Tema: Re: Kiek išpūstas valstybės biudžetas įtakoja burbulus?
Autorius: RaR
Data: 2010-03-31 11:04:36
Tavo mąstymas čia bene artimiausias manajam. Aš irgi manau kad nėra čia ko save per daug kaltinti dėl tos krizės. Dauguma žmonių elgėsi adekvačiai pagal situaciją. Galbūt galėjome sukaupti atsargų, bet aplink tik vieni estai tai padarė. Kiti krizės metu išlaidas didino pagrinde dėl laisvos monetarinės politikos. O nedidinti išlaidų pakilimo laikotarpiu buvo labai sunku, nes esame vieni skurdžiausių ES, ir dauguma tikėjosi kad viskas ir toliau kils be tokių didelių nuosmukių. Dabar reikia tik mąstyti ką daryti toliau.

O iš šios krizės galima pasimokyti. Valstybės biudžetas iki krizės nebuvo labai deficitinis ir neturėjome sukaupę didelių skolų. Bet kaip parodė ši krizė vien to neužtenka - praverstų turėti ir atsargų. Gal įstatymu tai reikėtų įteisinti? Kai ši vyriausybė perėmė valdžią apie tai šnekėjo, dabar kažkaip aptilo. Manau kad būsimos vyriausybės stengsis atitikti eurozonos kriterijus, neleidžiančius nepagrįstai išlaidauti. Jei to neužtenka, galima prisimti kokį įstatymą dėl biudžeto deficito ir užsienio skolos. Su savivaldybėmis kiek didesnė problema. Kai kurios iš jų į dideles skolas įklimpo dar pakilimo metu. Gal reikėtų įstatymu uždrausti savivaldybėms turėti deficitinį biudžetą, kaip tai yra kai kuriose valstybėse?