kartą pabrėžtina, kad valstybės 
institucijos, į kurias teismas kreipėsi, nenurodė jokių konkrečių 
argumentų ir įrodymų, kurie galėtų visa apimtimi pateisinti nustatytą 
prekių laisvo judėjimo apribojimą, ir apsiribojo iš esmės bendro 
pobūdžio teiginiais.
Nagrinėjamoje byloje E. V. patrauktas administracinėn atsakomybėn dėl 
to, kad 2007 m. gegužės 9 d., apie 21 val., K. Baršausko gatvėje, Kaune, 
vairavo automobilį Subaru Impreza (valstybinis numeris (duomenys 
neskelbtini) kurio priekiniai šoniniai langų stiklai, administracinio 
teisės pažeidimo protokolą surašiusios institucijos teigimu, buvo 
padengti šviesos laidumą mažinančia plėvele, tuo pažeidžiant Lietuvos 
Respublikos susisiekimo ministro 2003 m. balandžio 8 d. įsakymu Nr. 
3-241 patvirtintus Techninius reikalavimus naudojamoms kelių transporto 
priemonėms. Kauno miesto VPK VP EPT AVS viršininko 2007 m. gegužės 22 d. 
nutarimu apeliantui skirta nuobauda pagal ATPK 123 straipsnio 1 dalį. 
Šio nutarimo priėmimo metu galiojusio ATPK 123 straipsnio 1 dalis numatė 
atsakomybę už transporto priemonės vairavimą, neturint vidaus reikalų 
ministro nustatyta tvarka išduoto leidimo naudotis kelių transporto 
priemone su stiklais, kurių šviesos laidumas mažesnis negu leistina. 
Administracinėn atsakomybėn traukiamo asmens vairuotos transporto 
priemonės priekinių šoninių langų stiklų šviesos pralaidumas 
nustatinėjamas nebuvo.
Atsižvelgdama į aukščiau išdėstytas aplinkybes ir į Europos Sąjungos 
teisės normų viršenybę, teisėjų kolegija sprendžia, kad E. V. , net jei 
jo vairuojamos transporto priemonės langų stiklai buvo padengti šviesos 
laidumą mažinančia plėvele, negali būti laikomas pažeidusiu Techninius 
reikalavimus naudojamoms kelių transporto priemonėms ir juose įtvirtintą 
draudimą papildomai apdoroti bet kokia plėvele automobilių stiklus, 
patenkančius į priekinį vairuotojo matomumo lauką 180 laipsnių kampu, 
nes pastarasis draudimas prieštaravo Europos Bendrijos steigimo 
sutarties 28 straipsniui. Patikimų duomenų, kad ginčo langų stiklų 
šviesos laidumas buvo mažesnis nei leistina, nėra. Remiantis tuo, kas 
išdėstyta, Kauno apygardos administracinio teismo 2008 m. birželio 6 d. 
nutartis ir Kauno miesto vyriausiojo policijos komisariato viešosios 
policijos Eismo priežiūros tarnybos Administracinės veiklos skyriaus 
viršininko 2007 m. gegužės 22 d. nutarimas naikintini, o administracinio 
teisės pažeidimo byla nutraukiama.
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos 
įstatymo 144 straipsnio 3 dalies 2 punktu, teisėjų kolegija

n u t a r i a :

E. V. apeliacinį skundą tenkinti.
Kauno miesto vyriausiojo policijos komisariato viešosios policijos Eismo 
priežiūros tarnybos Administracinės veiklos skyriaus viršininko 2007 m. 
gegužės 22 d. nutarimą ir Kauno apygardos administracinio teismo 2008 m. 
birželio 6 d. nutartį panaikinti. Administracinio teisės pažeidimo bylą 
E. V. atžvilgiu nutraukti.
Nutarimas neskundžiamas.

Teisėjai
Antanas Ablingis


Ričardas Piličiauskas


Virgilijus Valančius