Tema: Re: skilandziu gaminimas namuose
Autorius: Dautarte
Data: 2011-01-03 16:57:15
Pilnai sutinku del visu sveikatos sutrikimu, susijusiu su saletros
vartojimu. Dar daugiau, visur kisamas natrio nitritas pasildomas "keiciasi"
i nitrozaminus, kurie (ir tai yra irodyta) yra kancerogenai. Kas reiskia,
kad joks pirktinis (arba naminis, kuriame yra saletros) mesos gaminis negali
buti valgomas kitaip negu saltas. Pries kuri laika siek tiek ieskojau info
apie reakcijos temperatura t.y. iki kiek laipsniu galima, bet neradau nieko
konkretaus. Teko matyti info, kad uztenka ir normaliu salygu skrandyje. Taip
pat maciau info, kad saletros poveiki sumazina askorbo rugstis, todel pvz.
JAV net yra normos, kiek vit. C turi buti konkreciam konservanto kiekiui.
Zodziu tema labai rimta, bet bent jau kolkas nera sugalvota, kaip kitaip
galima apsisaugoti nuo botulizmo, todel laikoma, kad pliusu yra daugiau nei
minusu ir visur yra kisamas natrio nitratas. Kiek pamenu, kai pradejo
masiskai naudoti si konservanta, tai beveik iki nulio sumazejo botulizmo
atveju.
Atrodo saletra neisvengiama, tik reikia labai kruopsciai apskaiciuoti, kiek
jos reikia ir jokiu budu nepasitiketi jokiais "as visa gyvenima taip darau"
ar "as visada is akies".

Del kombajno, tai manasis irgi turi ir "pulsa", ir skirtingus greicius, bet
vistiek dar nei karto negavau nieko panasaus i reikiama mase. Kotletams
tinka, o desroms ar skilandziams tai jau tikrai ne. Patariu pabandyti su
mazu kiekiu, bet pasiruosti, kad reikes rankomis pjaustyti.

Apie akmens druska pilnai pritariu ir pati tik akmens arba retai gryna juros
naudoju, tik gaila, kad Lenkijoje jau nebeimanoma nusipirkti jokios druskos
be jodo. Ieskojau kelis menesius ir galutinai radau ipakavimus po 3 kg su
uzrasu, kad agurku ir kopustu raugimui :) Tai kaip pries kara nusipirkau net
6 kg ;)

| > |