Tema: Re: savadarbė ruginė duona
Autorius: bzik
Data: 2014-06-10 08:01:21
raugas - masė, kuri kažkuriuo metu išgaunama užraugiant miltus. Mes patys
nebandėm, naudojam dovanotą. Būdai
http://www.15min.lt/ji24/receptas/namines-duonos-raugas-2696,
http://pasidarykpats.verinukas.lt/viewtopic.php?f=63&t=32 ir t.t.

Išmainkyta tešla sudedama į duonkepės kepimo indą ir kildinama bent porą
valandų. Sekmadienį pastovėjo visą dieną (~12val.), tai duona tapo
rūgštesne.  Po to duonkepėn ir jungiama kepimo programa.
Iškepta šviežia duona apskritai nerekomenduojama, ypač jautresnio skrandžio
turėtojams. Šviežia gan šlapia, veliasi peilis. Po poros dienų ant stalo ji
pradžiūsta ir tinkamesnė valgymui. Aš pasipjaustau riekių ir kokią dieną
padžiovinu - man skonis dar pagerėja, įgauna plutos prieskonio.

"ALORA"  wrote in message news:ln4snv$bfu$1@trimpas.omnitel.net...

o tai raugas - ta pati duonis tešla? Tipo, atsidedi tuos 3-4 šaukštus ir
turi kitam kartui?
Aš cukraus nededu, dedu melasą, valgomąjį šaukštą šitam kiekiui

o užmaišius tešlą kurį laiką kildinti? Per naktį? Ir tada tiesiog į duonkepę
ir tik kepimo programa?
kodėl valgot po kelių dienų?

"bzik"  wrote in message news:ln49n1$ti0$1@trimpas.omnitel.net...

Žmona surašė:
500 ruginių miltų
500 ml vandens
Kviečių arba rugių sėlenų, avižinių dribsnių, linų sėmenų, saulėgrąžų- visko
panašiai po 1/3 didelės stiklinės. Nors aš šliūkšteliu iš akies ir daugiauJ
Kmynų-nuplikyti verdančiu vandeniu, palaikyti kokias 5 min. ir tada sudėti.
Tą likusią arbatą panaudoju kaip dalį vandens normos.
Aliejaus 2-3 šaukštai
1 arb . š. druskos
1 -2 arb.š. cukraus( jei kam patinka saldesnė duona, dėti daugiau pagal savo
skonį)
3-4 šaukštai raugo.

Viską sumaišius atsidėti raugo kitam kartui. Raugą laikau šaldytuve, duoną
kepu kas 1-3 savaites. Sako, žmones kai ilgiau nekepa, tai raugą įsideda į
šaldiklį

"ALORA"  wrote in message news:ln43q6$mi8$1@trimpas.omnitel.net...

o gal receptą galima? :)

"bzik"  wrote in message news:ln3o0s$ane$1@trimpas.omnitel.net...

kildinam kambario t, o duonkepė atlieka tik kepimo f-ją. Vakar vakare kepta,
tai pjausim ryt poryt.