Tema: Re: Apie skolinimasi
Autorius: RaR
Data: 2009-10-08 14:09:24
Visokie eksporto skatinimai - tai nesąmonės, iškreipiančios rinką. Jei valdžios nedarytų jokių manipuliacijų - negautų paramos ir neteiktų jos kitiems, tas prekybos balansas ilgainiui tarp šalių būtų pusiausvyroje. Eksporto skatinimas - tai iš esmės atėmimas iš savo piliečių ir davimas kitos šalies piliečiams. Kitos (labiau užslėptos ir dažnai kitais tikslais pridengtos) eksporto skatinimo priemonės - dirbtinis savos valiutos devalvavimas (ką iki šiol darė Kinija) ir tiesioginis negrąžinamos paramos teikimas užsienio valstybėms (nesvarbu kuo - pinigais, prekėmis ar maisto produktais). Aišku, daug valstybių tą daro, nes jos, nors taip ir priverčia savo gyventojus vartoti mažiau nei jie iš tikrųjų uždirba, bet skatina ekonomikos augimą ir lėtina gaunančių paramą (pigesnes prekes, pinigus ar produktus) valstybių ekonominį augimą. Jei valstybės tik skolina viena kitai, tai iš pradžių skolintojai turės teigiamą prekybos balansą, bet vėliau, jei norės atsiimti skolas, turės susitaikyti su neigiamu prekybos balansu.
Lietuvai, bent jau šiuo metu, tikrai nevertėtų remti užsienio valstybių subsidijuojant eksportą. Pirmiausia tegul pati atsistoja ant kojų. O jei atidavinėsime užsienio skolas, tas balansas savaime turės tapti teigiamas. Ne vyriausybei spręsti ką šalis turėtų eksportuoti. Jei verslas sukurs paklausią prekę, jis pats ją eksportuos.
Vyriausybės uždavinys šiuo metu - išsaugoti rimtį ir neleisti kilti visiškai suirutei. O to be pinigų iš užsienio vargu ar pavyks pasiekti. Galima naikinti net visas valdžios struktūras, bet tai vargu ar šiuo metu subalansuotų biudžetą - didžiąją jo dalį sudaro socialinės išmokos. O vėliau, po truputį atsigaunant ekonomikai, galima bus ir skolas mokėti. Aišku, tuomet kurį laiką vyriausybės išlaidos negalės augti proporcingai ekonomikos augimui.