Tema: Re: uždrauskim milijonierius
Autorius: RaR
Data: 2010-09-23 19:59:40
Na tai puiku, kad visuomenė išaugo. Juk valdžia - tik jos išvestinė, ir
tauta su kažkokias svyravimais visada turi savęs vertą valdžią. Dėl
visuomeninio pasyvumo - tai pagrinde totalitarinės visuomenės palikimas.
Valdžia tais laikais buvo suvokiama kaip  svetimkūnis, priešas, nuo kurios
reikia viską slėpti, tame tarpe ir neįduoti jai prasižengusiųjų (nebūti
skundikais). Dar likę daug tokio mąstymo, be to žmonės, kaip ir anksčiau,
vis mėgsta savo neveiklumą teisinti fraze "ai, vis tiek nieko nepakeisi, jie
padarys taip, kaip jiems reikia". Kad pateisintų savo neveiklumą ir apgintų
nuskriaustųjų įvaizdį, jie mielai priima visokias sąmokslo teorijas,
teigiančias, kad rinkimai ir žmonių veikla yra tik butaforijos, o iš tikrųjų
viską siaurame rate nusprendžia kažkokie slapti, pikti tikrieji pasaulio
valdovai.

Nors iš tiesų tai visiška netiesa. Bent kiek geriau organizuota žmonių grupė
ir pas mus dažnai sugeba gan lengvai sau išsikovoti nemažai teisių ir
lengvatų. Tiesą sakant, jie tai padaro dažnai pernelyg lengvai ir netgi kitų
sąskaita būtent todėl, kad dauguma tų teisių iš viso negina.  Tas žmonių
neveiklumas geriausiai atsiskleidžia buitiniame, daugiabučių lygyje, kuriame
dažniausiai negalima įtarti kad viską planuoja ir viskam trukdo kažkokie
slapti valdovai.

Aš neneigiu, kad yra daugybė lobizmo ir korupcijos, bet tie visi turtuoliai,
esant norui, valdžiai tikrai nėra kažkokia neišsprendžiama problema. Čia
galima paimti ir Putiną (nors tikrai nesu jo gerbėjas) - per keletą metų jis
visiškai sunaikino oligarchus (bent jau tuos, kuriuos norėjo sunaikinti),
ilgą laiką save laikiusiais Rusijos viešpačiais ir tą Putiną atvedusiais į
valdžią kaip būsimą savo marionetę. Arba JAV situacija XIX a. pab. - XX a.
pr. Industrializuojantis ekonomikai ir koncentruojantis kapitalui XIX a.
pabaigoje rinka daugelyje sričių buvo visiškai monopolizuota. Morganai ir
Rokfeleriai irgi laikė save tikraisiais JAV valdovais. Tuo metu federalinė
valdžia disponavo nedideliu lėšų kiekiu ir bet kokiam stambesniam projektui
ar įvykus nenumatytai situacijai turėdavo skolintis pinigų iš turtuolių. Bet
užteko rinkėjams išrinkti su antimonopoliniais šūkiais į rinkimus ėjusį
Teodorą Ruzveltą, kai tas per keletą metų suskaidė daugumą monopolijų ir
smarkiai susilpnino minėtų asmenų įtaką. Labai greitai netgi pasikeitė
turtuolių mados ir psichologija, jie nustojo beatodairiškai afišuoti savo
gerbūvį, stengdamiesi nekurstyti visuomenės nepasitenkinimo. Pasakytu
nenoriu teigti, kad valstybė turi daugiau ar mažiau kištis į ekonomiką ar
kitas sritis, tik tiek, kad turtuoliai iš esmės yra bejėgiai prieš žmonių
išrinktos valdžios įstatyminę valstybės prievartos mašiną.