Tema: Re: uždrauskim milijonierius
Autorius: Alvidon
Data: 2010-09-23 14:47:32
"Stabilią ir modernią valstybę sukuria patys piliečiai savo supratimu ir atsakingumu..."
 - musie ir yra vienintelis būdas praktiškai įgyvendinti.
O kas link "degraduoja" - abejoju. IMHO ne degraduoja, tiesiog mutuoja.
CCCP buvo totalitarinė valstybė, nei elitas nei liaudis neturėjo ne totalitarės
praktikos. Iš totalitarizmo pereiti į demokratiją - sunkus procesas, istorijoj
matomai dažniausiai buvo daromas "geranoriško diktatoriaus" metodu.
Prasukti tokį metodą Lt vargu ar buvo realu (tiek dėl buvusios vidinės, tiek dėl
vakarų visuomenėje esančios gilios alergijos totalitarizmui). Galima teigti, jog
demokratija Lt buvo į(si)vesta "per anksti", ko pasėkoj Lt liaudis (runkeliškoji
dalis), negavusi žaibiškai taip lauktų saldainiukų, ėmė ir vėl atsisuko totalitarizmo
link. Na ir ėmė rinkti visokius tokius kokius rinko/renka vis dar. Ko pasėkoj
praeidinėjam pagreitintu būdu tą kelią, kurį demokratiniai vakarai ropojo
šimtmečiais. Bet praeidinėjam, ir poslinkiai akivaizdūs (tik jų reik ieškoti ne
valdžioj, ne ten "gaminas" demokratija, reik ieškoti visuomenės pozicijoj).
Ar būtų būvęs geresnis pasirinkimas VL vadovaujama fašistinė diktatūra
su tikslu išeliminuot komunizmo liekanas ir perduoti valdžią demokratijai
- klausimas jau seniai (jei ne visad) grynai teorinis/istorinis (tiek požiūriu ar tai
buvo įmanoma (dėl minėtos alergijos), tiek požiūriu ar Sąjūdis būtų
surinkęs patikimą valdžios komandą).