Tema: Re: Paaiškinkit pirmokui apie aprangą
Autorius: Icetom
Data: 2014-07-12 11:47:33
> Va esu pradinukas važinėtojas, bet važinėju +- kasdien, po kokių 15-25km
> ir jau visas dvi savaites (nuo tada kai dviratį nusipirkau :|).

Svarbiausia nepersistengti-nepervargti pradžioje, jei pradėjais sportuoti po
ilgos pertraukos. Jei vieną dieną labai intensyviai minei, kitą reiktų tik
lengva apkrova važiuoti. Labai rekomenduoju nusipirkti širdies ritmo
matuoklį ir dar gerai būtų, jei matytum apsukas. Ne taip senai perskaičiau,
kad bet koks žmogus maksimalius savo rezultatus pasiekia per 10 metų
nepriklausomai, kada (kokio amžiaus) pradeda sportuoti. 7-8 metus tipo
sparčiai tobulėji, per likusius 2-3 metus vyksta technikos šlifavimas ir
pan. Tad laiko daug turime pasiekti savo idealiai sportinei formai (jei toks
tikslas) :).

> Va norėjau paklausti ar tikrai yra prasmė pirkti tuos brangius viratistų
> batus?

Na aš minu indoor cycling su bėgimo batais. Tai koja ne taip stabiliai, su
apspaudimu nevisai gerai. Kas suveržta ir gerai vaikščiojimui,
pabėgiojimui - minant būna pradeda tirpti pėdos. Jaučiasi bendrai, kad nėra
stabilumo pėdai minant. Vakar vakare kai užsidėjau savo naujai nusipirktus-
visai kitas pojūtis, kaip pėda "stovi". Be to, jei tikėti visais
pasisakymais internete, tai tokie batai žymiai pagerina minimo efektyvumą
naudojant su užraktu (clipsais) - padas tai juk kur kas kietesnis ir
nelankstus.

> Taipogi ir apranga, kokie ten tos aprangos yra pranašumai lyginant su
> kokia nors sportine apranga iš parko outlet (na neskirta dviračiams, bet
> vistiek sportinė).

Sportinė sportinei būna nelygu. Būna tipo kvėpuojanti, bet suprakaitavus,
atrodo, kad antrą save neštum ant nugaros :D.  Dviratininko marškinėliai
nugaroje yra ilgesni nei priekyje (kad nugarą uždengti). Apačioje normalūs
marškinėliai turės silikonine juostelę, kad taip lengvai nenuslystų
marškinėlių apačia. Taip pat aptempta apranga pagerins aerodinamines
savybes, bei mažesnė tikimybė mano nuomone kur užsikabinti už kokios šakos
ar pan. :). Dar tikri dviratininko marškinėliai turės trys kišenes nugaroje,
maistui ar gertuvei laikyti su reikalingiausiais daiktais.  O daugiau kiek
spėjau pačiupinėti iš negausaus asortimento, tai ir dviratininkų
marškinėliai iš skirtingo lygio medžiagų yra. Geriausia pačiam pačiupinėti,
užsidėti.

> Šortai suprantu- paminkštinimas, kitkas tai, turbūt, kaklas ir
> neperpučiamumas?

Paminkštinimo kiek supratau, pagrindine paskirtis, ne kiek komfortas, kiek
tarpuvietės apsauga nuo uždegimų, prisitrinimų ir pan. Be to kaip pats
susipratau, bei ką patvirtino parduotuvėse - geriau rinkti šortus su
petnešomis, nes tiesiog šortai būna nusmunka= atvira nugara. Pats va ir
važinėjau kelis kartus su kompresiniais Nike šortais ir viršuje tiesiog
kvėpuojančiais bėgimo šortais . Tai nugara tikrai jausdavosi plika.  Taip
pat iki kokių 10 km viskas ok, bet ilgiau važiuojant jau pradėdavo trinti
kiaušus ir pan. Nežinau, gal sėdynės forma ten buvo kalta... Po tokių
potyrių ir nusprendžiau, kad naudosiu tik dviratininko aprangą.

> Bet, pvz, dabar važinėuu, tai shortus man reikia skalbti po kiekvieno
> pasivažinėjimo, nes prakaitas upeliais plaukia :)

Normalu, tik svarbu savo pulsą sekti! Ir kas apie 15 min. atsigerti paprasto
vandens būtinai. Nerekomenduočiau, jei senai nesportavai, kad pulsas viršytų
155-160 bpm (greičiausiai tiek) ilgą laiką važinėjimo metu. Galima
pasiskaičiuoti pačiam apytikslį savo maksimalų pulsą žinant savo amžių ir
pan...