Tema: Re: Vel apie individualia veikla ir mokesciu pasikeitimus
Autorius: Blynas
Data: 2009-01-10 13:08:06
"Ričardas Čepas" <rch@online.lt> wrote in message news:gk81n8$f8g$1@trimpas.omnitel.net...
> Na čia jau parašė, man atrodo akivaizdu, kad reikėtų riboti biudžeto/sodros
> išlaidas, nes jei pastebėjai pastaraisiais metais viskas augo kosminiu
> greičiu, aiškiai ne pagal galimybes.

Augo viskas. Ir atlyginimai, ir infliacija. Pats juk supranti, kad valdiškam sektoriui reikėjo kažkaip darbuotojus išlaikyt ir _prisiviliot_. Su SoDra tai 2007 metais viskas buvo gerai, surinko 1,3 mlrd. perteklių. Bet va 2008 m. su tais kėlimais jau persistengė... Ir ne tik kad persistengė tais metais, bet dar pasižadėjo ir ateinantiems. Ir ne vieniems. Taip kad prisiminkit, kuri valdžia kalta dėl SoDros didelių išlaidų. Situaciaj bloga ir ją reikia kažkaip spręst.

> Mokesčius reiktų vienodinti, bet ne
> per naktį, o per 3 metus kokius, paskelbiant _mažiausiai_ prieš metus
> laiko - na čia mission impossible, per daug partijos korumpuotos, kad
> nepaliktų privilegų kažkam.  Reikėtų skolintis TVF, nes paskui ir
> skolinimasis nepadės.

Faktas, kad reikėjo per metus daryti. Tačiau pažiūrėk į analizę, kuriai visi visi pritarė - Kirkilo vyriausybės numatytos valstybės išlaidos buvo gerokai didesnės, nei pajamos. Jau jam atiduodant svarstyti 2009 metų biudžetą buvo aišku, kad Lietuva viršys ES nurodytą 3% biudžeto deficito ribą. Pats pažeidimo faktas dar dzin, aplyginus su tuo, kokias grėsmes tai neša. Ir tada dabartinė valdfžia padarė tai, ką turėjo padaryti Kirkilo vyriausybė (tokiu atveju būtų buvę beveik metai pasiruošimui). Taip, tai žiauru - padaryti per mėnesį tokio lygio reformą, bet aš kol kas vis dar manau, kad tai mažesnis blogis.

> NT mokesčio staiga įvedinėti nesiūlyčiau - reikėjo daug anksčiau. Ir taip NT
> krachas jau prasidėjo, taip ir bankinę sistemą užversti galima.

Man atrodo, kad tas NT mokestis nebūtų toks ir baisus, jei neapmokestintų pirmo būsto ir vienintelių įmonės patalpų. Na bet kol kas gal ir užteks tų mokesčių :)

> Ne vienintelis tikslas, bet jei smulkus verslas jų neremia, o stambaus
> verslo rėmėjai sako maždaug taip, „kam mums ta šušara, žiūrėkit jie turi
> kažkokias lengvatas ir konkuruodami atima iš mūsų babkes“, tai sprendimai
> aiškūs.

Kol kas matau vienintelę stambaus verslo pergalę, už kurią na niekaip negaliu gerbti konservų - akcizą alui.

> Niekad nebalsavau už LDDP ar socdemus.  Bet žinai jei rinktis reiktų tik iš
> dviejų psichų, vieno didesnio, kito mažesnio, tai rinkčiaus mažesnį.  Šiuo
> atveju Kubilius pasirodė didesniu, kaip bebūtų gaila.  Aš galvojau apie jį
> geriau.

Tiesa, jis kiek karštokas, kiek per staigus. Tačiau kol kas mano akimis žiūrint jau geriau toks psichas kaip Kubilius (bent jau sugeba imtis veiksmų ir prisiimti atsakomybę, o ne esant kiritnei situacijai sakyti "viskas gerai, kai bus blogai, jau ne mes būsim valdžioje").