Tema: Re: Kiek išpūstas valstybės biudžetas įtakoja burbulus?
Autorius: BigM
Data: 2010-03-31 14:02:53
Man paprasčiau suvokti tuos dalykus žiūrint į valstybę iš šeimos prizmės,
t.y. valstybė - viena didelė šeima.

O šeimoje biudžetas irgi tvarkomas, planuojamos išlaidos, pajamos, santaupos
ir pan. Kai prasiskolinęs bankams buvau, tai makaronus, bulves valgiau, kad
tik greičiau paskolas išsimokėčiau ir neturėčiau padidintos finansinės
rizikos - t.y. jei kas nutiks, kad bent jau šeima nebūtų duobėje. Per krizę
jau buvau pliuse (o ne pasirašęs kokių lizingo sutarčių ir pan.) ir net ir
netekus darbo pagal esamą situaciją šeima metus laiko be jokių pašalinių
blogų požymių išgyventų...

O va valstybės mastu tai kažkaip nepavyksta - nu prisiskolina einamoji
valdžia, kita ateina, skolinasi motyvuodama, kad to reikia, nes kiti
prasiskolino ir nori gyventi vis viena "šykarnai" - naujos mašinos, nauji
pastatai ir t.t. Vat ir gaunasi xujne.

Net nereikia žiūrėti valstybės lygiu, užtenka pažiūrėti į daugiabutį namą,
kad ir kokių 18 butų. Jau ten gyventojai nemoka draugiškai ir ūkiškai gyvent
(kalbu iš savo patirties, kai reikėjo keletą bendrų dalykų organizuoti). Tad
iš esmės reikėtų keistis žmonėms iš vidaus, kur gali patys realiai kažką
pakeisti, t.y. šeimoje, toliau sektų bendruomenėje, seniūnijoje, o
galiausiai jau iš inercijos susitvarkytų reikalai savivaldoje, valstybėje.
Kol mažiausios grandys nemokės ūkiškai gyvent, tai valstybės valdymą vartyk
kaip nori, nieko gero negausi.