Tema: Re: Kaip jums valstieciu planai del auto apmokestinimo?
Autorius: neratoblogo
Data: 2018-04-25 10:50:45
Lyg tyčia kaip tik toks man eksperimentas ir gavosi. 4 asmenų šeima, 2
vaikai.  Vienas į darželį, kitas į mokyklos 4 klasę eina. Dukra lanko
šokius (tame pačiame darželyje). Sūnus lanko futbolą ir baseiną.

Lygiai metus pragyvenom be mašinos, mat netikėtai užsilenkė turima
mašina, o turimi pinigai jau buvo numatyti kitoms išlaidoms (pirkom
papildomą NT, kuriam reikėjo kapitalinio remonto) .

Ir nieko, nenumirėm be mašinos. Sakyčiau visai į naudą gavosi.
prasiplėtė akiratis, dar  daugiau judėt pradėjom.

Čia long readas, ką apibendrindamas kažkada rašiau smalsiems draugams
kaip sekėsi:

Prieš metus visai neplanuotai ir netikėtai su šeima pradėjome
eksperimentą - „Metai be nuosavo automobilio". Prieš keletą dienų
eksperimentą pabaigėm.
Pakankamai smagūs metai - išbandėme ir pripratome prie keletos naujovių
(CityBee, Taxify ir Barbora).
Ir aš, ir Aistė iš naujo atradome užmirštą viešąjį transportą. Nuostabus
dalykas - skaitai knygą ir be jokių pastangų judi tikslo link. CityBee
dėka išbandžiau daugiau naujų skirtingų automobilių, nei per visą
gyvenimą iki šiol :)

Taip pat daugiau pradėjom vaikščioti. Aš ir anksčiau nemažai
nukulniuodavau, tačiau šiemet turbūt bus rekordas - nužingsniavau 2100
km. Šiek tiek mažiau nuvažiavau dviračiu. Sūnus į mokyklą, o dukra į
darželį įprato eiti pėsčiomis arba važiuoti paspirtuku. Užsigrūdino.

Visus metus nereikėjo rūpintis, kiek kainuoja automobilio draudimas, kur
persimauti padangas, kur statyti automobilį, kiek kainuoja parkavimas.

Kadangi mėgstu skaičius, suvedžiau galus, kiek mūsų šeimai kainavo metai
be mašinos ir kiek vidutiniškai kainuodavo metai su mašina.
Taigi, metai be mašinos:
City bee 331 eur.
Taxify 377 eur.
Viešasis transportas 130 eur.
Auto nuoma atostogoms (10 dienų) + kuras 260 eur
Kuras bičiulio savaitei paskolintai mašinai (ačiū Pauliau!) 50 eur.
E-taksi - 30 eur.
Viso 1178 eur.

Čia nuosavo automobilio eksploatacija ir įsigijimo išlaidos per 6 metus.
Per tą laiką nuvažiuoti 67000 km (Vidutinė rida per metus apie 11000 km.):
Automobilio įsigijimo išlaidos (pirkimo kaina atėmus pardavimo kainą)
2600 eur.
Padangos žieminės/vasarinės 650 eur.
Draudimas 6 metams - 600 eur (nemažai, nes 3.0 V6 + buvo įvykių:)
Išlaidos kurui 5760 eur.
Eksploatacija ir kt. (gedimai/tepalai/stabdžių diskai/kaladėlės/Auto
plovimas/langų apiplovimo skysčiai/ auto parkavimas mokamose vietose ir
kitos smulkmenos) 3600 eur.
Viso per 6 metus 13210 eur.

Vidutiniškai automobilio turėjimas mums per metus kainavo 2201 eur.