Tema: Re: Vel apie individualia veikla ir mokesciu pasikeitimus
Autorius: lasaZ
Data: 2009-01-07 11:03:30
> Valinskas nera joks rodiklis. Gal geriau imkime siuvejus, batsiuvius,
> raktu gamintojus, signalizaciju montuotojus, masinu plovejus, >

Valinskas individualios vieklos nevykde - pas ji didzioji dalis pajamu pagal
autorines ejo.

> O del baimiu, skaiciavimu ir planavimu. Pasakyk ka galima buvo siuo atveju
> suplanuoti ir suskaiciuoti, kad net siai dienai,kai jau yra priimti
> istatymai vykdancios institucijos nelabai zino kiek moketi, kas
> atsakingas, kaip sukontroliuoti ir panasiai. Bendra ideja yra, bet kai
> giliniesi i smulkmenas neikas kolkas neiaksu. Ir koks turi buti
> verslininkas - aiskeregis, kad numatytum ne tik artejancia krize (ta dar
> buvo galima prognozuoti ir ji neatejo kaip stichine nelaime), o kaip su
> istatymias kurie nuo projekto pasirodymo iki jo isigaliojimo tebuvo tik
> [...]

Vakar buvau VMI paskutini popiereli atiduoti uzdarant individualia veikla,
tai moteriskes kabinete skaite garsiai istatymo eilutes ir garsiai svarste
kaip cia turetu buti, nes jos klausimu gauna nesveika kieki, o atsakymu
nera. Labiausiai patiko "pala, o jei 65 metu zmogus gauna pagal autorine
sutarti, nafiga jam sodrai moketi uz tevystes/motinystes pasalpu draudima?"
ir po sito jos visos sprogo juoktis. Kai jau VMI taip reaguoja i istatymus,
panasu kad nera ko noreti is vargsu individualistu kurie netelpa VMI saleje
noredami atiduoti ind. veiklos uzdarymo prasymus :)

> Del pensiju mokejimo, sutinku reikes ju visiems, bet mokestis turi buti
> protingas ir proporcingas. Nes pagal dabartine tvarka gali sodrai kas
> metus moketi po milijona, bet pensijos gausi max 7 klt :)

butent. Is kitos puses - rezultate ind. veikla apmokestinta daugiau nei
darbuotojo pajamos, nors pastarasis gauna paruosta darbo vieta, naudoja
imones irankius (kuriuos imone dar gali ir amortizuoti mazindama pelno
mokesti), jam yra visos soc garantijos, pvz susirges gauni is sodros, jo
pajamos yra garantuotos kas menesi, o jei nemoka laiku - galima is karto i
darbo inspekcija begti, kuri darbdavi isrurins. Individualios veiklos
savininkas tuo tarpu neturi nieko, pats susikuria pajamas, naudodamas
asmenini turta, susirges ir netekes pajamu negali is niekur gauti
kompensacijos, jei uzsakovu nera - nepasiskusi niekur ir nuo tu visu pajamu
mokes daugiau nei samdomas darbuotojas.

As siaip is Kubiliaus kalbos supratau kad jis ne velnio nesupranta ka jie
ten pridare, o sito dalyko autoriai buvo finmino klerkai, kurie matomai
kamsydami "mokesciu vengimo skyles" eilini karta perlenke lazda :D

lasaZ