Tema: Re: Salies BVP ir salies skolos skaiciavimas
Autorius: RaR
Data: 2011-08-11 14:35:17
Praktiškai nė viena dabartinė valiuta neskirta taupymui. Kadangi
praktiškai visos dabartinės valiutos yra ir ekonomikos reguliavimo
priemonės, jos neskirtos taupyti, o skirtos investuoti. Jei laikysi
valiutą kojinėje, ekonomika nuo to nejudės į priekį. Kai santaupų vertę
daugiau-mažiau gali išlaikyti tik gaudamas už jas procentus, tuomet esi
priverstas skolinti, o besiskolinantysis, siekdamas atiduoti procentus,
turi daryti verslą ir gauti pelną. Kai ekonomika stagnuoja, mažai kas
nori daryti biznį ir verčiau pinigus laiko kojinėse, CB į rinką išmeta
papildomų pinigų, kad juos paėmę darytų biznį, o nieko neveikiančiųjų
santaupos nuvertėtų. Iš dalies tam skirti ir visokie turto mokesčiai.

Kad būtum turtingas, šiuolaikiniame pasaulyje turi pastoviai suktis,
ramaus ir turtingo gyvenimo ilgam tau neužtikrins tavo ar tavo
tėvų-protėvių kažkada sukaupti turtai. Tai iš dalies ir yra kapitalizmo
filosofijos skirtumas nuo feodalizmo. Gerai tai ar blogai - kiekvienas
turi savo požiūrį. Vis tik daug mąstytojų kapitalizmą laiko teisingesne
visuomene už feodalizmą.